startkaart aanvragen, hoe en wat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

startkaart aanvragen, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 15:13

pfff... vroeger wel wedstrijden gereden, maar toen werd alles voor me geregeld
ik heb donderdag proefles bij de RV en als dat bevalt word ik daar lid. ik wil dan graag meteen de startkaart aanvragen zodat ik hem alvast heb als ik rond mei wil gaan starten.

maar hoe gaat dat allemaal in zijn werk? moet ik bij de vereniging zeggen dat ik een startkaart wil of moet ik dat zelf helemaal regelen en zo ja, hoe dan?

Buggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:15

nou je kunt het via de vereniging aanvragen. Dan moet je wel de eerste 6 bladzijden (volges mij..??) van het paspoort kopieren en aan de vereniging meegeven en dan doet die het verder wel.... meende ik hoor.

Chrystal-gek

Re: startkaart aanvragen, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:34

Eerst lid worden van een rijvereniging .
Zeggen dat je wilt gaan starten, dan maken ze je via de vereniging lid van de KNHS (en ontvang je de P&S).
Bij de vereniging kun je een startkaart-aanvraagformulier krijgen.
Die invullen en opsturen naar de KNHS met de nodige papieren (kopieen paspoort ed).

Aangezien je al eerder gestart hebt, hoef je jezelf als persoon niet meer aan te melden, bij de KNHS kun je je persoonsnummer opvragen als je die niet meer hebt.
Nummer van de vereniging kun je aan de vereniging vragen, staat vast ook wel ergens op het net of weet de KNHS wel.
Bij mij hadden ze dat al op het formulier gezet.
Verder kun je alles uit het paspoort en stamboekpapier halen zo ongeveer.

Enne, als je pas in Mei wilt gaan starten, heb je nog genoeg tijd hoor om een startkaart aan te vragen.
Houd er alleen wel rekening mee dat de concoursen snel vol zitten en dat je startcoupons op moet sturen om je aan te melden, dus je moet daarvoor wel de startkaart en coupons in huis hebben .

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 15:37

Chrystal-gek schreef:
Eerst lid worden van een rijvereniging .
Zeggen dat je wilt gaan starten, dan maken ze je via de vereniging lid van de KNHS (en ontvang je de P&S).
Bij de vereniging kun je een startkaart-aanvraagformulier krijgen.
Die invullen en opsturen naar de KNHS met de nodige papieren (kopieen paspoort ed).

Aangezien je al eerder gestart hebt, hoef je jezelf als persoon niet meer aan te melden, bij de KNHS kun je je persoonsnummer opvragen als je die niet meer hebt.
Nummer van de vereniging kun je aan de vereniging vragen, staat vast ook wel ergens op het net of weet de KNHS wel.
Bij mij hadden ze dat al op het formulier gezet.
Verder kun je alles uit het paspoort en stamboekpapier halen zo ongeveer.

Enne, als je pas in Mei wilt gaan starten, heb je nog genoeg tijd hoor om een startkaart aan te vragen.
Houd er alleen wel rekening mee dat de concoursen snel vol zitten en dat je startcoupons op moet sturen om je aan te melden, dus je moet daarvoor wel de startkaart en coupons in huis hebben .

omdat laatste wil ik het idd vast geregeld hebben. ik wil graag vriezenveen starten en dat zit altijd snel vol...

voor mijn persoonsnummer kan ik dus gewoon even bellen naar de KNHS?
lid word ik als het goed is volgende week... denk dat ik dan maar meteen meld dat ik wil gaan starten.

ben jij ook weer aan het starten geslagen dan?

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:42

Nog niet, binnenkort , startkaart had ik al binnen moeten hebben, maar is er nog niet .

En niet alleen lid van een rijvereniging, maar ook van de KNHS he?!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:06

volgens mij word ik automatisch lid van de KNHS want ik ga ook de paard en sport ontvangen als ik lid bij hun wordt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:09

Als ze bij mij op de vereniging een startkaart willen aanvragen geven ze het paardenpaspoort aan mij, ik maak kopieen van de belangrijkste delen, ze moeten ook vermelden of ze al eerder gestart zijn (ivm registratie KNHS), zo niet dan vul ik een persoonlijk formulier in, zo ja, dan hoef ik alleen het persoonlijke nummer in de vullen..
Vraag even na bij je wedstrijdsecretariaat, die lossen dat meestal voor je op

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:13

Sommige verenigingen maken je idd automatisch lid.
Het ligt er maar net aan wat de vereniging wel en niet doet, en dat verschilt per vereniging.

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:33

Officieel is het verplicht dat iedereen lid is van KNHS als je lid bent van een vereniging maar dit gebeurd niet altijd, weet niet of het inmiddels is veranderd.

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:37

Ik zit in dezelfde situatie. Vroeger wel wedstrijden gereden, maar weet niet precies hoe het nu werkt. Vroeger kon je oko niet lid zijn van een rijvereniging en rechtstreejs nbvr starten. Weet iemand of zoiets ook nog kan? Bij mij in de buurt zit niet echt een rijvereniging die me aanspreekt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 13:11

puzzeltjuh schreef:
Ik zit in dezelfde situatie. Vroeger wel wedstrijden gereden, maar weet niet precies hoe het nu werkt. Vroeger kon je oko niet lid zijn van een rijvereniging en rechtstreejs nbvr starten. Weet iemand of zoiets ook nog kan? Bij mij in de buurt zit niet echt een rijvereniging die me aanspreekt.

dat kan niet meer, moet altijd via een RV. maar je bent uiteraard niet verplicht om bij zo'n RV lessen te nemen.
er zijn ook RV die alleen op "startkaartbasis" bestaan. die geven geen eens lessen

pearl_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:48

10 dagen nadat je een startkaart hebt aangevraagt mag je al gaan starten op concour erg handig, als er bijv. een leuk concour in de buurt is en er nog plek is natuurlijk..

Gewoon alles opgeven bij de club waar je lid van word en die regeld de rest voor je. Let wel op ik weet niet of je ook wilt gaan springen, zo niet. Geef dan even aan dat je alleen coupons wilt voor de dressuur doe je dat niet dan krijg je beide en dat is zonde van je geld.

He veel suc6 en dan zien we elkaar zeker in de toekomst op concour..

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 18:31

ik ga alleen dressuur starten, wel even handig om te vermelden idd. bedankt voor de tip