3,5 uur tussen 2 proefjes? is dit normaal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

3,5 uur tussen 2 proefjes? is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 09:21

21 jan. is in Heiloo de selectiewedstrijd en ik heb gisteren de startlijst gezien en viel bijna van mijn stoel. Ik moet om 17.42 uur en om 21.18 uur starten, dit betekend dat er 3,5 uur tussen 2 proefjes zit.

Ik vind dit dus behoorlijk lang, natuurlijk hebben alle ruiters hier last van maar ik vraag me af of dit normaal is? Daarbij vind ik het wel behoorlijk vervelend voor mijn voorlezer!

Anoniem

Re: 3,5 uur tussen 2 proefjes? is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:24

Poeh, wat een lange tijd.
Ik vind het zeker niet normaal en heb het ook nooit meegemaakt
Meestal wordt er hier in groepjes gestart.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:27

bij ons is het verschillend, soms kun je meteen oversteken de volgende ring in. Soms zit er een kwartier tussen soms een half uur.
Het liefst heb ik er zo kort mogelijk tussenzitten.

Wel zijn er overigens in de zomer bij ons wel eens wedstrijden met een ochtend en middagprogramma. Dan kan het ook zijn dat je je ene proefje om 10 uur sochtends rijd en je 2de om 2 uur smiddags. maar dat staat dan vantevoren goed vermeld!

Ik zou die 2de proef dus niet starten in jou situatie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:31

vonneke schreef:
bij ons is het verschillend, soms kun je meteen oversteken de volgende ring in. Soms zit er een kwartier tussen soms een half uur.
Het liefst heb ik er zo kort mogelijk tussenzitten.

Wel zijn er overigens in de zomer bij ons wel eens wedstrijden met een ochtend en middagprogramma. Dan kan het ook zijn dat je je ene proefje om 10 uur sochtends rijd en je 2de om 2 uur smiddags. maar dat staat dan vantevoren goed vermeld!

Ik zou die 2de proef dus niet starten in jou situatie.

Zo is het bij ons dus ook vaak.
Maar concoursen met ochtend en middagprogramma vermelden dat naar mijn ervaring niet altijd.

Voor je voorlezer zou ik de 2de proef niet afmelden, zijn genoeg mensen die willen lezen.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:37

in het zomerseizoen is het niet normaal maar in de winter als er maar 1 ring beschikbaar is komt het wel vaker voor. dat is ook de reden waarom er binnen vaak maar 1 proef wordt gereden

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:42

Springen zit vaak nog wel langer tussen; ik zie het probleem niet. Je weet het toch vantevoren?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:49

LiSSy schreef:
in het zomerseizoen is het niet normaal maar in de winter als er maar 1 ring beschikbaar is komt het wel vaker voor. dat is ook de reden waarom er binnen vaak maar 1 proef wordt gereden

Bij ons starten ze binnen dan om de 4, 1 t/m 4 dan 1 t/m 4 nog een keer dan 5 t/m 8 dan 5 t/m 8 nog een keer etc.

Ik ga ook echt geen 2,5 uur wachten op een 2de proefje in de winter al niet zo makkelijk, maar op die tijden die jij noemde al helemaal niet!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:52

[quote="vonneke]Bij ons starten ze binnen dan om de 4, 1 t/m 4 dan 1 t/m 4 nog een keer dan 5 t/m 8 dan 5 t/m 8 nog een keer etc.
[/quote]

nog nooit van gehoord, wel een handige oplossing!
Laatst bijgewerkt door Liselot op 12-01-06 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:54

Met springen ook?
Hier heb ik nog nooit meegemaakt dat je 2x mag springen, of er moet progesief o.d rubriek zijn.

Wat vonneke zegt word hier vaak gedaan in de winter, als er 2 proeven zijn. Want dat is ook vaker niet dan wel

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:04

Op een selectiewedstrijd kan dat zeker gebeuren omdat er vaak maar 1 ring beschikbaar is en de 1e en 2e proef door verschillende juryleden beoordeeld moeten worden.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:32

Ja, bij mijn selectie in Spijkerboor vorig jaar zat er ook 3 uur tussen. Toen kon ik een box huren, nu in Heiloo niet, dus doe ik niet mee. Het is me het niet waard om haar 3 uur op de trailer te zetten, dan start ik wel een andere wedstrijd en doe ik van de zomer weer mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:35

bij ons kun je op selectiewedstrijden altijd maar 1x starten.
Zowiezo maar sporadisch 2x starten.

@Sphinxie, met 3 uur op de wagen staan heb ik geen enkele moeite, vroeger bij de pony's vertrokken we smorgens om 7 uur om vervolgend dressuur te rijden, te springen, 8tal en parade te rijden. Daarna vaak nog een tijd wachten totdat de prijsuitrijking was.
Timeless vind het overigens helemaal niet erg om op de wagen te staan, ze staat maar wat te sukkelen of hooi te eten.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:50

Ik heb er ook geen moeite mee, mijn paard staat heel goed op de trailer. Alleen voor mijzelf vind ik het wel wat lang en veel gedoe met dat extra op en afzadelen. Verder vind ik het dan moeilijk om mijzelf voor de 2e proef te motiveren, van dat gehang en geslenter tussen de 2 proeven wordt je nou eenmaal niet sneller.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:55

Zoals al gezegd net is het met ponywedstrijden in de zomer vaak dat je de hele dag op pad bent, 's morgens om 7/8 uur vertrekken en blij zijn als je 's avonds voor 7 thuis bent.

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:56

Ik heb zaterdag ook concours en er zit 3 kwartier tussen de proefjes! Ik ga met Iza, die is 3 (bijna 4) dus voor haar wel erg lang! Ik ga óf maar 1 proefje doen, of ik zet haar tussendoor op de trailer!

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:59

Snap ik, met mijn vorige deed ik het ook. Deze is gewoon leeg als ik haar 3 uur op de trailer laat staan, of ze is helemaal over haar toeren. En geen van beide heeft een positief effect op een selectiewedstrijd , daarom is het het voor mij niet waard.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:34

Ik breng hem tussendoor naar stal, bij mij zit er 4 uur tussen .

Ja Barb ik vind het heel zielig voor je voorlezer, ik vind daarom dat je maar extra lief voor haar moet zijn .

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:01

Poeh, da's lang. Wat raar joh.
Bij ons hebben we bij sommige wedstrijden zelfs dat er max. 8 ofzo in een groepje mogen, omdat het ander te lang wachten is.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:31

Sjuimpje schreef:
Op een selectiewedstrijd kan dat zeker gebeuren omdat er vaak maar 1 ring beschikbaar is en de 1e en 2e proef door verschillende juryleden beoordeeld moeten worden.

Bij mij was mn 1e selectie echt maar door 1 jury gejureerd, omdat er anders zo lang tussen zat

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:56

Ik vind het te gek, vind een half uur tussen de proefjes voor het mooie al te lang. Hier is het vaak per 'groepje' van 3 of 4, soms zelfs om de 2, en dat bevalt heel prima. Ik zou daar zeker geen 3 1/2 uur wachten, heb de rest van de dag ook wel wat beters te doen (reken is uit hoeveel tijd je er zowiezo al aan kwijt bent, zo lang extra erbij word me een beetje te gortig!)...

Kun je niet alleen je eerste proefje rijden? Of vind je dat de moeite niet voor 1 proef (weet niet hoe ver het rijden voor je is)?

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:08

Je komt het wel vaker tegen, zelf vind ik dit wel fijn oke je bent wel wat meer tijd kwijt dan normaal.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:09

Bij ons heel vaak: Dressuur idd 1 t/m5 2x en ect.
Springen: Ben je foutloos? Barrage er meteen achteraan springen.

Snappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:33

waar staat de startlijst dan?
ik kan hem niet vinden

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:40

Ik vindt het ook wel erg lang hoor! Ik doe zelf niet mee, maar ik ga wel mee met een stal genoot.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:26

Melanie15 schreef:
Sjuimpje schreef:

Bij mij was mn 1e selectie echt maar door 1 jury gejureerd, omdat er anders zo lang tussen zat

Dat gebeurt wel vaker, maar het màg niet