Wedstrijdnaam uit paspoort verplicht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Wedstrijdnaam uit paspoort verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:47

Aangezien ik binnekort ga starten en dus een wedstrijdnaam op moet geven, vroeg ik me af of je verplicht bent de naam die in je paspoort staat te gebruiken, of dat je ook een andere naam op mag geven.

Help!

#Ymke#

Re: Wedstrijdnaam uit paspoort verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:05

Andere naam mag je opgeven

Mijn paard heeft als wedstrijdnaam: Hiawatta's Nowell Day en dat is anders dan zijn "hiawatta"in z'n paspoort

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:27

Nee, je mag wat leuks bedenken.
Ik geloof wel dat als je een bedrijfsnaam ervoor wil, dat je dan extra moet betalen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:34

Ja, je mag wat anders bedenken. Van die bedrijfnaam weet ik het niet.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:43

Ik weet niet wat voor paspoort je bij je paard hebt, maar in het paspoort van het Nederlands Stamboek voor Tinkers is standaard een bladzijde opgenomen waar je de wedstrijdna(a)m(en) in kan schrijven.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:17

Ja, je mag een andere sportnaam opgeven dan de naam op papier en/of in het paspoort.

Voorbeelden: ik start mijn paard niet onder zijn volledige stamboeknaam (alleen het eerste deel) en mijn zusje start haar paard onder een geheel andere naam dan de stamboeknaam.

Hiervoor hoef je niet te betalen. Als je paard al eerder in de sport heeft gelopen onder een andere naam betaal je voor de naamswijziging. Hoe dat zit met een sponsornaam weet ik niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:37

Zelfde verhaal als jij vertelt Ka, geld ook voor een sponsornaam. Als je een naamswijziging op een bestaande startkaart in moet voeren betaal je, anders niet.

marmooniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:34

mijne heet op stal en in paspoort moonshine maar op wedstrijden vind ik dat niet zo mooii!!

dus weet iemand nog leuke naam??

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:14

willem heet G, hij heeft van de fokker geen naam gekregen... dus al zou ik zijn stamboeknaam willen
ik weet datie gambler heette bij zijn 1e eigenaar, maar op de manege heel snel omgedoopt tot willem en zo blijftie heten want het past veel beter bij hem.

petertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:16

ja het klopt dat je de naam mag veranderen!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:34

je mag zelf een naam bedenken hoor

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:35

Een paard dat ik ken start met de naam Robin Hood, terwijl de paspoortnaam Robin is. Het mag dus gewoon veranderd worden..

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:37

Maar in het paardenpaspoort staat naast de stamboeknaam ook de sportnaam als die bekend is.
Tenminste, bij mijn paard in het paspoort wel.

Ik ging er vanuit dat als je een andere naam als sportnaam wilt op je startkaart, je het paspoort ook moet laten veranderen, want anders klopt het paspoort toch niet meer?!
En dat zal natuurlijk wel kunnen, maar dat zal wel een boel centjes kosten, net zoals bij een bestaande startkaart de sportnaam laten veranderen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:21

in mijn paspoort staat geen sportnaam, voor zover bij de knhs staatie als willem bekend en bij het kwpn gewoon als G, vandaar dat toen mijn paspoort gemaakt werd en het lang duurde, ze hem ook niet zo 1,2,3 konden vinden, omdat ik dacht datie op gambler stond.

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:12

Mijn paard heet op t stamboek Nikita. Ik vind mijn paard niet echt een Nikita dus dit is heel leuk: Kit geworden! Voor mij is ze Kit en niet Nikita!!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:09

Nee hoor, dat is niet verplicht. Gelukkig maar, want mijn paard heet officieel op het paspoort en stamboom..... Oscar... tja, niet erg origineel. En omdat ik hem vaak Oz noem is zijn naam op de wedstrijden "The wizard of Oz" geworden.

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:31

@ TS, bedoel je nou de stamboomnaam of de sport/wedstrijdnaam die in het paspoort staat?
Daar zit verschil in.

Stamboomnaam hoeft niet dezelfde te zijn als de wedstrijdnaam, zoals hier al eerder werd gezegd.
Maar of de sportnaam op de startkaart dezelfde als de sportnaam in het paspoort moet zijn, ben ik ook wel benieuwd naar.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:55

De mijne heet op papier Orien, op concours Only Orien. Dat kan gewoon.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:08

Mijn paard heeft in zijn NRPS-paspoort (uit 2000) ook geen sportnaam staan, terwijl hij toen toch al een paar jaar in de sport werd uitgebracht. In het paspoort staat gewoon de stamboeknaam zoals die ook op het papier staat.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:28

Nee, mijn pony heette Bert en ik startte hem onder de naam Domingo.

Waarom ik achteraf niet gewoon voor Bert heb gekozen is me nog steeds een raadsel

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:30

Ik heb bij mijn paard een NHS paspoort, 5 jaar geleden gekregen toen ik haar liet chippen.
Op pagina 1 staat de (stamboek)naam en op pagina 6 de sportnaam.
Die heb ik zelf bedacht en is anders dan de stamboeknaam en is ook alleen maar gebruikt voor de wedstrijden.
Toen ik vorig jaar weer een startkaart aanvroeg heb ik er over nagedacht om met een andere naam te starten, maar omdat ik dacht dat dat veel geregel zou worden (paspoort opsturen om die naam te laten veranderen met de bijbehorende kosten en dan is het nog maar de vraag hoe het zit bij de KNHS omdat ik eerder met haar heb gestart al dan wel in een andere caterogie) heb ik het bij de oude naam gelaten.

En toen ik dit topic las, met in de titel wedstrijdnaam uit het paspoort (en dus niet de stamboeknaam, want dat mag wel anders zijn zoals al werd gezegd) was ik benieuwd hoe het nou werkelijk zat.
Ook al is het voor mij niet meer van toepassing, want als het goed is krijg ik mijn startkaart een dezer dagen binnen met de wedstrijdnaam die ook in het paspoort staat.
Maar velen hebben het over de stamboeknaam uit het paspoort en niet de wedstrijdnaam.
En ik ben nou juist benieuwd naar het laatste

Schoentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:27

je mag het paard noemen zoals je wilt. je mag hem ook kostenloos anders noemen dan de vorige ruiter of dan de wedstrijdnaam in het paspoort.
Het word anders als het paard een FEI-paspoort heeft, dan moet het paspoort wel met de startkaart overeen komen.
Je moet wel voor een naamswijziging betalen, als je de naam wilt wijzigen van een paard waar je al een startkaart bij hebt.