Met A/B pony meer dan L springen & M dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Met A/B pony meer dan L springen & M dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 21:55

Vroeg me af of dat mogenlijk is? Is er nog iets na het L (60 cm) parcours voor A&B pony's of houdt het daar echt op?
Kun je evt ergens anders tussen starten, of?

En zelfde ged eigenlijk voor dressuur (maar dat mag tot het M dus dat zie ik ze voorlopig niet halen maar toch). Is er nog een mogenlijkheid om verder te gaan dan de M?

Ben benieuwd

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:08

Sterker nog: met een A pony houdt het op bij de L2 dressuur. Daarna is het over en uit. Dan mag je tot in het oneindige ( tot de kinderen eruit gegroeid zijn ) in dezelfde klasse blijven hangen.

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:37

Oh, pluspuntje L2 is dan misschien nog wel te halen .

Wel balen dat het daar al ophoudt... Ze kunnen vast veel meer *kots kots*

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:39

Ik geloof dat je altijd nog bij de paarden mag starten
mag je beginnen met 80~100 cm

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:50

B pony's mogen toch hoger dan het L2? ( of zit het nu verkeerd in mijn hoofd )
anders kun je inderdaad bij de paarden starten, in ieder geval met dressuur. ( of je springwonders mogen inderdaad beginnen bij de 1 meter, maar stel je bent L en je wilt naar het M bij de paarden, mogen ze gelijk 1m30 springen )

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:53

B pony's mogen geloof ik tot M2 B-pony's (komt neer op L2 pony's ofzo)

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:57

hmmz best raar eigenlijk, wat nou als het echt een super pony is die veel meer in zich heeft? eigenlijk ook maar onzin dan, en ja pink_horizon.. over dressuurt hoef je je mischien niet druk te maken maar het springen dan pink en de rest kunnen volgens mij veel meer aan dan L (teminste aan je fotos te zien )

Walco_Aqua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:40

whoopylover schreef:
B pony's mogen geloof ik tot M2 B-pony's (komt neer op L2 pony's ofzo)

B-pony's mogen inderdaad tot en met de M2, dat is gelijk aan M1 voor C-D en E-pony's

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:41

dressuren kan je met een A/B pony gewoon bij de paarden

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:17

Ik dacht al, een meisje uit onze kring rijd M1/B.

Maar inderdaad, dan kun je verder bij de paarden, maar daar word veel strenger gejureerd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:26

melody2 schreef:
Sterker nog: met een A pony houdt het op bij de L2 dressuur. Daarna is het over en uit. Dan mag je tot in het oneindige ( tot de kinderen eruit gegroeid zijn ) in dezelfde klasse blijven hangen.

Dit wisselt een beetje per regio, sommige plaatsen kan het wel, andere niet.
Aantal jaar geleden; Ik reed met mijn B-pony L2 omdat ik niet hoger kon bij ons in de regio, had al wel rond 25 wp. Op Brabantse reed ik goed maar ondanks goede plaatsing mocht ik niet naar nederlandse omdat daar wel m1 gereden werd. Zo mocht er toen bijna niemand van de geplaatste door.

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:46

een a/b pont bij ons op de club liep gewoon M1 dressuur en Ls pringen met springen kon ze niej verder maar ze deed gewoon een M1 proef ...

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:36

haike schreef:
melody2 schreef:

Dit wisselt een beetje per regio, sommige plaatsen kan het wel, andere niet.
Aantal jaar geleden; Ik reed met mijn B-pony L2 omdat ik niet hoger kon bij ons in de regio, had al wel rond 25 wp. Op Brabantse reed ik goed maar ondanks goede plaatsing mocht ik niet naar nederlandse omdat daar wel m1 gereden werd. Zo mocht er toen bijna niemand van de geplaatste door.

Sinds een aantal jaren is het KNHS reglement gewijzigd, waarbij is besloten, dat je met een A pony niet mag promoveren naar het M. Met een B pony mag je niet promoveren naar het Z. Hierbij heb ik het over de dressuur. Dit is voor alle regio's gelijk.