iemand nog tips voor het verkantelen ...
paard heeft het aangeleerd heb het er wel wat uit gekregen maar af en toe doet ie het wel weer.....
idee's Tips alles is welkom!!!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Simmie schreef:Het kantelen is een probleem wat je rijtechnisch op zult moeten gaan lossen. In de B zul je er niet echt op afgerekend worden.
Kantelen is een ernstige fout in de aanleuning en dus in de basis. Dat reken ik (ook in de B) meteen af. GeJe schreef:Inderdaad.. het kantelen van het hoofd is een aanleuningsfout. Wel grappig dat je vindt dat je paard het zichzelf heeft aangeleerd. Ik zou zeggen dat het paard problemen heeft met de juiste aanleuning en dat jij hem daarin niet goed genoeg hebt kunnen verbeteren....
Nu kan iedereen hier op Bokt wel aanwijzingen en tips gaan geven, maar ik vind dat je dit soort (basis) problemen met je instructeur moet oplossen. Hij/zij is erbij en ziet beter op welk moment en in welke mate je moet corrigeren.
Ik persoonlijk zou het dus niet met contrastelling oplossen. missmuts schreef:Simmie schreef:Het kantelen is een probleem wat je rijtechnisch op zult moeten gaan lossen. In de B zul je er niet echt op afgerekend worden.
Het ligt eraan wie je jury isKantelen is een ernstige fout in de aanleuning en dus in de basis. Dat reken ik (ook in de B) meteen af.
Ligt er natuurlijk ook aan of het paard constant kantelt, en hoe erg het is, maar ik reken het ook in de B wel af. 
ikke Blij
:D:D:D:D
Ventilla schreef:Mijn persoonlijke mening is dat ,of het paard nu geen goede aanleuning heeft of niet goed in de hand gesteld is ,dit eerst in orde moet zijn voordat een ruiter naar een (b) concours gaat.
MissVicky schreef:dat is mooi, heb ik alleen een vraagje: je schrijft: er stond niet eens kantelen op. Is dat omdat de jury er niet naar keek of omdat ie t ook echt niet deed? dat laatse zou namelijk super zijn!
.. soms heeft ze de neiging nog wel eens maar dan corrigeer ik haar wel snel... de laatste 2 weken gaat het echt goed...