Vandaag had ik mijn laatste wedstrijd met Sandra voordat ze haar veulen moet krijgen (10 maart). Eigenlijk had ik 8 jan. al voor het laatst gereden maar gelukkig kon ik woensdag nog bijschrijven voor vandaag bij een wedstrijd in de buurt. Had pas 4 proeven gereden, 1ste keer had ik 148, 2de x 162, 3de x 161 en 4de x 155. Ben gewoon B gestart omdat ze ondanks 6-jarige leeftijd nog niks kende.
Met losrijden liep ze wel lekker, af en toe een beetje drammerig maar verder geen problemen. In de eerste proef liep ze goed. Wel een beetje voorwaarts maar was bang dat als ik ging zitten houden ze verzet zou gaan tonen. Tempo was nog wel goed maar voor wat ik in de les altijd moet rijden veel te hoog. Wel was mooi het neusje eruit, iets waar we de laatste tijd veel op trainen. Verwachte en hoopte wel een wp-je. De tweede proef ging het eerste gedeelte weer netjes. Vanaf de galop werd het ee beetje slordig en had ik veel minder controle. Merkte ook dat ze moe werd en aan mijn handen begon te trekken, maar wat wil je met een veulen van 9,5 maand in je buik. Lekker uitgestapt en naar de kantine voor de uitslag.
1ste proef: nr 3 (12 starts) had 161 punten, er was nog kans op een klein wp-je want zit steeds in de middenmoot qua plaatsing. Nr 2: 170 punten; dat was ik!! Hadden gewoon voor de eerste keer samen prijs! En maar liefst 2 wp!! 2de proef: nr 3 had 162 punten. Had in deze proef geen prijs, had ook niet verwacht. Toen ik mijn coupons ging halen, bleek ik toch nog 161 punten te hebben, dus maar 1 puntje te weinig voor de 3de prijs!
Ook had ik voor het halsstrekken 2x een 8, een hele verbetering na de vorige keer steeds 4-en te halen. Verder nog als commentaar op coupons dat het mooi gereden proeven waren. Ook bij volte keer commentaar dat netjes was. Ben echt helemaal blij nu. Weet dat het in de B eigenlijk nog niks voorstelt maar toch. Ben pas 3,5 maand bezig met dit paard en hartstikke trots op onze wp-en en prijs.