bekers etc afstaan na wedstrijd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Khamal

bekers etc afstaan na wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:30

Wat vinden jullie ervan:

Zelf startkaart en alle kosten voor `n wedstrijd betalen.

Wanneer er bekers of rozetten gewonnen worden deze afstaan aan eigenaar van paard.

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:34

Ik denk dat het logisch is als je ze zelf mag houden, jij rijdt toch die wedstrijden en betaalt ze toch ook?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:36

Ik regel altijd dat als ik betaal de prijzen ook voor mij zijn, en als de eigenaar betaalt zijn ze voor hem (en zelfs dan krijg ik ze soms nog, of de beker terug en rozetten afgeven)

Boktpony

Re: bekers etc afstaan na wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:38

heb je dit zelf meegemaakt of wat?
het ligt er aan welke reden er achter zit denk ik...

maar wat urielle zegt vind ik wel zo netjes! als jij alles betaald verdien jij ook de prijzen!

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:04

Net zo als Urielle zegt ja, als jij betaald, mag je ook je eventuele prijzen hebben ,en als de eigenaar van je paardje betaald en hij wil de prijzen, mag hij ze ook hebben.
Je moet het ook goed regelen denk ik.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:08

Ik zit niet helemaal in dezelfde situatie, maar wel gedeeltelijk...
Ik rijd 1 paard van m'n ouders, maar betaal zelf de startkaart. Mijn vader betaalt het inschrijfgeld en als ik prijzengeld win dan krijgt m'n vader in ieder geval het inschrijfgeld terug en de rest van de 'winst' delen we.
Voor mijn eigen paarden betaal ik zelf het inschrijfgeld en dan krijgt mijn vader ook een deel van het prijzengeld omdat hij toch altijd mee gaat naar de wedstrijden en het hem ook brandstof kost.
De lintjes hangen trouwens altijd vrij lang bij m'n vader in de auto totdat hij een opruimbui heeft en dan belanden ze in een plastic tas

Heb ook paarden voor een andere eigenaar gereden en mocht toen alles zelf houden (maar ik betaalde dan ook zelf de startkaarten en het inschrijfgeld).

Khamal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 13:14

Ik ga van `t voorjaar een paard uitbrengen.
Heb er veel zin in, ben verder ook niet zo moeilijk maar had wel verwacht dat ik de prijzen mocht houden.
We gaan per slot van rekening met mijn auto, mijn trailer, kosten etc.....

Had dit toch niet verwacht.

Ik dacht, ligt het aan mij?........toch even peilen op bokt.

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:16

Als jij alles betaald, vind ik het wel zo eerlijk dat jij alles wat je wint ook mag houden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:34

Mijn instructrice houd volgens mij zelf het prijzengeld en betaald niet zelf de wedstrijden voor de paarden die ze van anderen rijd. Bekers en linten staat ze wel altijd af... (die rommel wil ze niet...)
Met mijn pony betaalden mijn ouders altijd alles en ik mocht dan wel zelf het prijzengeld houden, nu betaal ik alles zelf en houd dus uiteraard ook het prijzengeld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:38

Khamal schreef:
Ik ga van `t voorjaar een paard uitbrengen.
Heb er veel zin in, ben verder ook niet zo moeilijk maar had wel verwacht dat ik de prijzen mocht houden.
We gaan per slot van rekening met mijn auto, mijn trailer, kosten etc.....

Had dit toch niet verwacht.

Ik dacht, ligt het aan mij?........toch even peilen op bokt.

Misschien kun je afspreken dat je de rozetten afgeeft (en evt. de bekers - geef daar zelf ook niet zoveel om) en het prijzengeld zelf houdt? Krijg je betaald om het paard te rijden? Als je gratis rijdt en dan nog zelf alle kosten op je neemt, zo ik het wel erg triest vinden als je je prijzengeld weer in moet leveren. Ik kan me wel voorstellen dat de eigenaren het leuk vinden om een prijzenkast van hun paard aan te leggen, maar dan zijn rozetten eigenlijk al genoeg bewijs.

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:25

Officieel is het zo dat rozetten bij het paard ( en de eigenaar) horen, en de beker en of het prijzengeld bij de ruiter. Maar ja dat is een regel die al honderd jaar bestaat.. goede afspraken maken!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:28

Hier zijn geen regels aan verbonden volgens mij.
Het ligt eraan wat jij en de eigenaar afspreken.
Ik zou wel duidelijke afspaken maken met de eigenaar van het paard
voor dat je gaat beginnen met wedstrijden.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:48

mijn leerlingen mogen altijd alles houden wat ze winnen
zij hebben het paard naar de winst gereden, dus lijkt het mij logisch dat ze daar een beloning voor krijgen.

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:36

Mijn ouders betalen alles, maar mag de evt. bekers, prijzengeld etc. houden....
Mijn vader maakt welleens een grapje, als ik geld heb gewonnen, okej, dan gaat het inschrijfgeld eraf, de benzine, uurloon, van mij, goh, moet je nog bijbetalen ook

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:29

Joh, als ze graag die bekers en rozetten willen hebben, neem maar mee. Lekker makkelijk toch, scheelt jou weer afstoffen. Geld en gebruiksvoorwerpen zou ik wel even afspraken over maken. En ik vind het dan toch echt fair dat jij die houdt als jij zelf de startkaart en het inschrijfgeld betaald.

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:31

Ik zou het raar vinden als de eigenaar de rozetten en bekers wil hebben. Ik vind dat jij dan ook de rozetten/bekers mag houden.

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:03

Misschien dat je iets kan afspreken over gebruiksvoorwerpen, dta die dan gebruikt worden voor het paard, en dus zeg maar voor het paard zijn, en dan met geld iets van inschrijfgeld eraf, want dat ben jij kwijt, en dan delen, of direct delen

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:08

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ken het ook zoals iemand hierboven al zei. De beker voor de ruiter, de rozet voor de eigenaar van het paard. Als jij zelf alle kosten maakt zoals je zegt, startkaart, inschrijfgeld, trailer, auto, brandstof vind ik wel dat eventueel prijzengeld/artikelen gewoon voor jou is. Betalen de eigenares lessen of maken ze anderzins kosten voor jou?

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:02

Daar moet je goede afspraken over maken.Zelf vind ik dat de prijzen voor de ruiter zijn.Die rijdt tenslotte de wedstrijd en traint ervoor.

Heb zelf een paard voor iemand gereden.Het paard moest naar de klasse Z.Alles werd betaald, startkaart,coupons, startgeld.Maar de prijzen waren voor mij.Anders had ik het ook niet gedaan.Maar dat ligt eraan hoe je er zelf over denkt.Ik heb veel wedstrijdpaarden van mezelf.Ik hoef dus niet zo nodig een paard van een ander erbij.Een paard van een ander rijden is leuk, voor een tijdje, Eenmaal op niveau stop ik ermee, en ik doe dat dus niet voor niks.
Iemand die geen eigen paard heeft is natuurlijk allang blij als hij of zijn een paard heeft om te rijden en te starten op concour.
Maar ik vind dat de prijzen sowieso voor de ruiter zijn.

Khamal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 23:17

We hebben zelf twee paarden, en maken voor het betreffende paard tijd vrij, krijg er dus niet voor betaald.
Lessen betaal ik zelf.
De eerste keren op wedstrijden zijn spannend ivm hengst-zijn etc.
Er komt veel tijd en geld bij kijken, en hoe meer reacties ik lees, hoe meer ik bij een standpunt kom.
Ik ga het deze week maar even overleggen en kortsluiten.

Ik hoop dat we tot een oplossing komen.

Bedankt voor de reacties

Doretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:48

Jeetje wat raar zeg. Ik bedoel als je zelf alles betaalt dan lijkt het me meer dan logisch dat je zelf de bekers enzow ook houdt. Bovendien wat heeft iemand anders aan die bekers.. dat is toch meer je eigen trots?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:23

Nog nooit meegemaakt, ik rijd ook het paard van een ander, maar de wedstrijden zijn voor mijn rekening. Soms betaalt hij nog weleens een wedstrijd, maar dan mag ik mijn prijzen houden, zelfs de geldprijzen. Ik trakteer em wel altijd

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:30

Zoals hierboven al staat, moet je gewoon zorgen dat je er goede afspraken over maakt, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan. Mij lijkt het ook 'fair' dat als je zelf de wedstrijden betaald dat je dan zelf je prijzen mag houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:01

melmel schreef:
Ik zou het raar vinden als de eigenaar de rozetten en bekers wil hebben. Ik vind dat jij dan ook de rozetten/bekers mag houden.

Wat jij met Faiz gaat winnen mag je houden. Moet je wel beloven dat je een strikje gaat winnen Volgende wintercompetitie?

luna1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:22

Ikhad een bijrijder voor mijn pony en die reed ook wedstrijden maar ik betaalde alles voor haar, ze moest alleen voor de westrijd kledingzorgen. Als ze dan wat won was de beker en de rozet voor de pony, maar ze mocht ze wel naar huis nemen om te laten zien aan iedereen. En de protecollen kopierde ik voor haar.