Zucht.....ik wil eens van vereniging veranderen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Zucht.....ik wil eens van vereniging veranderen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 14:54

Vandaag werd ik verblijd met een factuur van de vereniging waarvan ik in oktober mijn lidmaatschap per 1/1/2006 heb opgezegd. Doordat ze me al niet bij de KNHS hadden afgemeld op 29/11 moest ik op dezelfde dag mijn startkaart per fax opzeggen en opnieuw aanvragen voor 2006 voor mijn nieuwe vereniging. Zelfde dag nog oude vereniging gebeld, maar waren druk bezig. Daarna door "eigen" drukte geen erg meer in gehad en toen ik een nieuwe startkaart kreeg eind vorig jaar op naam van mijn nieuwe vereniging dacht ik dat het wel goed zat. Niet dus !

Nu blijkt dat mijn "oude" vereniging me dus helemaal niet als lid heeft afgemeld van de KNHS en ook niet van de vereniging zelf. Grrrr en ik heb het deze keer eens niet aangetekend verstuurd omdat het afmelden bij de oude vereniging vorige keer (jaar of 4 terug) ook prima ging. Deze keer dus niet (en kan ik dus niet bewijzen dat ze mijn schriftelijke opzegging hebben ontvangen), ik ben nu dus lid van 2 verenigingen (zo staat het ook bij de KNHS). Via de nieuwe vereniging loopt mijn startkaart en via de oude vereniging mijn KNHS-contributie + P&S abbo. Gaat lekker zo, maar nu kan ik dus wel dubbel lidmaatschapsgeld voor de rijverenigingen gaan betalen .

Vanavond de "oude" RV maar bellen, maar ik ben bang dat ik er weer een jaar aan vast zit . Volgende keer gaat die brief in 10-voud aangetekend de deur uit .

Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Tien

Re: Zucht.....ik wil eens van vereniging veranderen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:16

Ik heb het (nog) niet meegemaakt.
Maar is het niet de fout van de oude club?
En kun je de KNHS niet bellen, want je hebt al een startkaart.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 15:35

Tien schreef:
Ik heb het (nog) niet meegemaakt.
Maar is het niet de fout van de oude club?
En kun je de KNHS niet bellen, want je hebt al een startkaart.

Ik heb de KNHS al gebeld, die bevestigen dat ik nu geregistreerd sta bij 2 verenigingen, maar alleen mijn oude vereniging kan mij afmelden dat mag ik niet zelf doen (HELAAS). De KNHS kosten worden door de KNHS berekend aan mijn oude vereniging (omdat die mij dus niet afgemeld hebben) en de vereniging berekend deze door aan mij met het lidmaatschap (factuur van vandaag). De KNHS kosten voor mijn nieuwe vereniging zijn gratis, maar ik moet nu wel bij de oude en de nieuwe vereniging lidmaatschap betalen terwijl ik van de oude helemaal geen lid meer wil zijn. Omdat de KNHS de boel al doorberekent heeft aan de oude vereniging zit ik er dus ws weer voor een jaar aan vast .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:20

Volgens mij kan je nieuwe club je niet eens aanmelden als je oude club je niet heeft afgemeld. Wij hebben dat namelijk ook bij een lid gehad. Ik had haar voor ons netjes op tijd aangemeld, maar haar oude club was te laat en dus kregen zij de coupons enz nog toegstuurd op naam van de oude club die ik voor haar aan had gevraagd als de nieuwe club zijnde.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 17:30

De nieuwe club heeft me dus wel aan kunnen melden, dat heb ik namelijk zelf gedaan mbv het mutatieformulier dat ze me toe stuurden toen ik aangaf daar lid te willen worden. Mijn nieuwe startkaart 2006 staat ook op de nieuwe vereniging, dit kon pas nadat ik zelf mijn startkaart had opgezegd voor 2005 die via de oude vereniging liep. Dit was dus allemaal niet nodig geweest als de oude vereniging mij netjes had afgemeld. Een startkaart aanvragen via mijn oude vereniging kan nu ook niet meer, maar 1 vereniging per persoon om voor uit te komen. Lid zijn mag dus schijnbaar wel bij meerdere verenigingen.

Maaiikii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:58

Sydney2005 schreef:
Volgens mij kan je nieuwe club je niet eens aanmelden als je oude club je niet heeft afgemeld. Wij hebben dat namelijk ook bij een lid gehad. Ik had haar voor ons netjes op tijd aangemeld, maar haar oude club was te laat en dus kregen zij de coupons enz nog toegstuurd op naam van de oude club die ik voor haar aan had gevraagd als de nieuwe club zijnde.

Ja dat dacht ik dus ook.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:49

Je kunt je best aanmelden bij een andere vereniging. Je mag van heel veel verenigingen lid zijn, maar bij 1 vereniging startkaarthouder.

Het lijkt me dus dat de startcoupons en kaart nog op de oude vereniging staan, anders klopt het verhaal van de KNHS niet.

Het is inderdaad niet netjes van de oude vereniging, daarom is het niet onverstandig om de afmeldingen zelf ook aan de KNHS door te geven, dit kan ook per mail dan heb je meteen een bevestiging.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:57

Als je oude club even naar de KNHS een mailtje stuurt is het binnen een mum van tijd opgelost
Heb het vorig jaar ook een keer meegemaakt met 1 van onze leden die in januari besloot een paard van iemand anders te gaan rijden en die eigenaar stond er op dat ze bij de zelfde vereniging ging als zij
Nou even een mailtje gestuurd dat ik vergeten was iemand af te melden en was het zo geregeld

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:14

Ik vind dat je oude vereniging jouw een beetje tegemoet moeten komen. Je betaald de KNHS kosten via je oude vereniging en dan moeten ze het lidmaatschap voor 2006 niet rekenen. Bij je nieuwe vereniging betaal je gewoon je lidmaatschap.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 09:31

Ik heb het secretariaat van een vereniging en toen ik dit overnam had ik ook een aantal van dit soort geintjes, doordat de vorige persoon alles niet netjes had afgehandeld.Heel vervelend voor beide partijen.Het kan zo zijn dat de oude club alleen je startkaart heeft afgemeld en niet je persoonsnr.Zo kan het dus zijn dat je bij 2 verenigingen lid bent.Bij de een betaal je dus je startkaart en bij de ander je lidmaatschap knhs.Het knhs lidmaatschap hoef je maar 1 keer te betalen dus staat maar op 1 van de rekeningen.

Wij hebben dit zelf als volgt opgelost.De leden hebben de kosten die wij voor hen aan de knhs moeten betalen netjes betaald en de contributie van de club hoefden ze niet te betalen.Omdat ze eigenlijk ook geen lid meer waren.

Misschien is dit een optie voor jou.
Succes

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 10:32

Ik heb van de week gebeld met het secretariaat van de vereniging, persoon A zou toevallig persoon B spreken de dag nadat ik belde. Hij ging over KNHS zaken en lidmaatschappen en ze zou het met hem bespreken. Ze zou hem mijn telefoonnummer geven zodat ik teruggebeld kon worden, dit gesprek was dus woensdag en ik heb tot nog toe niets gehoord. Ga morgen dus maar weer zelf bellen........ .

Ik heb trouwens zelf mijn startkaart afgemeld toen ik van de KNHS te horen had gekregen op 29 november dat mijn vereniging dat nog niet gedaan had. De snelst mogelijke oplossing volgens de KNHS was mijn startkaart per fax opzeggen en de KNHS heeft uit eigen beweging mijn startkaart omgezet naar mijn nieuwe vereniging, daar heb ik geen aanvraagformulier voor hoeven invullen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:56

ik wilde ook van vereniging veranderen, gelukkig was ik wel goed afgemel bij mijn ouwe... dat is ook nog maar de vraag of dat goed aankomt bij de knhs.

ik netjes voor 30 november alles via mijnnieuwe vereniging geregeld, zij opgestuurd... is de knhs mijn gegevens gewoon kwijt geraakt... dus ik heb mijn wedstrijd van vandaag af moeten melden omdat ik nu nog steeds geen startkaart heb.

secretariaat van mijn nieuwe vereniging excuses aangeboden, die vond het rot dat ik net nieuw ben en dit al gebeurd.. maar de knhs maakt er weer lekker een zooitje van. ik heb dus ook geen P&S ontvangen, mijn vriend wel... terwijl hij vorige jaar alle startkaarten heeft afgemeld en dit jaar nog geen nieuwe heeft aangevraagd...

bij de knhs moet je echt alles 10 keer checken...

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:16

Had ik ook vorig jaar.
Moest wat lang op mijn ieuwe startkaart wachten voor mijn nieuwe paard, had me netjes afgemeld met vorige paard(verkocht). Duurde lang voordat mijn kaart er was, toch maar eens achteraan bellen; Bleek dat ik geschorst was! Heb zelfs nog een paar keer gestrat met mijn vorige paard. Ik zou een boet niet hebben betaald, wat wel zo was, maar onder een andere naam.

Ik kreeg netjes 2 blanco coupons voor mijn eerste wedstrijd die ik niet hoefde te betalen! Anders zou ik hun de rekening van het afmelden sturen. Als je in januari een startkaart aanvraagt mag je er wel van uit gaan dat die er in april is, vind ik...