hoe zit het nu eigenlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dominiqueB

hoe zit het nu eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:47

ik heb veel over de knhs gehoord maar weet nig niet helemaal wat het is..over een startkaart enzo..maar als je een startkaart heb..en je gaat wedstrijd rijden moet je dan ook nog eens betalen voor de wedstrijd of dat niet..en heb ik voor onderlingen wedstrijdjes ook een startkaart van de knhs nodig? misschien dat jullie me kunnen vertellen wat het allemaal is..

alvast bedankt,

groetjes en hoefjes arax en do

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:52

Als je een startkaart wilt aanvragen moet je wedstrijdrijdend lid van een vereniging zijn. Ponyclub/Landelijke rijvereniging/paardensportvereniging. De startkaart heb je nodig voor officiële wedstrijden maar ook om Hors Concours (HC; wel starten maar punten tellen niet mee, niet meedingen naar prijs) te starten. Onderlinge wedstrijden kun je alleen van de club rijden waar jij lid bent. Daarvoor heb je geen startkaart nodig, naar mijn weten.

Heb je een startkaart en ga je naar een officiële wedstrijd dan moet je daar startgeld betalen. Dit hangt af van het concours maar kost tegenwoordig al gauw zo'n € 5 tot € 7 in regio Zuid-Groningen, Noord-Drenthe waar ik start. Dat kan in bijvoorbeeld de Randstad weer heel anders zijn. Op bijvoorbeeld www.startlijsten.nl vind je niet alleen een wedstrijdkalender maar ook vraagprogramma's, startlijsten en uitslagen. In een vraagprogramma is soms wel te vinden wat het startgeld is, en ook wat de prijzen zijn. Ook is daarin de grootte van de wedstrijdring en de losrijbak te vinden.

Meestal kan je bij een club er ook voor kiezen om zonder clubles en/of zonder gebruik van de terreinen lid te worden. Zodat je wél lid bent van een vereniging om een startkaart te kunnen aanvragen maar er geen extra kosten bijkomen voor iets waar je geen gebruik van maakt. Maar dat is heel persoonlijk.

dominiqueB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:00

oke hartstikke bedankt voor je uitleg. groetjes en hoefjes