manegewedstrijden of KNHS-wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

manegewedstrijden of KNHS-wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 16:16

Ik wil graag wedstrijden gaan rijden .
Ik wil graag 1 keertje in de maand een wedstrijd rijden .
Zouden jullie in zo een geval voor manege wedstrijden kiezen of voor khns wedstrijden . Bij manege wedstrijden heb je niet persee coupons etc etc nodig dacht ik en bij die van de khns heb je mega veel dingen nodig die allemaal behoorlijk wat kosten . Wat zouden jullie dus doen en de voor en nadelen ????
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-01-06 02:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Sweety__ik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:51

huh bij manege is erg handig als je net begint, leert hij aan de drukte etc. Maar verder tellen de pinten volgens mij niet en kom je nooit echt verder. Ik zou gewoon echte wedstrijden gaan rijden naar een t ijdje, miss vind je het wel zo leuk dat je het 2 keer per maand doet. En je kan natuurlijk steeds vooruit!!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:08

Wat wil je?
Wil je gewoon een beetje reacreatief wedstrijden rijden of ook wat hoger komen in de wedstrijdsport?

Als je een beetje voor de 'fun' wedstrijden wilt rijden kun je om kosten te besparen beter bij een manege wedstrijden gaan rijden.
Als je echt wat hoger wil komen in de sport, dan kun je je beter bij de KNHS aan gaan melden.

Maaiikii

Re: wat zal ik doen ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:16

Ja zoals Sizz al zegt, wil je gewoon beetje recreatief wedstrijden rijden of wil je echt hoog komen in de wedstrijdsport?

Als je alleen maar beetje wedstrijden wil rijden voor de lol dan kan je dat beter bij een manege doen.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:50

Ik heb voorheen met mijn pony ook onderling wedstrijden gereden en heb toen L2 gereden. Nu wil ik met mijn paard officieel gaan starten en moet ik dus weer in de B beginnen (terwijl mijn paard ook al hoger heeft gelopen). Dat vind ik dus wel een nadeel.

Voordeel van onderling rijden is inderdaad wel dat het scheelt in de kosten. Ik zou gewoon eerst wat onderlinge wedstrijden rijden en mocht je de smaak te pakken krijgen kun je altijd nog een startkaart aanvragen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:12

VLEUTIE schreef:
Ik heb voorheen met mijn pony ook onderling wedstrijden gereden en heb toen L2 gereden. Nu wil ik met mijn paard officieel gaan starten en moet ik dus weer in de B beginnen (terwijl mijn paard ook al hoger heeft gelopen). Dat vind ik dus wel een nadeel.

Als jij l2 was en je paard hoger geklasserd is zal je echt l2 moeten starten!
De hoogste gezamelijke klasse!

De FNRS proeven gelden wel degelijk als opstap naar de KNHS, ik dacht dat als je F12 was, je in de L1 mag overstappen. Correct me if I'm wrong.

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:26

amondi schreef:
VLEUTIE schreef:

Als jij l2 was en je paard hoger geklasserd is zal je echt l2 moeten starten!
De hoogste gezamelijke klasse!

De FNRS proeven gelden wel degelijk als opstap naar de KNHS, ik dacht dat als je F12 was, je in de L1 mag overstappen. Correct me if I'm wrong.

Ze bedoeld dat ze onderling L2 heeft gereden, dus niet bij de KNHS wedstrijden. In dat geval moet je dus wel B starten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:49

Maar dat is dan toch geen nadeel? Ik zou zeggen : proef het verschil.

Als je geen FRNS en geen KNHS wedstrijden hebt gereden ben je echt blij met starten in de B.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 10:57

dus jullie raden me aan eerst onderling te gaan starten en als het leuk blijkt bij de KNHS of FRNS.... wat is het verschil tussen die bijde trouwens ???

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:01

Ik denk dat je het beste eerst onderling kan rijden, want straks vind je het niet leuk, wat dan? heb je een startkaart en dat kost toch wel wat
Mischien toch even beginnen met onderling, en als je het leuk vidn die startkaart aan vragen

MirjamN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:14

Ik zit er ook over te denken om landelijk te gaan starten, maar wat kost zo'n startkaart eigenlijk? En wat zijn andere bijkomende kosten (wedstrijden zelf, coupons, lidmaatschappen, etc.)

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:24

Dat staat vast wel bij FAQ

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 11:37

staat er niet bij zo te zien ... Ik zou het ook wel eens willen weten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:12

je kunt het iig opzoeken in de tarievenlijst van de KNHS

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:45

Ik zou idd eerst wat manegwedstrijdjes proberen.
Als je het echt puur om de lol doet, kun je dat beter aanhouden, maar als je het naast de lol, ook om de winstpuntjes en het "hogerop" komen doet, kun je beter KNHS starten.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 21:07

Ik wil wel winstpunten enzo maar ik ben niet zo een overdreven wedstrijd rijder ... Niet dat ik elk weekend op concours wil zeg maar . Ik ben ook puber en heb ook nog een uitgaansleven en wil niet echt met een kater te paard ... ^^

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:14

Ik zou dan lekker onderling gaan rijden, daar heb je evenveel lol van. Totdat het misschien echt gaat kriebelen dat je meer wilt bereiken dan zou ik pas officiele wedstrijden gaan rijden.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 21:15

Ja .... ik ga het denk ik ook nog eens met mijn instructrice bespreken

n_atas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:47

ik zou idd ook gewoon bij een manege beginnen, en daarna knhs, maar op zich kan het ook allebei wel, waarom niet?

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:34

Het is idd belangrijk om voor jezelf goed te bedenken wat je wilt. Heeft je paard trouwens al wedstrijdervaring? Weet je hoe hij op het lopen van een proef reageert? Mijn paard is een enorme stresskip in een proef, en daarom starten we nu vaak FNRS. Gewoon bij ons op stal, lekker relaxt en rustig aan. We krijgen steeds meer vertrouwen in elkaar en het gaat echt lekker nu.
Als je gewoon af en toe een proefje wilt rijden is onderling of FNRS starten een goed idee, ga je voor de echte competitie dan zou ik KNHS gaan starten.
Op www.ruiterpaspoort.nl kun je een hoop informatie vinden over de FNRS proeven.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 19:03

Ja mijn paard heeft wedstrijd ervaring . ^^

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:15

Als ik jouw zo hoor over kosten enz, kan je beter beginnen met FNRS proefjes, die zijn goedkoper en dan kun je ook nog kijken of je het wel leuk vindt, zonder dat je een hoop geld uitgeeft.. Ik ga in februari mn eerste wedstrijd rijden, ik heb denk ik aan alles bij elkaar al ruim 200 euries uitgegeven (met kleding en startkaart en contributiegeld).. En dat zijn een hoop centjes

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 23:52

en jij hebt die KHNS wedstrijden ? In welke richting moet ik denken kwa prijs bij FNRS wedstrijden en worden die ook bij alle maneges gehouden zo ongeveer ?