moet iedereen bij B beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet7

moet iedereen bij B beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:35

ja het is misschien een domme vraag, maar ik kon me niet voorstellen dat Anky ook weer met nieuwe paarden eerst in de B weer winstpunten moest gaan verzamelen enzo. Toen hoorde ik laatst iemand zeggen dat als je ZZ hebt gereden dat je dan hoger mocht instappen?
kan iemand me hier meer over vertellen?

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:37

Klopt, moet je even kijken in het regelement. Weet niet precies alles te noemen. Maar bv instroom in L1.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:38

je mag in de hoogste gemeenschappelijke klasse starten. Heeft een paard m2 gelopen en heb jij eerder z gereden, dan mag je in de m2 beginnen.

ook is het zo volgens mij, als je een keer m bent geweest dan mag je niet meer in de b starten.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:40

missnynke schreef:
je mag in de hoogste gemeenschappelijke klasse starten. Heeft een paard m2 gelopen en heb jij eerder z gereden, dan mag je in de m2 beginnen.

ook is het zo volgens mij, als je een keer m bent geweest dan mag je niet meer in de b starten.

Ik ben met mijn pony M geweest (springen en dressuur), met mijn paard L2 en ik ben ook gewoon weer in B begonnen hoor.

Rytm

Re: moet iedereen bij B beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:44

QuijoSavan schreef:
missnynke schreef:

Ik ben met mijn pony M geweest (springen en dressuur), met mijn paard L2 en ik ben ook gewoon weer in B begonnen hoor.

Ja maar dan had jou paard geen winstpunten in de L1 toch?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:45

Je moet in de hoogste gemeenschappelijke klasse beginnen. Als je ZZ bent geweest, dan mag je kiezen of je hoger wilt instromen vanaf de L2 dacht ik.
Dus als jij M bent geweest en je paard L2, dan moet je L2 starten. Als jij B bent en je paard is M2, dan mag je in de B, maar ook in de L1 starten.
Behaalde resultaten bij de pony's tellen niet mee, je moet dan weer in de B beginnen als je een paard hebt dat B of L heeft gelopen.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:54

QuijoSavan schreef:
missnynke schreef:

dan moet je dat wel speciaal aanvragen toch?

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:04

Als je met (minimaal) twee paarden Z1 hebt gestart, mag je (of moet..) je in de L1 of hoger beginnen (met een ongeklasseerd paard, anders hoogt gemeenschappelijke klasse). Dan mag je dus de B overslaan.
Anky en consorte, die dus ook hoger rijden dan de landelijke sport, mogen niet eens B, L, M starten, hoogstens Z1 of Z2 (meen ik). Maar zijn zij eens op dat hogere niveau, dan brengen zij vaak een paard pas uit als hij op lichte tour niveau loopt (Prix St. Georges).

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:18

VMR -> WD

Margriet7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 14:13

Bedankt, ik moest het weten voor mijn werkstuk!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:21

dat heb je dan handig gespeeld want dit had je gewoon kunnen opzoeken in de reglementen. Nu hebben anderen je huiswerk gemaakt. Topic gaat iig op slot. Info is trouwens niet altijd correct.