Wedstrijden rijden met IJslander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Wedstrijden rijden met IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:33

Hallo,
Sinds kort mag ik de IJslander van iemand berijden die het zelf niet kan, vanwege gezondheidsproblemen. Ik ben een aantal keren wezen rijden en heb gemerkt dat het een merrie is met echte sportkwaliteiten. Ze heeft een supermooie tölt in alle tempi, haar draf is inmiddels goed ontwikkeld en de galop gaat ook goed. Alleen in de stap heb ik moeite om haar goed verzameld te laten lopen. De telgang zit er wel op, maar wordt eigenlijk zelden gereden.
Ik zou graag, als ik het paard wat beter ken en het paard wat beter op conditie is, wedstrijden gaan rijden. Kan iemand mij adviseren waar ik dan kan/moet beginnen?

grid

Re: Wedstrijden rijden met IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:25

Is Tjaldur écht van jou ?! Ik ken hem namelijk en toen was ie van de ijlander"manege" (VIJRZ) te Zijtaart

Vind het dan niet juist dat je het MIJN Tjaldur noemt als ie niet écht van jou is

Meer info over ijslanders o.a. op www.icelandic-horses.com en www.nsijp.nl

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:34

Eh, mis ik nou wat? In de eerste zin van het stukje staat dat ze een IJslander rijdt voor iemand die het zelf niet kan. Bij de foto in haar profiel staat idd wel 'mijn' Tjaldur, wat verwarrend kan werken, maar dan nogsteeds zie ik daar geen doelbewust liegen in.

Tjaldur: Er is volgens mij een IJslanderforum ergens op Bokt, misschien dat je daar je licht eens kan opsteken?

Edit: reactie wat aangepast

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:31

Is ook niet mijn paard nee, wel bijna. Maar ze zeggen daar ook zo vaak: 'Marieke, pak jij je eigen paard maar he'.
Oja, het IJslandertopic, daar kom ik niet op, omdat ik nog geen 50 nuttige berichten heb geplaatst.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:19

ah nu snap ik hem ... jij bent dé Marieke van Tjaldur

Dacht al heb ik iets gemist of zo

ik vroeg het trouwens toch nog netjes niet ?!
JoT doet net of ik je MEGA beschuldig van liegen, maar ik vroeg me alleen af of ie verkocht was en nu van jou is of toch nog van hen is

Ik reed eerst altijd op zaterdag om 11u en later om 15u, maar heb nu een eigen paardje

Maaruh ... nu dus misschien ook nog een merrie om bij te rijden ...

(misschien ken ik die trouwens wel , want een vriendin van mij heeft gereden (en les gegeven aan de kinderen) in St Oedenrode. Die hadden een oudere en jongere merrie.

Yoni (en Chris en Guy trouwens ook) weet trouwens ook heel veel over wedstrijd rijden enzo, dus kun je denk ik ook best wel eens aan hen vragen

en succes met je 50 berichten --> op alles wat met ijslanders te maken heeft nuttig reageren brengt je denk ik al een heel eind

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:40

Grid, in eerste instantie was je bericht anders, daar reageerde ik op. Toen jij je berichtje qua toon wat had afgezwakt, heb ik dat ook gedaan. Ik beschuldig niemand nergens van, ik reageer alleen op wat ik lees

Tjaldur, even flink doorposten dan maar!

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:50

misschien kan je gewoon even kijken op de site van de nsijp daar staat onder sport ook wat informatie en een wedstrijdkalender
succes!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 13:13

Ja ik zal het ook eens aan de Blom'tjes vragen. Ik denk dat ik in de T7 ofzo moet starten, neem aan dat ik niet zomaar in de sportklasse in kan schrijven (haha, das ook niet haalbaar hoor).
Maar Grid, ben nou wel heel benieuwd wie jij bent! De merrie staat overigens in Mariahout en Natfari is een ruintje. Superschattig!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:50

je hebt PM