ga starten maar nog niet aan de teugel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

ga starten maar nog niet aan de teugel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:51

Hallo,
Ik heb mijn startkaart aangevraagt en ga binnenkort starten, nou loopt star helemaal niet constant aan de teugel.. heeft iemand hier ervaring mee. Of weet iemand hoe daarmee gerekend word?

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:55

Dat ligt aan de jury Han, ik had een proef met Tues gereden. Ook liep ze daar de hele proef met haar hoofd in de lucht, maar op dat punt ben ik niet afgerekend.. (wel op andere punten.. )
Ik vind trouwens dat het echt niet nodig is, B staat niet voor niets voor Beginner toch !
Echt vet dat je gaat starten Gaan we ook een keertje samen wedstrijd rijden he

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:56

Gaan we zeker doen! als ik langskom! haha. Maar we blijven niet altijd in de B.. en het constant ontspannen lopen lijkt neit erg op te schieten..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:59

Hij moet in de B nageeflijk lopen, maar nog niet per se aan de teugel. Als hij lekker loopt en hij komt 'een keer' tegen de hand kun je nog wel winst rijden hoor, meestal krijg je dan een 4 of een 5 voor dat onderdeel, dus als je er iets tegenover kunt zetten... Als hij nou echt veel tegen de hand komt zou ik hem wel thuis houden, door de spanning lopen ze vaak toch al minder op concours.

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:01

nee hij loopt niet vaak tegen de hand, soms als ik dan een rechte lijn inzet bijv. maar dat is vaak snel opgelost.

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:05

je moet wel zorgen dat je dan aanleuning hebt. dat moet geloof ik wel in de B (of zien ze graag)

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:06

Verschilt heel erg .
Weet niet of sterren kijken word gewaardeerd,
maar ik heb mijn eerste winstpunten ook gehaald toen die nog niet aan de teugel liep.

tienus63

Re: ga starten maar nog niet aan de teugel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:07

Aan de andere kant, paard en ruiter doen sowieso weer nieuwe ervaringen op. Dat is ook altijd meegenomen.
Maar als jezelf het gevoel hebt dat je niet meer waard bent dan 145 punten, dan zou ik even iets langer thuisblijven.

In ieder geval veel plezier en succes samen.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:14

tienus63 schreef:
Aan de andere kant, paard en ruiter doen sowieso weer nieuwe ervaringen op. Dat is ook altijd meegenomen.
Maar als jezelf het gevoel hebt dat je niet meer waard bent dan 145 punten, dan zou ik even iets langer thuisblijven.

In ieder geval veel plezier en succes samen.

Oke, nou ik hoop dat we wat meer waard zijn
Wel eens een onderling wedstrijdje gereden met officiele jury.. Kwam op 172 maar denk niet dat dat standaart is!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:36

Weetje Hannah, het komt vanzelf Gewoon lekker beginnen en zie maar hoe het loopt..
En je gaat toch waarschijnlijk heeeeeeeeeeeel goed les krijgen ? Komt het helemaal goed toch ?

Arvensis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:44

Ik ga ook over een niet al te lange tijd starten met een jonge pony, die ook echt nog niet constant naar beneden loopt, denk dat vooral de eerste paar wedstrijden ze dat helemaal niet doet, dan is alles nog spannend, maar al doende leer je
wij gaan het in elk geval gewoon proberen!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:00

Ik heb dat ook thuis met rijden, dat hij niet altijd even constant ontspannen loopt en idd ook als ik figuren rijd. Maar verbazingwekkend is dat op wedstrijd totaal anders en loopt hij heerlijk, misschien is dat bij jou ook het geval

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:06

VLEUTIE schreef:
Ik heb dat ook thuis met rijden, dat hij niet altijd even constant ontspannen loopt en idd ook als ik figuren rijd. Maar verbazingwekkend is dat op wedstrijd totaal anders en loopt hij heerlijk, misschien is dat bij jou ook het geval

Haha nou ik hoop het! heb wel een keer een onderling wedstrijdje gereden (een A-proefje vanwege blesure) en hij werd er hartstikke enthousiast van. Al die aandacht en hel vlechten enzo vind hij schitterend. Ik ben benieuwd

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:21

het ene jurylid vind het al best alstie voorwaarts neeraarts loopt. het andere jurylid wil je opgeprikt met neusje eruit zien.

ik heb veel verschillende dingen gezien toen ik reed dus je moet het er gewoon maar op wagen... hoe meer ervaring hoe beter zeg ik maar.

paarden reageren toch anders op wedstrijden, dus als je paard thuis soms niet zo goed loopt, wie weet presteertie dan onder druk en stress wel.. dat heb ik nl met willem hij kan zo drakerig zijn met de training en zo tegen de hand, zodra ik een proef rij zit de aanleuning wel snor.

merel is weer tegenover gestelde... zo met trainen gaat het allemaal prima.. maar zodra ze een proef moet doen is het sterren kijken.. dus dressuren doen we niet meer met haar

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:43

gekke_koei schreef:
het ene jurylid vind het al best alstie voorwaarts neeraarts loopt. het andere jurylid wil je opgeprikt met neusje eruit zien.

ik heb veel verschillende dingen gezien toen ik reed dus je moet het er gewoon maar op wagen... hoe meer ervaring hoe beter zeg ik maar.

paarden reageren toch anders op wedstrijden, dus als je paard thuis soms niet zo goed loopt, wie weet presteertie dan onder druk en stress wel.. dat heb ik nl met willem hij kan zo drakerig zijn met de training en zo tegen de hand, zodra ik een proef rij zit de aanleuning wel snor.

merel is weer tegenover gestelde... zo met trainen gaat het allemaal prima.. maar zodra ze een proef moet doen is het sterren kijken.. dus dressuren doen we niet meer met haar

Haha nouja, toch leuk om te zien hoe verschillend al die paarden erop reageren idd. Ik ben echt ontzettend benieuwd en kan niet wachten om het te proberen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:03

In de B hoeft je paard nog niet aan de teugel te lopen.
Je zult merken dat als je paard dit wel doet dat je hogere punten krijgt (al mag dit in de B niet uitmaken omdat het nog niet hoeft)

In de L word er ook gekeken hoe je paard aan de teugel loopt.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:04

Heey Han...Ik heb laatst van een jurylid begrepen dat wanneer je vanaf het begin je paard nageeflijk laat lopen, ze eigenlijk wel van je verwachten dat je zo blijft rijden.

Ik heb ervaren dat je niet (altijd) meteen in je punten wordt gestraft als het hoofd omhoog komt maar als je paard op bepaalde onderdelen tegen de hand is, krijg je daar wel een opmerking over op je protocol

Succes en laat me weten wanneer je eerste wedstrijd is..