ponykampbegeleidster/instructrice

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sophie21

ponykampbegeleidster/instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 21:34

hee hoi, deze advertentie heb ik ook op marktplaats gezet maar ik probeer het ook nog even hier:

Ik ben Sophie, 21 jaar en studeer biologie in Groningen. Daarnaast doe ik op dit moment de ORUN opleiding tot basisinstructrice (dressuur t/m L2 niveau en basis springen) en ik hoop die aankomend voorjaar met goed gevolg af te ronden. Ik rijd sinds mijn 9e paard en ging vroeger altijd met zeer veel plezier op ponykamp. Daarom zou ik graag van de zomer bij wijze van vakantiebaantje een paar weken aan de slag willen op een ponykamp of manege.
Ik heb al eerder (privé) les gegeven aan kleine kinderen (dat is eigenlijk de reden dat ik met de ORUN begonnen ben, om dit verder uit te kunnen bouwen), dat beviel van beide kanten erg goed. Afhankelijk van het niveau van de ruitertjes ga ik wat speelser (beginners) of serieuzer te werk (gevorderden). Ik heb nog nooit aan een grotere groep (meer dan 2) les gegeven, maar ik ben ervan overtuigd dat dit voor mij geen probleem zal zijn. Ik heb enige ervaring met het begeleiden van buitenritten met groepen, en ik ga leuk met zowel de kinderen als de paarden om. Verder ben ik enthousiast, spontaan en bovendien zeer verantwoordelijk aangelegd. Ik kan goed dingen organiseren en in een team functioneren.
Ik ben niet in het bezit van een EHBO diploma maar weet er wel een en ander van (komt deels tijdens de cursus aan bod voor mens en paard), en het is de bedoeling dat ik tegen die tijd een rijbewijs heb. Ik ben niet in het bezit van een ruiterbewijs, maar wel van een ruiterpaspoort en indien strikt vereist zou ik nog voor de zomer de CBR certificaten kunnen behalen.
Eventueel kan ik zelf een jonge Haflinger merrie meenemen, maar ik denk niet dat dit erg praktisch is aangezien zij nog erg onervaren is.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en geïnteresseerd, en ik hoop dan ook op reacties. Alvast bedankt!

Groeten,
Sophie

PS: Ik spreek uitstekend Engels (mijn moeder is Amerikaanse en ik ben praktisch tweetalig opgevoed), dus ook eventueel een plaats in het buitenland spreekt mij aan. Ik weet alleen niet in hoeverre mijn Nederlandse instructeurdiploma rechtsgeldigheid in het buitenland zal hebben wat betreft de bijbehorende verzekeringen.

Merr

Re: ponykampbegeleidster/instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:36

Bij Manege stal de eik hebben ze altijd jonge kampbegeleiders.
Maar of ze nog mensen nodig zijn? geen idee.
Je zou eens kunnen kijken op www.eik.nl en dan even een mailtje sturen. Misschien zoeken ze nog wel iemand.

Succes ermee

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:51

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:40

hee dankjewel, ik heb ze allebei een mailtje gestuurd!

groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:05

misschien is poelenburgh wat voor je, een aantal jaar geleden heb ik daar ook een aantal weken ponykampen begeleid,het niveau is van beginner tot zeer fanatieke amazonetjes met goede ponys.
zie poelenburgh.nl

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:31

super, tx
heb ze allen gemaild.

Merr

Re: ponykampbegeleidster/instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:55

laat je wel even horen of het gelukt is?
En waar je kampbegeleidster wordt ?

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:22

btw.. Ik ga in de mei naar poelenburgh

rink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:10

leschevaux.. het is vrijwilligers werk.. maar alles is all inclusive.. paard meenemen stalling voer.. het is daar erg gezellig erg huiselijke sfeer, maar ook hard werken, maar veel plezier er voor terug..

www.leschevaux.nl