Bestaat er een soort pavocup voor friese paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chelsea82

Bestaat er een soort pavocup voor friese paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 17:31

Heb laatst een keer gehoord dat er voor jonge friese paarden ook een soort pavo cup bestaat.
Klopt dit?
Heb op de site gekeken, maar werd daar niet veel wijzer van.Ze hebben het daar wel over een ibopproef, maar dan moeten ze ook aangespannen.
Weet iemand van jullie wat meer.Heb net een jonge friese hengst en zit nog niet zo in die dingen als bij de KWPN paarden.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:19

Er bestaat wel iets, dat wordt geregeld door Phryso. Dat is het stamboekblad.

Ze hebben dan een competitie voor 3 en 4 jarigen en er wordt onderscheid gemaakt tussen merries, ruinen en hengsten. Je moet dan net als met de pavocup een aantal oefeningen laten zien en wordt je paard beoordeeld op bruikbaarheid voor de sport.

Het was dit jaar voor het eerst en werd gehouden in Marienheem volgens mij. Je hebt dan een voorronde en een finaleronde en de jury bepaalt wie er door gaat en wie niet.

Je kunt je opgeven via Phryso en via eeen internetsite waar ik de ling helaas niet van weet.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:20

Je zou voor meer info ook eens naar het Friezenforum kunnen gaan.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:43

chelsea82

Re: Bestaat er een soort pavocup voor friese paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 09:02

marianna schreef:
Ze hebben dan een competitie voor 3 en 4 jarigen en er wordt onderscheid gemaakt tussen merries, ruinen en hengsten. Je moet dan net als met de pavocup een aantal oefeningen laten zien en wordt je paard beoordeeld op bruikbaarheid voor de sport.

Dat klopt.Dat heet sinds vorig jaar aanlegtest voor jonge dressuurfriezen.Eerder was dit bestgaand rijpaard rubriek.Hier heb ik vorig jaar ook aan mee gedaan.

Maar er schijnt nog iets anders te zijn.Maar er is niemand die mij precies kan vertellen wat het is.

Ik zal iig eens op dat friezenforum gaan kijken.
En anders bel ik het stamboek gewoon of ze het me eens kunnen uitleggen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:10

Wat jij bedoeld is de euro bottle cup. Mede georganiseerd door stalhouderij Meijer: www.stalhouderijmeijer.com. Deze cup is bedoeld voor 3-jarige paarden. Ga maar eens kijken op de site daar vind je vast meer informatie. Het friespaardenforum ligt er trouwens sinds gisteravond uit.

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:11

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:16

die bedoelde ik inderdaad. Kon alleen niet op de naam komen!