Mijn aller-eerste wedstrijd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Mijn aller-eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 18:59

Hej mensen,

Ik had vandaag mijn aller-eerste wedstrijd met Jimmy
't Ging helemaal niet goed. Ten eerste was 't spek en spek glad op de weg(ik moest al om kwart over 9 rijden) Normaal gesproken moest je een uur van te voren aanwezig zijn, wij waren er pas rond kwart vóór NEGEN!
Nou jah, nu dan even 't verhaal erachter

We kwamen om 7 uur bij Jimmy aan, niets vermoedend hadden we hem helemaal klaargemaakt(de avond ervoor al gewasse, benen, en ingevlochten.) Dus wij dachten om half acht(want 't was de bedoeling dat mijn vader er rond half 8 zou zijn) klaar voor vertrek Maar om kwart voor 8 was er nóg niemand.
Om 8 uur zagen we 2 lichten van de vrachtwagen van mijn vader.
Hij zag 't eerst helemaal niet zitten om met Jimmy en al naar pothoven(mijn manege) te rijden.
Nadat ik hem zo ver had gekregen om te rijden, en alles goed en wel (net als Jimmy in de trailer) vertrokken we rond kwart over 8.

Eenmaal daar aangekomen, om kwart voor 9 dus, ging ik snel naar jimmy toe.
We hebben Jimmy snel uitgeladen(nog helemaal zenuwachtig van de heen-rit) Ik had me snel ingeschreven, en 't was geen punt dat ik wat te laat was.
Toen kon ik gelijk gaan inrijden.
Jimmy was nog helemaal zenuwachtig van de rit, en schrok daarom ook van alles. Toen we op moesten, kwam ik erachter dat mijn haar bijna los hing, toen heb ik dat maar zo gelaten.
Ik had me gemeld en we begonnen. (de F5)
Groeten (etc.) ging goed, totdat we de M-X-F gebroken lijn moesten maken, de hoek bij de M vond hij vreselijk eng, want er stonden wat mensen te kijken, dus schoot hij onder me vandoor, onverschrokken reed ik de proef netjes uit. Bij de C-X-C Grote volte in galopt scheurde die ook nog even onder me door, maar toen was alles onder controle

De jury was wel aardig, ze hielden er rekening mee dat 't onze eerste keer was en legde mij alles haar-fijn uit(we liepen toch nog voorop schema!)

Toen we jimmy weer terug moesten brengen(direct na de proef, nadat we hadden uitgestapt natuurlijk) ging alles heel goed en hebben we alles in mijn kluis opgeborgen.

Mijn moeder en tante waren nog op de manege, toen we er weer aankwamen(half 11) duurde 't nog een klein half-uurtje totdat de prijsuitreiking was, in die tijd keken we naar de manege paarden die moesten rijden. Er waren 4 x(geloof ik) iemand afgevallen, van alexis en van oliver geloof ik.

Eindelijk was de prijsuitreiking, In spanning wachtten we af, de eerste prijs hadden we niet in de wacht gesleept(er was nl. maar 1 prijs te krijgen) de eerste prijs was gewonnen met 210 punten.
Toen moest ik mijn formuliertje ophalen, en bleek dat ik 207 punten had!
Aardig goed, dacht ik bij mezelf voor een eerste keer toch

De volgende keer, zorgen we dat we rúím op tijd zijn, en dat ik de dagen ervoor hem goed heb bereden, want dit is niets
Misschien komen bij ITP en HAW nog wat foto's fimpjes, maar dat kan nu niet want ik zit bij me vriend op de computer!
*Mijn vriend heeft trouwens ook de proef netjes voorgelezen !!*

Groejtes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:11

207 is zeker niet slecht hoor!!! Valt me heel erg mee, zeker na dat gehaast... En volgende keer wel foto's showen hoor!! Wil wel es zien hoe jullie eruit zagen!!

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:15

Welke klasse rij je met Jimmy? xxxx

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 19:30

Ik rijd nog niets met Jimmy 't is gewoon onderling, de F5
Jah idd, mijn vriend had zo iets van misschien 160.. of 170 maar 207 Echt fantastsch vodn ik 't !

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:55

Misschien een hele rare vraag: Ik lees wel vaker over die F-proeven, maar wat zijn dat nou eigenlijk voor proeven en wat is het verschil met "gewone"proeven?

Maaiikii

Re: Mijn aller-eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:02

Nou is toch super goed, gefeliciteerd!
Was echt super glad op de weg, in IJsselstein was niiet gestrooid!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:08

Er zit weinig verschil in hoor Jah 't was echt vreselijk :s
Maar dit is de proef(kleiner gemaakt)":
A-X binnenkomen arbeidsdraf, X stap tussen X en G halthouden groeten
M-X-F gebroken lijn doorzitten. B-E-B Groete volte
M-X-K van handveranderen, op X doorzitten blijven doorzitten
K-A galop links aanspringen. C-X-C Grote volte
K-A Arbeidsdraf. F-X-M Gebroken lijn Doorzitten.
C afwenden A rechterhand Doorzitten. K-A Arbeidsgalop REchts.
B-E-B grote volte
C-H Afbeidsdraf. M-X-F Van hand veranderen voor X arbeidsstap na X arbeidsdraf. C slangevolte 3 bogen.
H-X-F van hand veranderen daarbij enkele passen middendraf
A afwenden X stap X-G Halthouden en groeten

Niet veel verschil alleen de jury is milder

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:35

Hey wat grappig, ik heb gistermiddag ook bij Pothoven gereden. Hoorde al dat het 's ochtends een drama was geweest met valpartijen, en dat er ook niet echt hoog gepunt was. Vind 207 voor de eerste keer, met een paard op onbekend terrein heel netjes!
Als er mensen bij de M staan vraag ik altijd even heel vriendelijk of ze naar de F willen lopen, of boven willen gaan staan, want ik krijg mijn paardje die hoek anders ook niet door.
@Roxje, de F-proeven hebben meer onderdelen en er wordt minder op de combinatie ruiter/paard gelet. Omdat veel deelnemers op manegepaarden rijden wordt er meer gelet op wat jij doet om het paard aan het werk te krijgen, dan of jij goed bij het paard past. Je hoeft dus ook minder precies je paard nageeflijk te houden.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 16:55

Hoelaat reed jij? Jah 't was echt vreselijk, alexis en oliver waren allebei goed bezig..!! Ik heb alleen die nog afgekeken(tot 11 uur)
Hoelaat was jij er dan??
Groetjes

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:02

Ik was er rond 11 uur, moest rond kwart over 2 rijden, maar moest nog vlechten. Heb heerlijk gereden ondanks schuivende sneeuw op het dak. 235 punten First en Sundance waren ook aan de kletter gegaan hoorde ik.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:24

Verplaatst naar wedstrijden.

OemmiejO

Re: Mijn aller-eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:11

Het zal wel goed zijn.. Is 207 pt. veel voor een F-proef? (heb die dingen nog nooit gereden )