Barokke wedstrijden (en starten met een hengst)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Barokke wedstrijden (en starten met een hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 16:19

Ik hoorde vandaag dat je mogelijk de L2+1 eis voor starten met een hengst zou kunnen omzijlen door eerst barokke wedstrijden te rijden, omdat daar de eis niet gesteld wordt. Dan zou je daar dus tot L2+1 kunnen rijden en dan tellen de wp's ook gewoon voor de KNHS en zou je dus daarna ook gewoon reguliere wedstrijden kunnen starten.

Weet iemand of dit waar is?

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:08

Ja, zowel de AVS als de barokke paarden hebben die regeling, omdat het binnen die rassen niet normaal is om een hengst te ruinen.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 17:25

Maar zou je dan ook daarna met de wp's die je daar heb gehaald door kunnen gaan bij de reguliere KNHS wedstrijden?

En worden dat soort wedstrijden vaak georganiseerd of maar heel weinig?

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:33

Ja, naar mijn weten blijven de winstpunten staan en hoef je dus niet weer bij de B te beginnen.

Ik weet niet hoe vaak de AVS wedstrijden organiseert. Er zijn ongeveer 6 wedstrijden voor barokke paarden per jaar.

gillian

Re: Barokke wedstrijden (en starten met een hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:20

Zo heb ik een paar jaar geleden m'n startkaart gekregen
Is wel een heel gedoe, je moet alle protocollen bewaren en als je dus L2+1 bent bij de officiele barokke wedstrijden, kun je dmv het opsturen van je protocollen (kopie!!) en startkaartaanvraagformulier je startkaart krijgen.
Helaas moet je dan wel weer in de klasse B beginnen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 22:17

gillian schreef:
Zo heb ik een paar jaar geleden m'n startkaart gekregen
Is wel een heel gedoe, je moet alle protocollen bewaren en als je dus L2+1 bent bij de officiele barokke wedstrijden, kun je dmv het opsturen van je protocollen (kopie!!) en startkaartaanvraagformulier je startkaart krijgen.
Helaas moet je dan wel weer in de klasse B beginnen.

Ohw, das wel echt k*t!, dat je dan in de B moet beginnen...

Hum, nou ja, in ieder geval bedankt voor de reacties, nu snap ik er een stuk meer van

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:18

sorry maar de barokke wedstrijden vallen ook onder de knhs, ook al worden ze georganiseerd door het betreffende stamboek, de knhs heeft hier dus altijd invloed op.
Rij zelf ook af en toe een barokke wedstrijd, dus weet dat het door het stamboek word georganiseerd, maar dat het valt onder de reglementen van de knhs.
Ik denk dat jij het dan over een wedstrijd heb die niet voor puntentelling is.Dus dan kun je op den duur wel L2 zijn, maar dan is dit niet officieel en moet je dus helemaal op nieuw beginnen.
En waarom moet je die eis omzijlen?
Ben je nooit L2 of hoger geklasseerd geweest met een ander paard?
Als je ooit L2 geweest bent mag je gewoon in de B starten met je hengst.
Wat maakt het nu uit of je B of L rijdt.Als je paard goed loopt ben je zo een klasse hoger.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 10:57

Ik ben dus geen L2+1 geweest. Maar zou toch graag willen starten, dus daarom zou het handig zijn het zo op te lossen.

Tja, wat het uitmaakt...Ik vind het een beetje stom om eerst het paard naar L2+1 te rijden en dan weer opnieuw te moeten beginnen...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:38

chelsea82 schreef:
sorry maar de barokke wedstrijden vallen ook onder de knhs, ook al worden ze georganiseerd door het betreffende stamboek, de knhs heeft hier dus altijd invloed op.
Rij zelf ook af en toe een barokke wedstrijd, dus weet dat het door het stamboek word georganiseerd, maar dat het valt onder de reglementen van de knhs.
Ik denk dat jij het dan over een wedstrijd heb die niet voor puntentelling is.Dus dan kun je op den duur wel L2 zijn, maar dan is dit niet officieel en moet je dus helemaal op nieuw beginnen.
En waarom moet je die eis omzijlen?
Ben je nooit L2 of hoger geklasseerd geweest met een ander paard?
Als je ooit L2 geweest bent mag je gewoon in de B starten met je hengst.
Wat maakt het nu uit of je B of L rijdt.Als je paard goed loopt ben je zo een klasse hoger.

Ik heb dit toen nagevraagd bij de KNHS.
Je moet idd de officiele KNHS Barokke wedstrijden rijden, anders geldt dat dus niet.
Als je nooit eerder hebt gestart, mag je niet met een hengst starten, aangezien veel barokke paarden hengst zijn en de mensen toch graag op concours gaan met hun beest, willen ze deze regel omzeilen
Dat gaat dus alleen op deze manier of je moet eerst met een ander paard gaan starten tot L2+1.
Hoe dan ook, je moet weer in de B beginnen als je eenmaal je startkaart hebt, heel vervelend maar anders kun je niks met je hengst (of je laat hem ruinen )

Ik raad de ts aan om dit nogmaals na te vragen bij de KNHS, stuur gewoon ff een mailtje

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:16

chelsea82 schreef:

Wordt dat dan ergens betwijfeld? De wedstrijden worden ook niet georganiseerd door een stamboek, maar door een vereniging.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:00

Weet iemand waar ik de data van de barokke wedstrijden kan vinden.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:33

Volgens mij staan ze vaak gewoon in de P&S, dan met een speciale afkorting erbij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:33

Kijk eens op

www.lusitano-paarden.nl

Gaby Vegelin organiseert de barokke wedstrijden, en op haar deel van de site staat ook een uitleg over de puntentelling voor hengsten op de barokke wedstrijden.

Ik geloof dat je daar je punten kan halen t/m L1 en dat je dan alle resultaten op kunt sturen naar de KNHS en dat je dan ook alle wedstrijden mag starten.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:39

Voor de duidelijkheid: je hoeft niet opnieuw te beginnen. Ik heb het even opgezocht voor een ander topic. Als je L1+1 bent, moet je je spullen opsturen naar de KNHS en dan mag je op officiele wedstrijden starten en blijven je behaalde winstpunten staan. Je mag dan dus verder vanaf de L1.