Starten met grijs rijjasje??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Risico_T

Starten met grijs rijjasje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:41

Hallo,

Ik had een vraagje ik wil dit jaar met mijn paard gaan sarte in dressuur en in springen. Maar ik heb een grijs rijjasje mag ik hier gewoon mee sarten ??

Ik dacht dat je met dressuur alleen een zwart of blauw rijjasje mog, maar weet dit niet hellemaal meer zeker. En met springen dacht ik dat het wel mog.

IK heb namelijk ook wel een zwart rijjasje maar ik heb een grijze cap en dan vind ik met grijs rijjasje natuurlijk mooier.

Ik hoop dat iemand me hier wat info over kan geven.
Alvast bedankt

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:47

Officieel mag het niet, tenzij het verenigingstenue is, je mag alleen maar in blauw of zwart starten. Je ziet het wel steeds meer, en in Dtls mag je ook al in alle kleuren van de regenboog starten.
Aangezien we nu ook heuse ZZGP wedstr voor pony's krijgen, is er hoop voor de grijze rij-jas.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:47

zou even contact opnemen met de knhs. Volgens mij mag bij dressuur alleen zwart of donker blauw

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:49

Uit het dressuurregelement:

Citaat:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.
- een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm. Het is uitsluitend in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.

De combinatie van beugel en rijlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.

Vanaf de Lichte Tour wordt in beginsel uitgegaan van de verplichting tot het dragen van een zwarte of donkerblauwe rijrok. De Junioren en Young Riders mogen naar keuze in rij-jas of rijrok rijden.
In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.

Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI zijn uitsluitend zwarte rijlaarzen toegestaan.

Als om veiligheidsredenen een ruiter een goedgekeurd beschermend ruiterhoofddeksel wil dragen, dan is dit toegestaan.

http://www.knhs.nl/objects/00001148.doc blz. 37

Risico_T

Re: Starten met grijs rijjasje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:24

maar ik heb wel vaker op wedstrijden (dressuur) mensen met grijze rijjas zien rijden :S maarjah..

Dan wordt het tog die zwarte aan.

En met springen dan ?? daar mag ik het wel toen ik nog bij de ponys ree maar mag dat nu ook niet meer??

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:58

Risico_T, graag gewoon Nederlands schrijven geen MSN taal. Verder kun je de regels exact nalezen in de quote van Vonnie (die had je ook zelf kunnen vinden ) dus daarom hier een slotje.