Springen gaat niet goed, wel op concours blijven gaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Springen gaat niet goed, wel op concours blijven gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:33

Hoi.

Ik zit een beetje met een niet zo leuk gevoel, nog geen 2 weken geleden waren we foutloos op concour. Afgelopen zaterdag ben ik weer gegaan, maar hebben we 2x uitsluiting gekregen vanwege val. Hij was zooo vervelend.

Nu ben ik gisteren op oefenpacours gegaan, en deed die weer precies het zelfde. Nu kon ik er weer op nadat ik was gevallen.

iig Heb ik afgezegd voor a.s zaterdag,
maar wat is nu beter, wel op concours blijven gaan, om zo meer evaringen te krijgen, of.. oefenpacoursen rijden?

/Edit, ik heb er niet bijgezegd, dat we een verkeerd zadel op hadden. Maar die hadden we dus gister wel op, de goede.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:36

Begrijp ik nu goed, dat het pas 2 keer niet zo goed ging en dat je nu al overweegt om niet meer op concours te gaan?

xx_Irisje

Re: Springen gaat niet goed, wel op concours blijven gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:39

ik zou even wachten tot je m weer voor elkaar hebt.

ga nog een x op oefenparcours met m, daar kan je m even aanpakken, en kijk of er een oorzaak iswaarom hij zo doet.

probeer of er iemand met je mee kan gaan op oefenmparcours met ervaring (nv intructrice ? )

a;s je m dan weer voor elkaar hebt dan gewoon weer lekker starten!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:30

oefenparcoursen rijden. Dan kun je ook eens doorgaan na een val of 3 stops.

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:31

Idd oefenparcours met je instructeur.
Of op springles gaan (als je dat nog niet doet)

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:32

Idd wat Lielle al zegt, niet op gewoon concours gaan, maar lekker op oefenparcours gaan, en hem dan ook flinkkkk aanpakken als hij stopt, event. instructrice oid mee..

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:43

Ik dacht dat hij weer beter wou door nieuw zadel maar dat dus ok niet ?? he balen man..
Ik zou gewoon oefenparcoursjes gaan doen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:01

idd oefenparcoursjes springen. Je kunt dan eventueel een keer iets lager springen en je niet de spanning die er op een wedstrijd heerst.

Maar ik zou je niet al te veel druk maken hoor. Het is heel normaal dat je een keer in een dipje zit, dat overkomt iedereen. Kan ook zijn dat ie iets van het vertrouwen is kwijtgeraakt toen hij dat andere zadel op had.

Iig veel succes

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:43

Allemaal bedankt voor de reactie's & tips.

Op oefenpacours was er gister inderdaad mijn instuctrice bij. Ik heb hem niet aangepakt omdat het weigeren niks voor hem is, hij doet het met veel plezier allemaal, tenminste, deed hij wel altijd.

Ik ga de eerste paar keek nog even op 70 (ik moet 80) om het vertrouwen terug te winnen.

Mijn instuctrice was er gister bij! Ze was wel te paard.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:36

Ik zou eerst thuis oefenen, totdat je samen weer het vertrouwen hebt, en dan een oefenparcoursje en als dat goed gaat weer op wedstrijd gaan. Ik ben ook een tijd niet op wedstrijd gegaan omdat hij alleen maar wou weigeren. Toen heb ik gewoon voor de lol thuis geoefend en toen sprong hij alles weer. Daarna ben ik op wedstrijd gegaan en werd meteen 2e, we hadden er beiden weer lol in.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:20

Hey Fun_Fun. Als je echt al een tijdje met een minder goed passend zadel rijdt, dan kun je niet verwachten dat alles over is wanneer je er een ander zadel op gooit. Laat eens een fysio komen. Je vertelde me dat het weigeren niets voor hem is, dan zal hij het ook wel niet zonder rede doen. Laat hem even nakijken, dan kun je een medische oorzaak uitsluiten, pak hem daarna voorzichtig weer op, zodat hij je vertrouwen kan winnen. Veel succes.