Hallo, Ik heb een vraagje voor een vriendin van mij. zij zou graag eens met een dressuurwedstrijd voor friezen meedoen, alleen is ze niet meer lid van het stamboek. Kan ze dan gewoon meedoen?
Nee hoor, je hoeft zelf niet lid te zijn van het stamboek. Je paard moet wel geregistreerd zijn bij het stamboek en bij de KNHS. Heb dit zelf namelijk ook.
Hallo, jah ik weet een wedstrijd, elke zomer gehouden in Hoofddorp!!! of je papieren hebt of niet maakt niet uit, ook doen ze een record met friesen kijk op hun website www.friesepaarden.nl..het is erg leuk!!! en alleen voor friezen, ook hoef je geen startkaart te hebben. Groetjes Annika
Hoofddorp is idd zeker een aanrader!! Echt heel erg leuk!! Dat record van friezen is de parade, ze proberen zoveel mogelijk friezen in de parade te hebben! Moet je echt een x meemaken In Utrecht wordt er ook bijna iedere maand een gehouden in het indoor seizoen.. In de paard &sport staan er ook wel een paar, staat er gewoon een F achter..
http://www.friespaardenforum.nl/ dan doorklikken naar het forum (even tijdelijk via een omweg) hier staat ook veel informatie over wedstrijden etc. je kunt met een Fries aan alle KNHS wedstrijden deelnemen, een overzicht van de wedstrijden staat op de site van de KNHS, speciale wedstrijden voor Friezen zijn vaak erg gezellig!
Hoi, Ze weet wel dat ze aan alle wedstrijden mee mag doen, maar het ging er om dat ze mee wilt doen aan een friezen dressuurwestijd, maar niet lid is van het stamboek.
Bedankt zover voor de info.
Nog meer mensen met ervaring en weet iemand wanneer er weer zo'n westrijd is?
In de winter is er altijd een indoorcompetietie voor friezen.En in de zomer zijn er ook selecties een een friezen NK. Het zijn gewone KNHS wedstrijden, dus je winstpunten tellen mee.Er zijn alleen maar friezen. De wedstrijden staan wel in de paard&sport en in de phryso, dat is het blad dat je krijgt als je wel lid bent van het friezen stamboek. En kijk anders eens op www.fps-studbook.nl Staat ook een hoop op.
De Indoorcompetitie is al bijna afgelopen zaterdag wordt daarvan de laatste wedstrijd gereden!
@Chelsea 82: Een NK voor Friezen waar kan ik daar meer info over vinden? Heb P&S even doorgebladerd bij de wedstrijden maar kan zo niets vinden zal de Phryso nog wel even in de gaten houden.
Op 20 augustus is er in Silvolde (Gelderland) ook weer een KNHS wedstrijd speciaal voor Friezen uit heel Nederland. Ook is er een B-groentjes rubriek, voor deelnemers zonder startkaart.
Is toegankelijk dus voor iedereen met een Fries (al dan niet stamboek). Het is een onafhankelijke wedstrijd, dus niet verbonden met stamboek of fokvereniging.
Is ook een heel gezellige happening, met tussen de middag een groot showprogramma en een strodorp.
Je kunt je beter nu al vast aanmelden, ook al weet je nog niet in welke klasse je tegen die tijd start, dan kun je er in ieder geval bij zijn. Met name de B en de L1 rubriek liepen vorig jaar erg hard.