Wanneer beter wedstrijden rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Wanneer beter wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 10:33

Kun je beter in het Indoor seizoen starten of in het outdoor seizoen?
Wat is jullie ervaring.

Iemand tips??

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:46

Ik vind het indoorseizoen met mijn paard die is nog jong en buiten ziet die echt alles en kan ik hem moeilijk in de ring houden dat snapt ie niet. Die loopt veel beter met het indoorseizoen.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:55

Mijn paard vind het buiten juist fijner. Ik rij niet officieel wedstrijden maar wel eens in de regio soms. Ik heb dus niet het volledige indoor en outdoorseizoen, maar wat ik had was dat die binnen juist helemaal gek werd omdat die geen andere paarden meer zag.

jolandaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:15

Mijn paard loopt in tegenstelling tot rieta veel beter buiten
Lekker in de frisse lucht op een mooi groot veld. Maar dat is per paard verschillend. Mijn paard ziet binnen alleen maar spoken en buiten is er niks aan de hand.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:34

Ik weet het nog niet. Ga zondag voor het eerst binnen starten met Santos. Het is per paard verschillend. De één loopt binnen betr dan de ander en andersom...

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:43

Ik rij meestal indoor beter dan outdoor. Is ie iets meer geconcentreerd.

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:44

Hoe rij je thuis meestal? Als je thuis altijd in een buitenbak rijdt, dan zal je paard zich misschien beter voelen op een buitenterrein, en in een vreemde binnenbak overal spoken zien. Als je nou altijd binnen rijdt, dan ziet hij op een heel nieuw buitenterein misschien wel overal kabouters.

Presley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:22

Ik rij buiten meestal beter dan binnen.
Geen idee waarom eigelijk.
Misschien omdat er buiten vaak meerdere pony's lopen in de ringen ernaast of op het inrijterein en binnen ben je helemaal alleen. Misschien vind mn pony het met andere paarden gezelliger.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:17

Met mijn pony reed ik veel liever buiten. Dan was ze rustiger, omdat er ook meerdere pony's te zien zijn, en ze niet in 1x helemaal alleen was (daar kon ze ook echt niet tegen).

Met mijn paard weet ik het niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:31

Mijn paard doet daar niet moeilijk over, die loopt wel. Ik vind indoor eigenlijk geen klap aan. Doe mij het buitenseizoen maar.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:33

Ik begin liever met een klein en rustig outdoor concours.
Reden: geen enge bloembakjes in een verder normale bak (buiten is alles eng dus kijken ze gelijk naar veel minder ) of enge schaduwen achter kantineramen, geen plotseling opengaande deuren in een doodstille bak, niet weg hoeven rijden van andere paarden, de ruimte op kunnen zoeken met losrijden en evt. even kunnen longeren en niet met een springend paard door enge smalle gangetjes moeten om een bak in te komen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:37

in de B en de L1 vond ik buiten juist makkelijker, want in een binnenbak had hij last van spoken en dan is het moeilijk om hem goed ontspannen te houden. In de L2 vind ik indoor juist beter, dan kun je meer met je zit oplossen en dan kun je z'n kijkerigheid omzetten in impuls en dus in hoge punten! maar ik heb hem pas sinds 3 weken L2 lopen dus misschien loopt hij buiten ook wel super

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:17

willem is in de winter wat vlotter, omdatie het zomers gewoon heel warm heeft, maar in de zomer heb ik meer stallen waar ik kan starten..
willem is nooit kijkerig en het interesseert hem echt niet datie in een vreemde bak is, hij loopt net zo makkelijk

OemmiejO

Re: Wanneer beter wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:20

Hangt van het paard af.
Sommige paarden zijn schrikkerig buiten en kun je beter binnen rijden.
Mijn paardje loopt buiten fijner omdat ie de andere paarden dan ziet. Dan is ie op zn gemak ofzo.

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:21

Vond het outdoor erg moeilijk om in de ring te blijven, beestje was ook pas net zadelmak en nog bijna niet te draaien. Nu indoor gaat het wel goed, ze kijkt ook nauwelijks ergens van op. Als je paard bijna nergens van schrikt zou ik eerder zeggen dat het binnen makkelijker is omdat je dan de wanden van de bak kunt gebruiken (niet te hard natuurlijk!)