Allerlei vraagjes ivm beginnen wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Allerlei vraagjes ivm beginnen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 17:19

Begin steeds meer te twijfelen of ik nou wel wedstrijden ga rijden.
Op stal hebben ze al aangeboden om een keer mee te gaan.
Mijn bedoeling is dan 2x in de maand starten en beginnen in het zomerseizoen.

Ik ben niet lid van een club, aangezien ik privéles heb.

Ik ben al zo ver dat ik weet dat ik eerst lid moet zijn van een club.
Maar dan? En wat zijn de kosten?

Ook ben ik nogal zenuwachtig aangelegd met wedstrijden.
Zijn daar nog tips voor?

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:04

Ik ben lid van PC/LR de Raairuiters in Nieuweroord. Ik ben niet rijdend lid, ik heb daar dus geen les.
De contributie voor een heel jaar is €45,45.
Een startkaart kost €23,- En de startcoupons ong €15.
Lidmaatschap van de KNHS kost €38.50.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:19

je moet lid zijn van een club om wedstrijden te kunnen rijden, er zijn ook clubs waar je alleen lid kunt worden voor de startkaart (dan hoef je geen volledig lidmaatschap te betalen)
of dat bij jou in de buurt kan, moet je even navragen.
vanuit die club kun je dan een lidmaatschap en een startkaart bij de knhs aanvragen.
wedstrijden mag je zoveel of zo weinig starten als je zelf wilt
vanaf april begint het groene seizoen weer, met buiten wedstrijden

chelsea82

Re: Allerlei vraagjes ivm beginnen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:00

Je hebt ook hele goedkope verenigingen waar je dus alleen lid van bent om te kunnen starten.Heb je dus geen verenigingslessen en hoef je niet te helpen met allerlei activiteiten.Ik betaal hiervoor maar 30 euro per jaar.daar komt natuurlijk nog wel je kosten bij van de KNHS.Maar die heb je bij elke vereniging.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:07

http://www.knhs.nl/overview.asp?PCatID= ... omstyle=11
Onder tarieven lijst 2005 staan de tarieven voor 2005:P de tarieven blijven meestal nagenoeg gelijk...

De zenuwen worden meestal na een aantal wedstrijden minder..... Als je wilt starten, doe het dan vooral omdat je het leuk vind, en laat je niet ontmoedigen door punten als ze een keer tegenvallen! Vooral als jij de eerste wedstrijden nog wat zenuwachtig bent, heb je wel kans dat je paard/pony daar op reageert... Probeer de heletijd tijdens je proef na te blijven denken wat je doet, en welke hulpen je moet geven.... Succes!!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:56

Bedankt voor jullie reacties! Qua kosten vind ik het nog meevallen moet ik zeggen.

En hoe oefenen jullie een wedstrijd. Mijn paard komt namelijk nooit op vreemd terrein.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:03

Idd, die kosten wat happyjoyce zegt kloppen,
Milleniumruiters heeft ook een contributie waar je niet hoeft te rijden, milleniumruiters is voor zuidwolde.

Ik ben gewoon naar ander terrein gegaan, wel eerst gelongeerd, maar dat hoeft nu niet meer.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:22

Ik zou ook gewoon een paar keer naar een ander terrein gaan.
En misschien als het kan dan een onderline wedstrijd rijden, zien ze meteen alles.

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:01

Jennifer schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Qua kosten vind ik het nog meevallen moet ik zeggen.

En hoe oefenen jullie een wedstrijd. Mijn paard komt namelijk nooit op vreemd terrein.

opzich valt het qua kosten wel mee idd, maar de proeven zelf moet je betalen dat is voor pony''s meestal rond de 6 á 7 euro en voor paarden rond de 10 euro. daarbij moet je ook nog startcoupons bestellen die je regelmatig moet bijbestellen

het oefenen kun je gewoon thuis doen. heel goed de proeven door nemen en de ''probleempjes'' met je instructreur/trice bespreken.

Mowoah

Re: Allerlei vraagjes ivm beginnen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:19

Jennifer schreef:

Dat probleem hebben alle paarden gehad
Het enige wat je kunt doen is hem eerst even longeren thuis zodat hij rustig is, góed instappen en hem even laten wennen.
Gelukkig had ik een pony die al op concours was geweest, dus ik had bijna geen problemen.

Ik ben ook altijd heel zenuwachtig, wat ik altijd doe is:
- Een dag van te voren al je tuig en kleding controleren en anders laten maken.
- Een dag van te voren alles klaarleggen, zodat je daar geen problemen mee hebt (veroorzaakt zéér veel stress als je iets niet hebt *ervaring)
- Maak een checklist, en ga die af als je op concours moet zodat je zeker bent dat je niks bent vergeten.
- Je pony op tijd invlechten en wassen.
- Ga rustig en op tijd inrijden.
- Als er iets fout gaat tijdens de proef, niet in paniek raken.
Met dressuur zijn het onderdelen opzich, ga dan voor een 8 op het volgende onderdeel.

Succes ermee!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:49

Jennifer schreef:

Niet.
Jawel, ik leer altijd mn proef van te voren en let goed op de moeilijke dingen/ die snel achter elkaar komen.
Ik rijd nooit mn proef vóór ik wedstrijd heb (om te oefenen dus).
Mn paardje is iets té slim en weet dan bijv. al wanneer ie halt moet houden (en doet dat dan 5m voor de x ipv erop )

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:01

Dat heb ik dus ook... Heb van de zomer een maand gehad met elk weekend wedstrijd, Na 2 wedstrijden ging mn paard de proeven zelf lopen, maar dat betekende dus ook dat ze erg dribbelig werd als ik bijna aan moest draven, en ze ging zelfs te vroeg in galop.... Heel irri....