HH jasje met wedstrijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorie

HH jasje met wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:51

Voor een prikkie (was zwaar afgeprijst) heb ik dit jasje gekocht:

Afbeelding

Er staat bij: Toegestaan tijdens dressuurproeven door de KNHS

Nu mijn vraag aan jullie, jury's, hebben jullie er al eens iemand een wedstrijd mee zien rijden?
En wat vinden jullie daarvan?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 08:32

Daar zijn al diverse topics over, als jij het mooi vindt mag je het aantrekken.
Of een ander het mooi vindt is afwachten.

Jorie

Re: HH jasje met wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 09:55

Whahahaha, met andere woorden, de jury zou je er op kunnen afrekenen!!!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 10:03

Mmmmm, heb de zoekmachine er op los gelaten maar kan helaas de andere topics niet vinden......

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:46

Ik zie geen jasje, maar ik weet denk ik waarover je het hebt. Volgens de KNHS staat niet omschreven hoe een wedstrijdjasje er uit moet zien (dus kan ieder jasje wat door een leverancier wordt aangemerkt als "rijjasje" aangetrokken worden op de wedstrijden). Ikzelf vind het niet mooi en absoluut niet passen in het wedstrijdtenue... afrekenen op punten doe ik niet... van de knhs mag je immers.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:49

Dat is indd een moeilijke vraag.. maar als er bij staat dat het goedgekeurd is voor KNHS wedstrijden.. Why not ?

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:26

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:48

Ik vind het een héél mooi jasje.... voor thuis! Absoluut niet in de ring, je kunt je plastron niet eens fatsoenlijk kwijt en ik vind hem een beetje 'saai', zonder knopen of wat. Maar om een beetje op chique te trainen vind ik hem mooi!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:23

Voor een onderlinge wedstrijd zou het wel kunnen maar voor een officiele knhs wedstrijd niet.Je plastron is niet goed te zien, iets wat verplicht is om te dragen.Maar die is weggepropt onder de jas.

Ik vind het ook niet mooi.Het is een leuk jasje voor thuis in de training maar niet voor concour.Je zegt dat je deze voor weinig geld in de aanbieding hebt gekocht.Je hebt ook leuke wedstrijdjasjes voor weinig hoor.

En ik betwijfel of het wel mag hoor.Je hebt van die mooie Pikeur jasjes in blauw/zwart met krijtstreep, mag ook niet.Die grijze wedstrijdjasjes mogen ook niet.
Je moet een blauw of zwart wedstrijdjasje aan.En wat jij hebt is geen wedstrijdjasje maar een leuk jasje voor de training.

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 09:50

Arabendu schreef:
Wist dat ik hem bij 'eigen berichten' had staan.
viewtopic.php?f=29&t=450616&hilit=

Begrijp dat je vreemd gaan vruchten heeft afgeworpen.

Voor nog geen 18 pleuro kon ik hem niet laten hangen natuurlijk. Vind het model leuk.

Ik heb je link een beetje gelezen (5 blz zijn nogal wat.... ) en idd, voor het springen kan ik hem zeker wel gebruiken.

Of ik hem voor dressuurprik wedstrijden ga gebruiken weet ik nog niet. Aan de andere kant kom ik altijd aanwaaien met een knol met teddy-vacht en stekels (de manen) dus kan dit jasje er ook nog wel bij.....

Ik zit idd met de plastron, dan kan de rits niet helemaal dicht wil je dat ding nog kunnen zien en dat haalt het model er weer uit.

Ach, ik moet ook nog een "gewoon, ouderwets" nieuwe rijjas voor de carrousel want mijn oude HH jasje van 10 jaar oud begint te verkleuren op het fluwelen kraagje.

Persoonlijk vind ik dit jasje wel 10 keer netter als de "gewone" jasjes. Maar goed, ik jureer mijzelf niet natuurlijk....

Iig alvast bedankt voor jullie reakties!!!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:34

als ie waterdicht is is het met proeven in de regen wel prettig... maar ik vind een gewoon rijjasje veel chiquer

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:36

Ik vind het echt 3 x niets als wedstrijdtenue, maar dat is een persoonlijke mening.
Is er in het wedstrijdreglement per 1 april niet in voorzien?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:22

Ik heb geen idee, dat weten jullie, jury's, beter denk ik.....

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 07:14

Ik heb de wijzigingen gisteren doorgelezen en er is (helaas) niet in voorzien. Ik hoop dat juryleden een beetje bijblijven, anders heb je best kans dat je er uit gestuurd wordt met de mededeling dat je een rijjasje aan moet trekken

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:21

Ik vind het persoonlijk ook geen gezicht als wedstrijdtenue, inderdaad mee iets voor training of als je een clinic oid moet rijden.

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 10:25

Fitzroy schreef:
Ik heb de wijzigingen gisteren doorgelezen en er is (helaas) niet in voorzien. Ik hoop dat juryleden een beetje bijblijven, anders heb je best kans dat je er uit gestuurd wordt met de mededeling dat je een rijjasje aan moet trekken

Dan kan ik het beter van de zomer uitproberen......nu een beetje koud om zonder jasje te rijden!!!

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:30

ik vind het voor thuis een leuk jasje maar ik vind het voor op wedstrijd niet mooi..

waarom mag een grijs jasje of met een streepje niet dan? zie je anders heel veel mee op concours...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:58

Springen mag het wel, vandaar dat je ze regelmatig ziet. En als je heel goed kan springen, mag je een oranje clownsjasje aan!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 12:06

Ik had zelf al bedacht dat ik het jasje gewoon lekker bij het springen ga gebruiken.

Mijn oude jasje heb ik gewoon nog en daar moet ik voor mijn carrousel commanderen toch nog een nieuwe voor hebben en dat moet gewoon een gewone zijn!!!

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:41

amondi schreef:
Springen mag het wel, vandaar dat je ze regelmatig ziet. En als je heel goed kan springen, mag je een oranje clownsjasje aan!

HAHAHAHAHAHAHA