vraag over onderdeel in proef 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

salienie

vraag over onderdeel in proef 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:33

Hoi!
ik had een vraagje over een stukje uit een dressuurproef. het gaat om de klasse B en proef 7. er staat in:
K-X-M van hand veranderen, op de diagonaal een overgang maken naar dearbeidsstap, daarna arbeidsdraf.

maar hoe zit dat precies? waar moet je dan precies in stap en moet je dan pas weer na M in draf?

wie kan mij helpen?
bedankt
Laatst bijgewerkt door Karin op 14-01-06 02:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:34

ik ga altijd enkele passen voor X in stap en enkele passen erna weer in draf ik heb daar de afgelopen wedstrijden een keer een 7 en een keer een 8 voor gehad dus volgens mij is het wel de goede manier

succes

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:37

als je gaat handveranderen bij de K afwend enkele passen draf voor de X stappen gaan en X oversteken en vlak voor de de M dus tussen de X en M weer in draf als ik me niet vergis

salienie

Re: Hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:38

glen_vanii schreef:
ik ga altijd enkele passen voor X in stap en enkele passen erna weer in draf ik heb daar de afgelopen wedstrijden een keer een 7 en een keer een 8 voor gehad dus volgens mij is het wel de goede manier

succes

haha okee bedank voor je snelle reactie.
dacht al dat het zo was maar wist het niet zeker en het is zo jammer als je daar dan punten laat vallen!!

bedankt

onley schreef:
als je gaat handveranderen bij de K afwend enkele passen draf voor de X stappen gaan en X oversteken en vlak voor de de M dus tussen de X en M weer in draf als ik me niet vergis

okee, dan zal het wel zo moeten

bedankt

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:55

Als je paard een fijnere stap heeft ga je langer stappen, heeft je paard een fijnere draf dan stap je wat minder lang.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:26

Het maakt niet zoveel uit op welk stuk je in stap gaat. Dat hoeft niet perse op X te zijn. Als de overgang naar de stap maar mooi is, je paard tactmatig doorstapt en daarna weer een mooie overgang naar de draf maakt.

Ik kan me wel aansluiten bij de laatste opmerking van Suzie. Als je paard fijn stapt kun je wat meer passen laten zien. Anders ga je sneller terug naar de draf.

Kaia

Re: vraag over onderdeel in proef 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:33

vergeet ook niet om evenveel passen voor de X te maken als evenveel passen na de X.. natuurlijk niet precies .

Gewoon netjes verdelen! Ziet er wat netter uit

salienie

Re: vraag over onderdeel in proef 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:44

ok allemaal bedankt

mijn paard heeft een hele slechte stap dus ik ga gewoon een klein stukje voor x in stap en daarna weer in draf

zijn draf is echt beter!!

heel erg bedankt allemaal