Sommige mensen :@

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Sommige mensen :@

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:22

Vandaag had ik een wedstrijd en...

2 weken geleden was ik nog met hem aan het vechten omdat hij niet eens normaal over de hoefslag wilde lopen (na een lange blessure tijd) Dus veel in zijn bek getrokken omdat hij HEEEL sterk is en je anders geen grip meer hebt... Ook al trok ik in zijn bek en reed ik met een spoor van 4 cm, hij stopte nog niet

Hij is nu weer braaf, of iniederigegeval hij loopt weer normaal, maar hij liep nog niet aan de teugel, daar had ik net iets te weinig tijd voor

Ik was dus aan het rijden, en toen hoorde ik van een meisje die daar ook op stal rijd dat ze hem een ezel vonden lijken en dat hij dom was enzo en mij kan je echt niet kwader maken, want ze moeten niet aan mijn Nescio komen

Maar, het was wel dikke verdiende loon, want die meisjes die dat zeiden hadden maar 147 punten ofzo!!! hahahahahahaha

Nou, dat vond ik even leuk

maar ja, sommige mensen beoordelen een pony alleen op hun uiterlijk en niet ophet innerlijk

zeg nou eerlijk, ziet hij er niet schattig uit???

Afbeelding

Die pony waar zei op zat, dát was pas een ezel!!!!

Ik vind het zo, als je zelf niet beter kan rijden dan diegene dat je ook geen commentaar op iemand moet hebben of wel???

p.s. ik wist niet bij welk stuk van het forum dit bericht moest

Nou, wat vinden jullie hiervan???

Groetjes Kimberley

Flying_Angel

Re: Sommige mensen :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:23

ik vind hem helemaal geen ezel
ik vind hem lief

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:25

Leuke pony!
Sorry hoor maar ten eerste: een paard heeft geen bek en ten tweede: een paard hoor je niet door zijn mond te trekken. Sorry maar zo behandel je een paard niet.

kellymoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:27

_KiMbErLeY_ schreef:
Dus veel in zijn bek getrokken omdat hij HEEEL sterk is en je anders geen grip meer hebt... Ook al trok ik in zijn bek en reed ik met een spoor van 4 cm, hij stopte nog niet

hier kan IK dus boos om worden en ga ik verder geen woorden aan vuil maken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:28

UHm... Het ziet er wel leuk uit, maar idd wat Maaiikii zegt: Een paard heeft een mond, en daar hoor je hem niet door te trekken. Beetje raar als je het mij vraagt.
En over die meisjes: Daar moet je je gewoon niks van aantrekken. Dat zijn zo van die mensen waar je eigenlijk je tijd niet aan moet verspillen. Maar goed. Dat is wat ik vind.
Groetjes, mij

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:29

kellymoppie schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Dus veel in zijn bek getrokken omdat hij HEEEL sterk is en je anders geen grip meer hebt... Ook al trok ik in zijn bek en reed ik met een spoor van 4 cm, hij stopte nog niet

hier kan IK dus boos om worden en ga ik verder geen woorden aan vuil maken

ja, sorry

maar ik bedoelde het niet zo te zeggen

Ik heb hem niet ontiegelijk hard in zijn bek getrokken, want daar heb ik zelf ook een hekel aan!!!!! als mensen dat doen

ik had namelijk geen grip, slof hielp niet, elastiek niet, longeren ook niet, want dan werd ik de bak door getrokken!!!

heel hard trekken heb ik niet gedaan, ik benaamde het een beetje verkeerd

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:29

Maaiikii schreef:
Leuke pony!
Sorry hoor maar ten eerste: een paard heeft geen bek en ten tweede: een paard hoor je niet door zijn mond te trekken. Sorry maar zo behandel je een paard niet.

nej je hoort een paard niet in ze mond te trekken!!!!arm beesje zal wel pijn gedaan hebben....voor de rest leuke pony en ik vind hem niet op een ezel lijken

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:30

Pluttersput schreef:
UHm... Het ziet er wel leuk uit, maar idd wat Maaiikii zegt: Een paard heeft een mond, en daar hoor je hem niet door te trekken. Beetje raar als je het mij vraagt.
En over die meisjes: Daar moet je je gewoon niks van aantrekken. Dat zijn zo van die mensen waar je eigenlijk je tijd niet aan moet verspillen. Maar goed. Dat is wat ik vind.
Groetjes, mij

ja, dat is ook zo, maar ik houd daar nooit van!!!

timonpumaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:30

whaha nee jouw paard is geen ezel, jij zelf echter wel. In z'n bek trekken en met een spoor van 4 cm rijden, nou dan ben je nog dommer bezig dan een ezel moet ik zeggen. Neem les ofzo en behandel je paardje met respect en ga niet proberen om omdat hij op een wedstrijd goed moet lopen maar zo snel mogelijk hem mooi te laten lopen. Doe het andersom, eerst laat je hem goed lopen dan ga je op wedstrijd.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:31

_KiMbErLeY_ schreef:
Pluttersput schreef:
Groetjes, mij

ja, dat is ook zo, maar ik houd daar nooit van!!!

hoezo doe je het dan? ik vind dit niet eerlijk tegenover het paard.

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:32

Ja sommige meiden doen dat...
hij lijkt helemaal niet op een ezel!!
Maar zo hoor je niet met je paard omtegaan !
maar dat is je al genoeg gezegt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:33

timonpumaa schreef:
whaha nee jouw paard is geen ezel, jij zelf echter wel. In z'n bek trekken en met een spoor van 4 cm rijden, nou dan ben je nog dommer bezig dan een ezel moet ik zeggen. Neem les ofzo en behandel je paardje met respect en ga niet proberen om omdat hij op een wedstrijd goed moet lopen maar zo snel mogelijk hem mooi te laten lopen. Doe het andersom, eerst laat je hem goed lopen dan ga je op wedstrijd.

simoontjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:34

Heejj,
hij ziet er idd helemaal niet als een ezel uit hoor! echt een heel lief koppie!!!
maar wat je zei over dat in zijn 'bek' trekken enz kwam idd wel over alsof je hem niet goed behandelde :S beetje raar hoor ook al bedoelde je het anders!

maarja, van die meisjes moet je je idd niets aantrekken hoor, laat ze eerst maar eens naar zichzelf kijken! het is echt een hartstikke leuke pony en als het nog een keer gebeurd dat mensen zulke dingen zeggen, moet je gewoon doen alsof je het niet gehoord hebt, want jij weet wel beter!
groetjes van mij

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:35

Menseee sorry dat ik dat zei over in zijn bek trekken!!!!

maar ik rijd met spoor van 4 cm omdat hij anders niet vooruit te branden is, ik druk hem er niet helemaal in, maar gewoon dat het wat makkelijker word!!

maar, hij heeft echt superr gelopen toen liep ie echt de sterren van de hemel!!

maar, hij heeft een hele tijd stil gestaan door blessures, maar als je deze lieverd niet aanpakt dan heb je echt geen schijn van kans!!!!

en dat in zijn mond trekken heb ik al een paar keer gezegd dat dat niet heel erg is omdat ik daar ook niet van houd als andere mensen dat doen!!!

maar ik moest soms wat harder de bocht omsturen omdat hij anders dwars door het draad heen ging

snappen jullie dat???

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:36

simoontjeeh schreef:
Heejj,
hij ziet er idd helemaal niet als een ezel uit hoor! echt een heel lief koppie!!!
maar wat je zei over dat in zijn 'bek' trekken enz kwam idd wel over alsof je hem niet goed behandelde :S beetje raar hoor ook al bedoelde je het anders!

maarja, van die meisjes moet je je idd niets aantrekken hoor, laat ze eerst maar eens naar zichzelf kijken! het is echt een hartstikke leuke pony en als het nog een keer gebeurd dat mensen zulke dingen zeggen, moet je gewoon doen alsof je het niet gehoord hebt, want jij weet wel beter!
groetjes van mij

ja, beetje dom, ik zeg altijd gewoon alles wat in mij opkomt en soms dan zeg ik dingen verkeerd

maar ja, over die meisjes is inderdaad wel zo

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:37

_KiMbErLeY_ schreef:

2 weken geleden was ik nog met hem aan het vechten omdat hij niet eens normaal over de hoefslag wilde lopen (na een lange blessure tijd) Dus veel in zijn bek getrokken omdat hij HEEEL sterk is en je anders geen grip meer hebt...

Leuke pony, ik vind het helemaal geen ezel. Even wat tips...
Doordat je in zn bek 'trekt' (om het maar even op jouwn manier te zeggen) wordt hij alleen maar sterker. Probeer juist niet te trekken maar door te vragen hem lichter in zn mond te krijgen.

En wat bedoel je met

Citaat:
Ook al trok ik in zijn bek en reed ik met een spoor van 4 cm, hij stopte nog niet

hoe moet je paardje ooit kunnen stoppen als je je sporen gaat gebruiken? Denkt ie dan niet dat hij telkens harder moet?

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:39

Dito schreef:
timonpumaa schreef:

helemaal mee eens!!!
sorry hoor, maar zo los je problemen niet op !!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:40

Passival schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

2 weken geleden was ik nog met hem aan het vechten omdat hij niet eens normaal over de hoefslag wilde lopen (na een lange blessure tijd) Dus veel in zijn bek getrokken omdat hij HEEEL sterk is en je anders geen grip meer hebt...

Leuke pony, ik vind het helemaal geen ezel. Even wat tips...
Doordat je in zn bek 'trekt' (om het maar even op jouwn manier te zeggen) wordt hij alleen maar sterker. Probeer juist niet te trekken maar door te vragen hem lichter in zn mond te krijgen.

En wat bedoel je met

Citaat:
Ook al trok ik in zijn bek en reed ik met een spoor van 4 cm, hij stopte nog niet

hoe moet je paardje ooit kunnen stoppen als je je sporen gaat gebruiken? Denkt ie dan niet dat hij telkens harder moet?

ja, inderdaad daar ben ik nu heel goed mee bezig om hem daar weer vanaf te krijgen en het lukt al aardig

en met die spoor van 4 cm, als hij er vandoor gaat dan leg ik mijn been van hem af, maak ik een ophouding en ga ik diep zitten, dus dan komt die spoor niet meer aan hem!!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:40

Je zit jezelf een beetje tegen te spreken, het ene moment zeg je dat hij niet wil stoppen, het andere moment rij je met een spoor van 4 cm omdat hij niet vooruit te branden is.

Verder is mijn mening dat jij misschien eerst maar eens op les moet met die pony zodat jullie elkaar beter leren begrijpen. Want dit klinkt alsof er een hoop niet begrepen word van elkaar.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:41

_KiMbErLeY_ schreef:

Je zegt het wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar ik ben het met iedereen eens want dat kan echt niet hoor..

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:43

LovingTweety schreef:
Je zit jezelf een beetje tegen te spreken, het ene moment zeg je dat hij niet wil stoppen, het andere moment rij je met een spoor van 4 cm omdat hij niet vooruit te branden is.

Verder is mijn mening dat jij misschien eerst maar eens op les moet met die pony zodat jullie elkaar beter leren begrijpen. Want dit klinkt alsof er een hoop niet begrepen word van elkaar.

oow ja zeker wel, ik krijg goed les, maar omdat hij zolang heeft stil gestaan is hij alleen maar slimmer geworden en doet hij vanalles om maar niet te hoeven werken, stil staan in een hoek, mijn been tegen de bakrand aan laten stoten, tegen andere ponys oprennen

en dan zat ik er op van jaa, en nu??

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:44

Je pony ziet er heel schattig uit. Ik hoop voor je dat je nog lang op zijn/haar rug mag zitten.
Dat de jury niet heeft gezien dat je met zulke lange sporen rijdt. Ik geloof dat 3,5 cm maximaal is toegestaan.
Je geeft zelf aan dat je de verkeerde benaming hebt gebruikt voor jouw manier van rijden. Dat geloof ik niet, anders had je wel beter nagedacht over hoe je het zou opschrijven.
Tip: denk de volgende keer even goed na over hoe je iets hier op bokt gaat zetten. Je lokt alleen maar zulke reacties van anderen uit. Ik denk niet dat je dat wilde of bedoelde.
Ik vind je pony er leuk uitzien...

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:44

heej sorry hoor maar kimberley heeft wel gelijk,
de mond van een pony is gewoon mond en geen bek!!!!
en van sporen gaan ze alleen maar harder!!!!!
maar voor de rest als je em egt niej op de rem krijgt dan meen je tog een scherper bit!!! dan zal hij minder last hebben in zn mond!!!
groetjes sharon!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:46

dank jullie wel, ook voor de slechte berichten....

ik ben nou eenmaal een flapuit en denk nooit na voordat ik iets schrijf ofzo...

maar, ik heb iniederigegeval sporen die toegestaan zijn op de wedstrijden!! dan heb ik misschien een verkeerde maat gezegd, maar ze zijn wel toegestaan!!

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:48

beauty_fan schreef:
heej sorry hoor maar kimberley heeft wel gelijk,
de mond van een pony is gewoon mond en geen bek!!!!
en van sporen gaan ze alleen maar harder!!!!!
maar voor de rest als je em egt niej op de rem krijgt dan meen je tog een scherper bit!!! dan zal hij minder last hebben in zn mond!!!
groetjes sharon!!

nee, ik neem juist geen scherper bit, want als ik dan toch de neiging krijg om zoiets te doen, dan krijgt hij alleen maar meer pijn!!

Maar, hij heeft nog nooit wondjes bij zijn mond gehad!!!
gelukkig...

maja, ik ben mijn leven aan het beteren