kakker of niet?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kakker of niet

1)echt een kakker
Geen stemmen
2)zeker geen kakker is heel chic
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

jaimpjuh

kakker of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:22

wat vinden jullie er van als iemand in rijd met witte bandages op wedstrijd?!
ik doe het zelf ook en vind de heel stoer en chic staan wat vinden jullie?!
kakker of niet
Laatst bijgewerkt door jaimpjuh op 31-01-06 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:22

nee hoor, als het mooi staat:D

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:23

zo jij bent snel.. haha

Rytm

Re: kakker of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:27

Ik vind het altijd een beetje onzin. Je mag er toch je proef niet mee rijden dus waarom zou je het doen. Als je perse bescherming wilt met inrijden zijn peesbeschermers nog beter.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:31

Ik vind het heel mooi en netjes staan, maar zelf vind ik het teveel gedoe voor alleen losrijden..

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:45

Ik vind het wel mooi, maar zelf doe ik het nooit want het is zo'n werk dat omdoen en afdoen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:47

Moet je toch zelf weten. ik vind het ook mooi staan en normaal rijd je toch ook met (ik dan) peesbeschermers. en nou rijd je gewoon alleen dan met net wat chiquere beenbescherming.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:48

Voor een clinic vind ik het wel mooi maar op wedstrijd? Ze moeten in de proef toch af. Tenzij je paard natuurlijk écht bandages nodig heeft, dan is wit op wedstrijd wel zo netjes.

Houdt me er niet zo mee bezig eigenlijk, of het cool, mooi, stoer, hip, in of kakker is. Waarom zouden witte bandages kakker zijn?

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:50

T staat best mooi maar ze worden toch vies, t is veel werk dus nee ik doe t niet. En ik kan ook wel snappen dat mensen t kakkerig vinden. Is ook wel een verschil tussen of je B of Z rijd. Hangt er ook vanaf of je voor jezelf rijd of voor een stal. Ik vind wel dat je je voor een stal netjes moet presenteren, omdat het dan ook gelijk een stuk reclame is hoe verzorgd je op wedstrijd gaat

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:52

ik vind het heel mooi staan maar je valt natuurlijk wel erg op
misschien wel handig om de benen wit te houden voor de proef

verder sluit ik me bij missvicky aan

Rytm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:54

MissVicky schreef:
T staat best mooi maar ze worden toch vies, t is veel werk dus nee ik doe t niet. En ik kan ook wel snappen dat mensen t kakkerig vinden. Is ook wel een verschil tussen of je B of Z rijd. Hangt er ook vanaf of je voor jezelf rijd of voor een stal. Ik vind wel dat je je voor een stal netjes moet presenteren, omdat het dan ook gelijk een stuk reclame is hoe verzorgd je op wedstrijd gaat

Daar heb je wel weer een punt ja..

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:57

Het is vooral show denk ik. Heb ook vakantiewerk gedaan op een stal, en als er dan klanten kwamen moesten de bandages om.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:01

Om het werk hoef ik het niet te doen (heb een groom) maar ik vind het als L1 ruiter een beetje overdreven.. ik heb hem wel altijd beenbeschermers om met losrijden, maar dat zijn gewoon zwarte 3-in-1 beschermers. ik maak deze overigens wel schoon voor een wedstrijd. maar als je een sponsor hebt moet je ook een beetje goed voor de dag komen..

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:05

Idd voor je sponsor moet je er natuurlijk ook netjes uit zien. Ik vind t ook wel logisch dat paarden wanneer er bijv. kopers komen in de bandages gaan. Bandages zijn veel rustiger en netter dan peesbeschermers ed. T staat netter en dat leidt de aandacht ook niet af van t paard.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:57

Als we niet ver hoeven met de trailer (kwartiertje) gebruik ik witte bandages en rondom springschoenen als transportbeschermers, en dan gaan ze er vlak voor de proef pas af. Tenzij het echt vreselijke blubberig is, dan worden de bandages vervangen door peesbeschermers. Is het verder gaat ze op de trailer in de dikke lappen met bandages, en dan heb ik daar vaak geen zin meer om nog een keer te bandageren dus worden het beschermers

Ik vind dat het niks uitmaakt of je nou B of Z2 rijdt, voor jezelf of voor een stal... Als je extra netjes op concours wilt en je maakt geen probleem van de paar minuutjes die het je kost, moet je dat toch gewoon doen?!

Lienemien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:14

ik vind het wel een verschil of je nu B of ZZ rijdt, maar als je bandages om doet wil dat niet altijd zeggen dat die witte benen mooie wit blijven, vaak zijn de benen bezweet en blijft juist het zand er aan plakken.. ben het er wel eme eens als je een sponsor hebt of wanneer je voor een stal rijd, dan moet je jezelf netjes presenteren idd

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:22

Waarom vallen er toch zo veel mensen over de klasse?! Als je toch tiptop in orde op wedstrijd wilt, is dat toch alleen maar mooi!

Om dan toch maar even in klasses en prof/niet prof te denken: het zou een verademing zijn als iedereen er als 'prof' bij zou rijden ! Paarden netjes opgeschoren, tuig voor de verandering écht netjes gepoetst , nette knotjes, en niet te vergeten de manen van de amazone zelf , plus het geheel in de witte bandages. Ik stem voor!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:50

Het heeft er niks mee te maken of je een kakker bent.
Het gaat erom of je bescherming wilt voor je paard.
Ik heb ook altijd bandages om.Zowel thuis tijdens de training als op concours met losrijden en ererondes.
Oke, tijdens de proef mogen er geen bandages om, maar tijdens het losrijden zijn de paarden altijd behoorlijk opgewonden en is bescherming wel op zijn plaats.En met ererondes is het ook wel verstandig iets ter bescherming om te doen.
En of het nu bandages of peesbeschermers zijn, dat maakt niet uit.Het gaat om de bescherming en iedereen heeft zijn mening over bandages en peesbeschermers.

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:40

Ik vind het mooi staan, maar ik vind het ook overdreven. Je paard gaat er niet dood aan als ie zonder bescherming wordt losgereden, en anders zijn peesbeschermers altijd nog makkelijker. Overigens verbaas en verkneukel ik me altijd over het feit dat de mensen die ze "voor de bescherming" omdoen, ze nooit weer omdoen tussen de 1e en de 2e proef Ja mensen, al is het maar 5 minuten... Er kan áltijd wat gebeuren

Maar goed, ieder voor zich, ik ben te lui om eraan mee te doen (en m'n moeder is nou ook weer niet zó verschrikkelijk verliefd op de wasmachine)...

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:54

Ik vind het vaak wel mooi (Licht bij mij toch ook een beetje aan de kleur van het paard) maar gewoon inrijden op wedstrijden vind ik toch een beetje onzin. Als je graag foto's van het inrijden wil maken zijn die bandages altijd wel een pluspuntje dus daarvoor zou ik ze dr best wel een omdoen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:56

Ik vind het mooi, maar onzin voor het losrijden.
Veel te veel gedoe.
Doe dan een makkelijk peesbeschermertje om

Maar ik stoor me er niet aan als andere het doen, ze doen maar

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:03

Idd, als een ander zin heeft in veel nutteloss werk, ga je gang. Ik stoor me er niet aan. Ik heb allen bij het springen en bij de cross bescherming om, dus niet bij het losrijden voor een proefje... Vind het dan onzin omdat het "mooier" is (blijft een mening van jezelf of van iemand anders) ineens witte bandages om te doen....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:06

Vind het inderdaad heel chique staan wanneer een paard mooie witte bandages om heeft. Het lijkt opeens heel wat

Toch zie ik het nut van bandages niet in. Bind zelf maar eens een verband om je hand elke keer wanneer je gaat werken met je handen. De bloedtoevoer wordt afgeknepen. De handen en benen worden te warm.
Wel eens de benen gevoeld wanneer je na een lange rit in de trailer de beenbeschermers er af haalt?

chique en verzorgt geen problemen mee maar daarvoor hoef je je paard toch niet zo te pesten.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:16

bij sommige paarden staat het mooi en dan bij name bij de zzgp wedstrijden.
ze moeten zelf maar weten wat ze gebruiken.. ik gebruik geen bandages en geen kappen

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:49

Als ik 'grooms' heb dan gaat ie in de witte bandages en schoon gewassen springschoenen.
Ik vind het fijn om met een strak verzorgd paard aan te komen op concours