paardenziekte? alle wedstrijden afgelast?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

paardenziekte? alle wedstrijden afgelast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 18:47

hoi

ik hoorde net van mijn schoonvader dat hij op de radio hoorde, radio bingo dat er een paardenziekte is uitgebroken en nu alle wedstrijden worden afgelast..
weet iemand hier iets van??
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 19-12-05 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nannes

Re: paardenziekte? alle wedstrijden afgelast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:51

nog niets over gehoord.
was het alleen bij jouw in de regio of voor heel NL?

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:53

Ik heb er ook nog niks gehoord, ik ben er wel benieuwd naar.
Ik denk dat je je nog niet druk moet maken tot dat je het zeker weet. We zullen wel zien.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:54

Zou je misschien niet in CapsLock willen typen? Dat komt nogal schreeuwerig over.

Er zijn wedstrijden afgelast in de omgeving van Meppel (tussen Zwolle en Assen) i.v.m. rhino. Daarover kun je lezen op de site van de KNHS: http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23440&Pc ... omStyle=11

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 18:54

iets van op radio bingo dus regio amersfoort geloof ik..
ik hoop ook dat het meevalt en niks is..

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 18:55

Karin schreef:
Zou je misschien niet in CapsLock willen typen? Dat komt nogal schreeuwerig over.

Er zijn wedstrijden afgelast in de omgeving van Meppel (tussen Zwolle en Assen) i.v.m. rhino. Daarover kun je lezen op de site van de KNHS: http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23440&Pc ... omStyle=11

heb het gedaan.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:57

ERMELO - Vrijdag is aan de KNHS gemeld dat in de omgeving van Meppel een uitbraak is van het rhinopneunomie virus. Als gevolg hiervan zijn uit voorzorg enkele wedstrijden (o.a. in Meppel, Staphorst en Stuifzand) afgelast.

Op de website van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit van Utrecht vindt u verdere informatie over dit virus, de verspreiding en het besmettingsgevaar.

De KNHS vindt het welzijn van paarden en pony's erg belangrijk. Daarom adviseert de KNHS haar leden geen onnodige risico's te nemen en bij twijfel contact op te nemen met uw dierenarts.

Dit staat op de site van KNHS.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:40

daantjuhhh schreef:
ERMELO - Vrijdag is aan de KNHS gemeld dat in de omgeving van Meppel een uitbraak is van het rhinopneunomie virus. Als gevolg hiervan zijn uit voorzorg enkele wedstrijden (o.a. in Meppel, Staphorst en Stuifzand) afgelast.

Op de website van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit van Utrecht vindt u verdere informatie over dit virus, de verspreiding en het besmettingsgevaar.

De KNHS vindt het welzijn van paarden en pony's erg belangrijk. Daarom adviseert de KNHS haar leden geen onnodige risico's te nemen en bij twijfel contact op te nemen met uw dierenarts.

Dit staat op de site van KNHS.

ja heb het net gelezen, hopen dat het niet verder uit breid maar het is nog niet egt bij ons in de buurt... hopen dat het onder controle blijft.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:55

Bonny4life schreef:
hoi

ik hoorde net van mijn schoonvader dat hij op de radio hoorde, radio bingo dat er een paardenziekte is uitgebroken en nu alle wedstrijden worden afgelast..
weet iemand hier iets van??

het zijn dus gelukkig niet alle wedstrijden, ik denk ook gewoon ter voorkoming van uitbreding. maar hoop wel dat er niet meer afgelast hoeft te worden.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:01

Rond deze tijd van het jaar steekt het rhinopneumonie-virus altijd weer de kop op. Mijn vader had het ook op de radio gehoord.

Maar het is de tijd van het jaar

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 20:03

frunnik schreef:
Rond deze tijd van het jaar steekt het rhinopneumonie-virus altijd weer de kop op. Mijn vader had het ook op de radio gehoord.

Maar het is de tijd van het jaar

gaan ze dan snel alles aflassen of niet? sorry dat ik net overkom als een wedstrijd muts maar ik heb mn eerste wedstrijd in januari waar ik al heeel lang naar uitkijk vandaar.
en ja het is de tijd van het jaar voor dit zulk uitbraken ja.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:12

Ik heb er niks over gehoord..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:15

meestal blijft het wel bij een paar gevallen.
Ik woon in de regio.. ik heb zelfs een hengstje in het misschien gebied staan en zelfs ik maak me nog niet heel erg veel zorgen hoor!
Zolang iedereen netjes schone kleren en schoenen aantrekt op een ander bedrijf en netjes z´n handen wast zal het wel goed gaan neem ik aan.

Voorlopig worden er vast geen wedstrijden bij jouw afgelast hoor.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:18

Hopen dat het zich niet verder uit gaat breiden...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:34

oliebol rhino

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 23:06

ja egt!! ik denk ook niet dat ik me zorgen hoef te maken maar houd het wel in mn achterhoofd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:10

Het is ook vlakbij mij, ik maak me totaal geen zorgen voor mezelf, mijn paard staat alleen en ben al 2 maanden niet op concours geweest. Donderdagavond werd bij ons wel de rijvereniging afgelast, maar voor ons rijden dan ook mensen uit Koekange en daar was 1 paard al overleden. Dus idd geen onnodige risico's genomen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:31

Voor de zekerheid zijn hier ook de lesavonden afgelast. We zijn gast op een spring- handelsstal, die paarden zijn overal geweest.
Je moet het risico gewoon zo weinig mogelijk nemen.

Laten we hopen dat de besmettingen snel voorbij gaan, het is zo triest voor de eigenaars.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:52