correct beoordeeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rink

correct beoordeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:04

ik heb vandaag wedstrijd gehad.

ik rij M1 en heb de eerste proef van januari gereden.(154 pnt)
nu moet je K-E-B middengalop laten zien. B arbeids galop en dan bij F arbeids draf.. ik liet een keurige middengalop zien die mooi bergopwaarts was en verruimend. nu viel mijn pony tussen B en F in draf.. ik heb dit niet hersteld omdat dat te kort baan was. deze 2 oefeningen zijn apparte punten

15. K-E-B midden galop B arbeidsgalop
16. F arbeidsdraf A afwenden

nu krijg ik voor beide punten een 3..
naar mijn idee is dat niet correct.
mijn idee was dat die val uit de draf na B is en dus niets met de middengalop te maken heeft. dus ik dacht dat punt 16 dan een 3 is van niet getoont of nog lager..

heb ik gelijk of zit ik er naast?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:12

Het terugrijden uit je middengalop naar de arbeidsgalop is flink mislukt (heel belangrijk aandachtspunt), plus dat je overgang van arbeidsgalop naar arbeidsdraf niet getoond is. Hangt ervanaf hóe rommelig het geheel was, maar ik kan me wel een voorstelling maken dat twee 3-en op z'n plek waren

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 12:58

het geheel was netjes.. het was een nette proef. maar mijn paard viel pas na de B in draf.. ik was al weer in arbeidsdraf.. mijn paard viel zo'n 2 a 3 galopsprongen voor de F in draf..
naar mijn idee word ik afgestraft op mijn middengalop terwijl ik die juist heb uitgevoerd..

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:03

ma als je pony tussen de B en de F uit de galop viel dan is het logisch dat je voor die twee punten een 3 krijgt omdat je dan met die middengalop doordat je niet goed heb terug gerden heb uit de galop viel en doordat je eigenlijk het terug nemen naar draf bij de f ook niet heb uitgevoert

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:12

rink schreef:
naar mijn idee word ik afgestraft op mijn middengalop terwijl ik die juist heb uitgevoerd..

Nee, die heb je niet juist uitgevoerd, want bij een correct gereden middengalop hoort ook een nette overgang terug naar je arbeidsgalop en die is mislukt doordat je in draf viel. En een paard dat uit de galop valt kan nooit een nette overgang getoond hebben, het kan er dus niet zo netjes uit hebben gezien als jij zegt. En 2 á 3 galopsprongen vóór F is toch echt hetzelfde als nét na de B

chelsea82

Re: correct beoordeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:35

Klopt wel.
Je hebt je middengalop wel getoond maar het uit de galop vallen wordt in dat onderdeel berekend, vandaar die 3.
De overgang terug naar draf heb je niet getoond, hij viel uit de galop dus vandaar die 3.

Je zegt dat hij na de B uit de galop viel.De gehel proef heb je grijze zones, momenten in de rijbaan dat je niks doet, dus de stukken tussen de onderdelen.Als er in zo'n grijze zone wat fout gaat, moet dat natuurlijk wel beoordeeld worden.En dat is in dit geval dus ook gebeurd, vandaar dat het bij hetstukje middengalop in mindering is gebracht.

Exodus

Re: correct beoordeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:36

Je zegt je hebt een hele nette middengalop laten zien. Heb je hierbij ook netjes voor de B een overgang terug laten zien van de midden galop naar Arbeidsgalop?

Zo ja dan is het in mijn ogen te laag gepunt. Je hebt dan wel een goede midden galop laten zien (let wel hier komen erg veel factoren bij kijken dus het kan best om een andere reden laag zijn en niets met het in draf vallen te maken hebben) De fout gebeurde na het afsluiten van het 1ne onderdeel en de fout moet dan meegenomen worden in het punt van het volgende onderdeel.

Maar heb je idd. de overgang terug niet goed gereden en misschien toch niet zoveel verruimt als dat je dacht dan kan het best zijn dat de jury de fout na B strenger is geweest en dat kan natuurlijk.

Je kunt het het beste vragen na het ontvangen van de uitslag (als de jury er nog is dan) De meesten willen best uitleg geven als je dit op een normale manier vraagt etc. Dan weet je wat zijn motivering is geweest.