Eerlijke inschrijving wedstrijd???? Wie heeft de gouden tip?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ideaal

Eerlijke inschrijving wedstrijd???? Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 00:09

Wie heeft de gouden tip om het inschrijven van wedstrijden zo eerlijk mogelijk te maken?

Bij ons op de vereniging kan je op maandag om 10.00 uur inschrijven voor de wedstrijd, die dan over 6 weken plaatsvindt, dit is voor de een handig omdat men dan toch achter de computer zit, maar voor anderen weer lastig.
Heel vervelend, dus bij deze: hoe gebeurt het bij andere verenigingen en wie heeft de gouden tip of ervaring met eerlijk inschrijven!!

celintjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:40

Wij hangen gewoon in de kantine/in een kast de formulieren op, en daar kun je dan op invullen welke klasse je rijdt en of je me wilt rijden en hoeveel proeven. Dat gaat goed

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 02:15

Wie het eerste komt, wie het eerste maalt lijkt mij zo Tenminste, dat is het hier altijd geweest. Gewoon tijdig (lees 2 a 3 maanden van te voren) in schrijven, en nergens geen probleem. Als je je niet zo vroeg van te voren kunt inschrijven, je dan gelijk opgeven wanneer de inschrijving vrij gegeven wordt.
Overigens kan iedereen altijd meedoen aan de selecties bij ons in de regio.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:59

op mijn vorige stal hing er altijd een lijst een paar weken van te voren waarop je je kon inschrijven. ook kon het via internet of telefoon. op de wedstrijd dag werd er dan gezegd wanneer er een neiuwe wedstrijd plaatsvond, dus konden de buitenstaanders ook meteen inschrijven voor de volgende.

dat werkte goed

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:01

Eigen leden kunnen bij ons twee weken eerder inschrijven dan mensen van buitenaf. Dan kan ik goed zien hoeveel plek ik nog heb voor overige starters. Daarna geldt echt wie t eerst komt.....

Liefst heb ik inschrijvingen per email, die zet ik direct op de lijst. HElaas heb je ook nog steeds veel mensen die gewoon coupons opsturen en dan eisen dat ze kunnen starten, maar zo werkt het dus niet!

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:36

Ik kom zelfden of nooit buiten wedstrijden op de manege die dient als thuisbasis van onze rijvereniging. Inschrijven via de lijsten in de kantine is dus niet zo eerlijk (ik denk dat dit geldt voor een hoop "oud NBVR" rijverenigingen).

Nu wordt alles voor iedereen gelijk open gezet, maar als lid kom je er soms niet meer tussen omdat het binnen 1 a 2 dagen helemaal vol zit.

Eerlijker zou ik het systeem van Daffodil vinden, eerst voor leden, daarna voor niet leden. Met een of twee weken verschil.

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:41

daffodil schreef:
Eigen leden kunnen bij ons twee weken eerder inschrijven dan mensen van buitenaf. Dan kan ik goed zien hoeveel plek ik nog heb voor overige starters. Daarna geldt echt wie t eerst komt.....

Liefst heb ik inschrijvingen per email, die zet ik direct op de lijst. HElaas heb je ook nog steeds veel mensen die gewoon coupons opsturen en dan eisen dat ze kunnen starten, maar zo werkt het dus niet!

Dit vind ik een goed systeem, je organiseert een wedstrijd toch met name voor je eigen leden, dus die voorrang en voor de rest wie het eerst komt idd.

PS. Heb een paar keer bij jullie gereden en het inschrijven werkte prima

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:24

Ik stuur gewoon een mail naar mijn vereniging, dan geven die mij op

Dorus

Re: Eerlijke inschrijving wedstrijd???? Wie heeft de gouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:30

Bij de manegewedstrijden bij ons (en andere wedstrijden trouwens ook) wordt gebruik gemaakt van een online inschrijfsysteem. De inschrijving opent dan een week of 6 van te voren en sluit een week van te voren zodat de definitieve starlijsten gemaakt kunnen worden.

Ruiters kunnen ook zelf aangeven op welke plek ze willen starten en met een simpele druk op de knop kan je de inschrijvingen kopieren naar Word of Excel voor verdere bewerking. Ik vind het zelf echt ideaal werken. De meeste mensen hebben tegenwoordig wel de beschikking over internet en anders is er altijd wel wat te regelen. Ik heb alleen wel berichten gezien van mensen die het maar niets vonden, maar dat heeft denk ik ook wel een beetje te maken met de kennis die je hebt van PC gebruik. Iemand die niet zo handig is met PC's zal het liever op de oude manier blijven doen.

Ideaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 22:56

Het probleem bij ons is dat we 180 leden hebben, elke wedstrijd kunnen er 36 mensen starten(2 proeven)!
Bij de laatste inschrijving kon men vanaf 10.00 uur inschrijven en om 10.07 uur was het al vol, er is zoveel animo!
De mensen die dus op kantoor werken, of om dat tijdstip achter de computer kunnen duiken, hebben dus al voorrang!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 00:05

Dat maakt het idd een stuk moeilijker. Je weet dus op voorhand dat je startplaatsen tekort komt...

Misschien een voorrangsregeling instellen? Dat leden die de laatste wedstrijd hebben gestart in eerste instantie op een reservelijst komen zodat leden die toen niet de kans hadden in te schrijven nu meer kans krijgen. Gaat nog niet helemaal werken, want met 180 leden (even ervan uitgaande dat ook alle leden alle wedstrijden zouden willen starten) heb je 5 wedstrijden nodig om ze allemaal één keer te laten starten. Daarnaast heb je ook mensen die een bepaalde wedstrijd om een andere reden niet kunnen of willen starten en die kunnen dan weer misbruik van die regeling maken, maar dat zou wel een optie zijn.

Ik ben zelf lid van een studentenvereniging en wij rijden met enige regelmaat studentenwedstrijden. We kunnen er eigenlijk op voorhand van uitgaan dat voor onze vereniging voor iedere rubriek één startplaats is, maar al wel 3 ruiters hebben in die rubriek zitten we ook met een probleem. We kunnen ze wel allemaal opgeven, maar de kans dat ze ook allemaal mogen starten is klein. Wij kijken dan ook altijd naar wie van die 3 het meeste heeft gestart en wie minder mee is geweest naar een wedstrijd en bepalen op die manier wie voorrang krijgt en wie voor de reservelijst ingeschreven wordt.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:23

celintjuh schreef:
Wij hangen gewoon in de kantine/in een kast de formulieren op, en daar kun je dan op invullen welke klasse je rijdt en of je me wilt rijden en hoeveel proeven. Dat gaat goed

Ja, bij ons ook en je kan ook mailen o.i.d.

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:32

@ Ideaal: Ben jij toevallig van Rsv Spijkerboor?? Want dat is ook een vereniging die om 10.00 uur 'open gaat' en dan 4 minuten later volzit! Echt niet normaal meer ! Ik weet geen oplossing, maar ik vind het wel belachelijk dat je gewoon nooit kunt starten bij zo'n vereniging. Mijn zus probeert het dan nog, maar ik heb het allang opgegeven om bij zo'n vereniging proberen te starten!! Er zijn genoeg andere wedstrijden!

Ideaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 23:28

Ja, dat klopt!
Het is ook moeilijk om een goede regeling te treffen, maar op de volgende vergadering kan iedereen zijn zegje doen.
Hopelijk komt er dan een goede oplossing!