wel op wedstrijd met rhino?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beenyman

wel op wedstrijd met rhino?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:31

ik was wel benieuwd wat jullie nu doen met dat rhino virus... ik had morgen ook wedstrijd in sneek, maar heb me maar afgemeld, ik vind het risico een beetje te groot...

wat doen jullie?

nienertjeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:33

ik heb nog nooit van het virus gehoort, wat voor iets is het en heerst het overal of alleen in delen van nederland? ik heb binnenkort nl ook wedstrijd, dus ik ga dit wel even in de gaten houden.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:42

Rhino is een soort verkoudheid, maar dan een hele zware waar paarden dood aan kunnen gaan.
Voor meer informatie kun je kijken bij Medisch, daar zijn er wel topics over.

Ik zelf ga gewoon op wedstrijd. Als de vereniging het niet vertrouwd zal zo'n wedstrijd echt niet door gaan. Ze kijken wel uit.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:06

Een paar weken geleden was het hier ook in de buurt.
De wedstrijden die dichtbij de gevallen waren werden door de organisatie zelf afgelast.

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:07

nou daar geloof ik helemaal niks van,,, de ene wedstrijd gata niet door de andere wel... het gaat hen alleen maar om het geld,, ik vind het risico gewoon te groot,,, allemaal paardne bij elkaar,,ik wil langer van mijn paard genieten....

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:17

@ Beenyman: Daar ben ik het niet mee eens.

Het is toch veel te gevaarlijk als Rhino in de buurt is? De verenigingen zullen echt wel de wedstrijd aflassen als het niet kan. Ze kunnen het niet maken tegenover de ruiters om het door te laten gaan, de ruiters zullen al wel gaan bellen om te vragen of het door gaat of melden zich gelijk al af. Dan houden ze ook niks over en zullen de kosten hoger zijn.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:33

Daarom enten wij onze paarden ook 2x per jaar ertegen. Als je paard niet geent is tegen Rhino, en het heerst zou ik ook niet naar een wedstrijd gaan.

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:39

ja het kan wel in de buurt zijn maar waar komen die paarden allemaal vandaan? ik weet het niet... die kunnen best ergens in de buurt zijn waar rhino heerst!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:20

tja ik hoor allemaal plaatsen in friesland waar het heerst, onze dierenarts en hoefsmid weten van niks, maar op bokt heb ik gelezen dat het in sneek, damwoude, peize, heerenveen, lemmer, dokkum en boijl is geconstanteert.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:19

Scum schreef:
Daarom enten wij onze paarden ook 2x per jaar ertegen. Als je paard niet geent is tegen Rhino, en het heerst zou ik ook niet naar een wedstrijd gaan.

Dan kunnen ze alsnog rhino krijgen, de kans is alleen kleiner.
Daar waar rhino in de buurt heerst zijn of worden de wedstrijden afgelast. Ik zit daar totaal (gelukkig) niet in de buurt en heb ik 1 wedstrijd (die ook totaal niet in de buurt was van rhino, maar toch onbekende paarden) afgezegt. De andere westrijd is wel wat dichter bij mij in de buurt, en ik weet wie daar ong. allemaal starten en zij starten niet in de omgeving waar rhino is.
Aangezien ik een drachtige merie heb, kijk ik extra uit.

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:09

Ik zou nietgaan.... Heb ook al eens een wedstrijd afgezegd omdat er teveel paarden uit die regio wel aan mee deden.... En ook al ent je wel, je kan niet tegen alle vormen enten...dus ik neem geen risico, hoef mn paard niet dood in de wei aan te treffen...
Als het niet enigzins in de buurt zit ga ik wel gewoon.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:11

Sizz schreef:
Voor meer informatie kun je kijken bij Medisch, daar zijn er wel topics over. .

bedoel je dit topic?

viewtopic.php?f=3&t=519062

Ik vind zelf dat als je op wedstrijd gaat terwijl je weet dat het rhino heel erg dichtbij is dat je het voor je eigen paard zelf moet weten maar je hebt misschien ook stalgenootjes die er niet blij mee zijn dat er mensen het zeg maar OPZOEKEN.

Hier vlakbij zijn dit weekend wedstrdijden en ik vind het doodeng dat er mensen van mijn stal daar gaan starten.
Het rhino zit namelijk heel dichtbij en er starten ook mensen daarvan daan.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:31

Het is wel heel naar om in een topic te lezen: met pony B ben ik niet heengegaan, hij is verkouden, maar pony A heb ik wel gestart!

Dit is dus in Friesland midden in het Rhinogebied, de rillingen lopen mij dan over de rug. Je zal er maar naast staan of met dat meisje hebben ingereden.

Wij blijven dus thuis, lessen zijn ook afgelast de risico's zijn gewoon zo duidelijk aanwezig dat ik ze zo weinig mogelijk wil nemen.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:19

Zolang enorme concoursen als Emmeloord en selectiewedstrijden doorgaan, en in Emmeloord zelf de Silfhoutjes niet afzeggen, ga ik ook door. Mijne zijn trouwens wel geent.
Het virus wordt overgebracht dmv snot. Zolang jij geen direct contact hebt met andere paarden, kan er weinig gebeuren.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:22

ik denk dat de vereniging het zelf wel kan bepalen, al is het natuurlijk wel zo dat je geen enkel risico moet nemen!!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:33

Zie topics op MD. Hier een slotje.