Manegewedstrijd Knollengruun 31 december

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Manegewedstrijd Knollengruun 31 december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 12:02

Doordat mijn dravermerrie al enige tijd stil staat ivm met een peesblessure rij ik nu sinds een maand op de haf van mijn moeder. Het gaat op zich goed. Haar conditie is nog niet te best. Volgende week dinsdag voor het eerst les met haar, dus dat zal een boel verbeteren.

Maar over de wedstrijd. Een vriendin van mij, waar Marleen op stal staat ging met een manege wedstrijdje meedoen. We springen allebei zelden of nooit. Maar agh, waarom niet proberen voor de lol. Dus vorige week 2 keer geoefend. Ging op zich heel goed. Onze pony's waren heel erg braaf. Dus ik Marleen de dag ervoor nog geschoren, ze had zo een dikke wintervacht. Je merkte dat ze er echt last van had. En zaterdag pony;s op de trailer, op naar onze eerste springwedstrijd.

Aangekomen het parcours bekeken. Viel op zich mee. Tot bleek dat toen wij waren de hindernissen al 3 x waren verhoogt */slik*

Met inrijden merkten we dat we met onze pony's tussen de paarden mee moesten rijden. Op zich logisch, maar kwa hoogte wel gemeen. Helemaal omdat we beginners zijn op spring gebied. (Was geen officiele wedstrijd hoor) Maar goed, wij als bikkels aan het inspringen. Beide pony';s waren super braaf en sprongen menig paard eruit. Toen de echte wedstrijd. Mijn vriendin moest haast direct. Zij viel helaas bij de 2e hindernis van haar pony. En behoorlijk ook. Toch gewoon weer opgestapt en het parcours afgereden. De regel was bij val of weigering of balkje mag je nog een keer proberen. Dus parcours afgesprongen en toen mocht ze nog een keer proberen. Helaas had ze op de laatste hindernis een balkje.

Ik moest als 10de. Had helaas een balkje in de eerste ronde. Was dik tevreden over Marleen. Ze was zo enorm braaf. Mocht ik dus ook nog een keer proberen. En toen een foutloze ronde. Ik zat in de barage. IEEHHGAAAHHA Wilde hem eigenlijk niet rijden. Maar goed, toch proberen. Ik moest ong. een half uur wachten. Ik kreeg het koud en Marleen ook. Er was niet echte ruimte op lekker warm te kunnen blijven lopen, en buiten regende het pijpenstelen. Dus Marleen en ik waren helemaal uit vorm. Eerste hindernis ging goed, volgende 2 had ze beide een balkje. Ik ben toen gestopt. Marleen had haar best gedaan en winnen van al die paarden lukte toch niet. Maar ben harstikke trots op Marleen. Zo stoer als ze tussen die grote paarden liep!!

Mijn vriendin is nog lelijk uit die val gekomen. Ze heeft haar lip gescheurd, die moest gelijmd worden, ze heeft gekneusde ribben en een hersenschudding. Volgens de dokter heeft de enorm veel geluk gehad. Dus vanavond maar even op ziekebezoek.

wreckh

Re: Manegewedstrijd Knollengruun 31 december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:25

Afbeelding

Hier nog een foto van Marleen en mij vlak voor de wedstrijd! Helaas zijn er nog geen foto's van het parcours. Misschien volgen die nog!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:38

leuke foto. Hoe is het met je vriendin?

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:45

Gaat redelijk, ze lag gister nog op de bank en wilde eigenlijk vandaag alweer te paard, terwijl de dokter heeft gezegt dat ze een week niet mag rijden. Dus ze voelt zich volgens mij redelijk.