Schouderbinnenwaarts & dan door S-vanhandveranderen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DAAHN_

Schouderbinnenwaarts & dan door S-vanhandveranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:57

Zie het onderwerp, en als je schouderbinnenwaarts gereden hebt, moetje je paard/pony dan eerst weer recht stellen voordatje door S van hand gaat veranderen?
Snel reageren alsjeblieft.. Heb zometeen wedstryd

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:06

dacht van niet nee, je draait gewoon door na die sbw

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:08

Dat lijkt mij ook het makkelijkste . Gewoon vanuit de SB de S inzetten .

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:29

Gelijk inzetten die S van hand veranderen. Als je hem eerst wilt recht stellen, ben je te laat om weer die S in te zetten en buiging te vragen. Het is ook meestal (voorbeeld) H-E schouderbinnenwaarts en E-B door een S van hand veranderen. Dus gelijk door

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:42

Voor een hoger punt moet je wel ff zijn schouder weer naar de hoefslag doen, wel zou ik de stelling houden, dus niet helemaal rechtstellen.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:43

Sydney2005 schreef:
Voor een hoger punt moet je wel ff zijn schouder weer naar de hoefslag doen, wel zou ik de stelling houden, dus niet helemaal rechtstellen.

Nee hoor.
Je hoeft hem dan JUIST niet recht te zetten met z'n schouder. Is de bedoeling dat je hem dan gelijk doorrijdt.

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:36

Klopt helemaal, Bettine

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:50

Ik zat er nog over na te denken NA mijn proeven. Ik draaide ook meteen door zonder rechtzetten, leek me het logischt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:33

Bettine schreef:
Sydney2005 schreef:

Nee hoor.
Je hoeft hem dan JUIST niet recht te zetten met z'n schouder. Is de bedoeling dat je hem dan gelijk doorrijdt.

Volgens mij dus niet, je rijd sbw tot E of B, bij E of B rij je de S van hand veranderen, maar een S van hand veranderen zet je toch nooit vanuit sbw in... Dus doe je dat ook niet als je net sbw hebt gereden. Dus zet je meteen na de sbw eerst de schouder terug naar de hoefslag en dan draai je in voor de S van hand veranderen. Zo bekijk ik het tenminste. Hetzelfde is dat als je tot een hoek sbw moet rijden, de meeste mensen rijden dan gewoon door de hoek in. Ik heb geleerd dat je hem eerst bij de hoekletter weer rechtricht op de hoefslag en dan de hoek inrijd.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:48

Nee gewoon doorrijden doe ik ook altijd.
Krijg gewoon goede cijfers..

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:21

Sydney2005 schreef:
Bettine schreef:
Nee hoor.

Volgens mij dus niet, je rijd sbw tot E of B, bij E of B rij je de S van hand veranderen, maar een S van hand veranderen zet je toch nooit vanuit sbw in... Dus doe je dat ook niet als je net sbw hebt gereden. Dus zet je meteen na de sbw eerst de schouder terug naar de hoefslag en dan draai je in voor de S van hand veranderen. Zo bekijk ik het tenminste. Hetzelfde is dat als je tot een hoek sbw moet rijden, de meeste mensen rijden dan gewoon door de hoek in. Ik heb geleerd dat je hem eerst bij de hoekletter weer rechtricht op de hoefslag en dan de hoek inrijd.

Lees dan eerst maar eens goed de reglementen door

Daar staat dit letterlijk in:
"Bij het ingaan van een volte vanuit schouderbinnenwaarts, dient het paard vanuit het schouderbinnenwaarts met een doorgaande en vloeiende beweging de volte in te gaan (dus niet eerst recht stellen). Wanneer bij het einde van de volte wordt overgegaan naar schouderbinnenwaarts of travers mag het paard niet tussentijds recht worden gesteld, doch dient met een doorgaande en vloeiende beweging in de gevraagde oefening te worden gebracht."

Als je het niet gelooft:
http://www.knhs.nl/objects/00001148.doc

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:10

had het ook wel vreemd gevonden om terug recht te stellen, is toch veel handiger en logischer om vanuit sbw de volte in te zetten?

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:40

gewoon doorrijden! heb deze vraag ook een keer aan een jury gesteld en die zei ook dat je meteen door moest draaien. dat is ook veel makkelijker! mja je hebt natuurlijk ook jury's die wel weer willen dat je ze recht steld maar zou het niet doen

DAAHN_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 00:48

Iedereen bedankt
Het is super goed gegaan ; was 2x 1e.. de 1e proef met 163 punten en de 2e proef met 158 punten!
Ik heb hem ook vanaf de schouderbinnenwaarts gelijk doorgereden in het v/h veranderen.

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:36

gefeliciteerd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:49

O nou ja das dan duidelijk, had het ook niet opgezocht ofzo, mijn gevoel zei gewoon dat ik het zo zou doen...

Gefeliciteerd met je winstpunten!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:03

Gefeliciteerd met je punten .

DAAHN_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 14:33

Dank jullie wel

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 15:34

Goed zo! De adviezen hebben geholpen!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:46

Gefeliciteerd, mooi 2 wpen!

Maaiikii

Re: Schouderbinnenwaarts & dan door S-vanhandveranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:10

Nou gelukkig heb je hier goed advies gekregen, gefeliciteerd met je winst en prijzen!

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:48

Gefeliciteerd!!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:51

tegen mij is ook altijd door juryleden gezegd dat je ze recht moet stellen met stelling en dan door draaien, maar eerst even de schouder terug naar de hoefslag zetten.. Maar ja, de juryleden kijken daar niet zo streng naar heb ik gemerkt gefeliciteerd met je wp's

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:57

missmiekie schreef:
tegen mij is ook altijd door juryleden gezegd dat je ze recht moet stellen met stelling en dan door draaien, maar eerst even de schouder terug naar de hoefslag zetten.. Maar ja, de juryleden kijken daar niet zo streng naar heb ik gemerkt gefeliciteerd met je wp's

Dan is dat verkeerd tegen je gezegd
Kijk maar in mijn eerdere post

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:46

Bij de nieuwe proeven zal toch echt meer nadruk worden gelegd op het rechtstellen na een schouderbinnenwaarts, dus naar mijn idee moet je het dan sowieso doen! Overigens vallen veel paarden over de buitenschouder weg wanneer ze vanuit de schouderbinnenwaarts een wending ingaan, dus een klein beetje rechtstellen kan volgens mij geen kwaad! Het staat misschien niet zo in de theorie, maar het lijkt mij niet verkeerd!