Jasmijn schreef:Ik ben nieuwsgierig en niet in de laatste plaats op de veranderingen in de kür klasse Z2.
Daar wordt ik he-le-maal gek van!!
Heb eind vorig jaar naar de KNHS gebeld omdat ik had gehoord dat er wijzigingen in de kür zouden komen, en ik op dat moment de gelegenheid had een nieuwe kür te laten maken. Ik wist al welke wijzigingen er ongeveer in zouden komen (dus geen a.w., keertwending erin, travers eruit, enz). Maar daar was niets van waar volgens die DOOS daar. Ik kon het gewoon zo houden, en het enige wat ging veranderen was het aantal meters voor SBW en travers (van min. 20 naar min. 12) en dat je je appuyementen schuiner mocht rijden.
Afijn, ik heb mijn proef dus niet veranderd toen....
Tot de 1 na laatste P&S in de bus viel, waar doodleuk in stond geplaatst wat er allemaal ging veranderen in de Z2 kür. En dat waren dus (precies....) alle wijzigingen die die er toen ik belde allemaal niet in zouden komen.... 
Dus ik weer gebeld met het hele verhaal. Volgende doos aan de lijn daar, die niet eens wíst dat het ging veranderen!!! ("oh, is dat zo?? ja, zou best kunnen, maar daar weet ik niks vanaf..."
)
Met veel moewite heb ik iemand aan de lijn gekregen die er meer vanaf scheen te weten.... Zij vertelde dat de Z2 kür per april precies hetzelfde wordt zoals de juniorenkür nu is.
Máár, dat betekent ook dat de kür dus volgens de FEI richtlijnen wordt verreden volgens haar, en wanneer de FEI de boel weer om gaat gooien, dat dan ook de Z2 kür mee verandert..
2 dagen later ontving ik weer een mail. Want had het hele verhaal ook gemaild, om te kijken wat dáár dan weer uit zou komen 
Die mail werd weer door iemand anders gestuurd dan degene die ik aan de lijn had. En volgens hem wordt er juist weer niet zoveel veranderd in de kür en is dus de enige wijziging het aantal meters voor SBW en travers (van min. 20 naar min. 12) en dat je je appuyementen schuiner mocht rijden.
Met andere woorden: Een hele hoop gezeik, maar geen steek verder..
Zou in elk geval wel prettig zijn als ze allemaal eens op 1 lijn gingen zitten daar....
Het wordt dus waarschijnlijk gewoon het boekje afwachten, want hier wordt je echt niet wijzer van......