Starten zonder dat je bij de ponyclub zit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Starten zonder dat je bij de ponyclub zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 16:25

Hee!

Ik heb nu een eigen pony en ik wilde eigenlijk vanaf dit voorjaar beginnen met starten. Nou heb ik een probleempje... Ik ben bij de ponyclub langsgeweest, maar daar staat een wachtlijst voor de d-pony's (mijn categorie dus) Maar nou had ik dus vernomen dat je niet mag starten als je niet uitkomt voor een rijvereniging. Maar nou heb ik dus een oom met een eigen bedrijf, die mij evt. wilde sponsoren. Maar moet je dan ook lid zijn van een ponyclub om te kunnen starten? Want dan kom je toch naar mijn idee uit voor dat bedrijf
Het is misschien een beetje een domme vraag, maar ik moet het even weten.

Karin

Re: Starten zonder dat je bij de ponyclub zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:19

Intervarno schreef:
Ik ben bij de ponyclub langsgeweest, maar daar staat een wachtlijst voor de d-pony's (mijn categorie dus)

Ik kan me niet voorstellen dat een ponyclub een wachtlijst hanteert voor een bepaalde categorie pony's. Is die wachtlijst er misschien voor de lesindeling? Dat daar geen plek meer is? Daar kan ik nog in komen. Voor het lidmaatschap (op papier) zou er geen belemmering moeten zijn, ik kan me er althans niets bij voorstellen.

Anyway, je moet echt lid zijn van een bij de KNHS aangesloten ponyclub (of landelijke rijverening) als je wedstrijden wilt rijden. Je kunt niet voor een bedrijf uitkomen, je kunt je alleen door een bedrijf laten sponsoren. Misschien kun je lid worden van een andere ponyclub in de buurt?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:20

Idd, je moet lid zijn van een rijvereniging die is aangesloten bij de KNHS. Kun je anders niet op zoek naar een vereniging de alleen maar leden op papier hebben?

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 17:25

oke bedankt!!! De wachtlijst is inderdaad voor de lessen, maar je moet, als ik het goed heb begrepen, minstens 3 keer per 2 weken komen lessen. Anders mag je niet mee op wedstrijd... ik weet het, het is raar en ik weet dat het bij andere ponyclubs niet zo is, maar ik kan niet naar een andere, omdat dat vrij ver is...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:41

Zoek dan naar een club die alleen leden op papier heeft. Vind ik nog veel ook, drie keer in twee weken. Zou ik geen tijd voor hebben.
Een club met alleen leden op paier zijn ook veel minder ddur op jaarbasis....

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 17:44

Oke heel erg bedankt!!! De trainingen zijn op dinsdag- en donderdagavond... Het is eigenlijk natuurlijk de bedoeling dat je altijd komt, maar op zijn minst 3 keer in de 2 weken... Ik haal dat zelf eigenlijk ook niet eens... Ik denk dan dat ik op zoek ga naar een ponyclub waarbij je niet per se hoeft te trainen

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:50

Je hoeft niet perse te komen (3 keer) maar dat zeggen ze omdat ze anders niet kunnen oefenen voor het achttal of viertal. Er zijn genoeg mensen op de ponyclub die niet zo vaak komen hoor! Als je niet kan dan kan je toch gewoon niet...

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:09

Er bestaat een soort pepierclub.. Daar kan je lid van worden en dan wedstrijden rijden, dat is zeg maar een soort nationale ponyclub op papier.. geen les en bardienst enzo..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:53

Nou nou Amsolusa, jij maakt er een mooi verhaal van. De nationale ponyclub...

Bij de meeste ponyclubs wordt je lid en ga je naar rijles. Dat is heel goed zeker als je op wedstrijd wilt. Ik begrijp van TS dat je nu een pony hebt en dus op wedstrijd wilt. Ik hoop zeker dat je dan hele goede privéles hebt, wedstrijd rijden is niet zo gemakkelijk. maar dat weet je zelf het best.

Bij verreweg de meeste clubs kan je ook administratief lid worden, ook wel startkaart lid genoemd. Je kan dit doen zolang zij nog geen plaats hebben in de les. Je neemt dan zelf les en regelt ook je eigen wedstrijden. Meestal mag je wel meedoen met onderlinge wedstrijden.

Een echt startkaartlid id alleen lid van de club om een startkaart aan te kunnen vragen, de vereniging heeft niet veel aan die leden. Maar ze verdienen er natuurlijk wel aan.
Je hoeft je niet aan te sluiten bij de plaatselijke club, wel is het handig om een club uit te zoeken in je eigen regio i.v.m. de eventuele kampioenschappen en streekwedstrijden.

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 22:50

Oké bedankt!!! Ik heb nu inderdaad iedere week goede privéles en we gaan al goed vooruit! Ik weet niet zeker of je bij ons ook startkaartlid kunt worden, maar als ik dan toch niet in de lessen hoef te rijden, dan kan ik natuurlijk ook wat verder weg lid worden Heel erg bedankt!!!

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 22:53

Suprice schreef:
Je hoeft niet perse te komen (3 keer) maar dat zeggen ze omdat ze anders niet kunnen oefenen voor het achttal of viertal. Er zijn genoeg mensen op de ponyclub die niet zo vaak komen hoor! Als je niet kan dan kan je toch gewoon niet...

Ja, dat had ik dus gevraagd, omdat ik nooit op dinsdag kan eigenlijk Maar Die man (tiny heette hij geloof ik) zei tegen mij, dat ik dan waarschijnlijk niet lid kon worden, omdat ze dat niet konden maken tegenover de andere leden, omdat die wel 3 keer per 2 weken moesten komen. Dat zou niet eerlijk zijn. Maar ik ga nog wel een keertje langs voor meer info...