Fout in proef 62? (pony's Z2)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iwandy

Fout in proef 62? (pony's Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 18:56

Hallo allemaal,
Ik heb zaterdag wedstrijd en dan is proef 62 aan de beurt.
Alleen nou zit ik na te denken over een paar oefeningen, volgens mij klopt er iets niet. (of ik heb even een kronkel in mijn hoofd zitten vandaag dat kan natuurlijk ook )
Het gaat zo:
11. H-B van hand veranderen in uitgestrekte stap
12. B verzamelde stap
F Keertwending om de achterhand naar rechts, daarna middenstap.
(dan zit je dus op de linkerhand)
13. (B-F-B de stap)
14. B verzamelde galop (staat niet welke)
B-E Halve grote volte links
15. E-F van hand veranderen in contragalop
16. A eenvoudige galopwisseling
17. E-B Halve grote volte in contragalop
18. K-B Van hand veranderen in contragalop
19. C Eenvoudige galopswisseling.

Ik ga ervanuit dat je bij onderdeel 14 in de linkergalop gaat anders staat er bij 15 niet dat je in contragalop van hand veranderd. Dan krijg je bij onderdeel 16 dus die eenvoudige wissel en dan zit je dus in de rechtergalop. En nou dus mijn vraag: hoe kan je als je op de rechterhand in de rechtergalop zit nou van E tot B (onderdeel 17) een halve grote volte in Contragalop zitten?
Ik dacht eerst dat je dan bij B (onderdeel 14) misschien in de rechtergalop aan moest springen maar dan zou er toch wel staan: B-E Halve grote volte links in Contragalop?

Dus zit ik nou zo krom te denken of klopt onderdeel 17 echt niet en moet dan dus gewoon galop zijn i.p.v. contragalop?

Groetjes Irene

P.S. Snappen jullie het nog een beetje

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:00

Heb het boekje erbij gehouden, maar snap er ook helemaal niks van

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:01

Volgens mij klopt het idd niet Irene... Als je meteen in de contra aan moet springen zou het er wel bij staan, maar nu klopt de eenvoudige wissel niet ofzo

Iwandy

Re: Fout in proef 62? (pony's Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 19:10

Bedankt voor de reacties!

nou weet ik in elk geval zeker dat het niet aan mij ligt.
Er zijn 2 opties: A. ik moet de eenvoudige wissel bij onderdeel 16 overslaan. B. bij onderdeel 17 moet dat contra gewoon weg zodat je galop overhoudt.
Ik ga voor B!
ik probeer de jury van tevoren wel te contacten, en als dat niet lukt dan doe ik gewoon optie B en dan maar op hoop van zegen dat de jury geen punten aftrekt of toetert ofzo (is zo slecht voor de concentratie )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:12

Slim, ik zou ook even voor de zekerheid het aan de jury vragen en even bij je voorganger kijken wat die er van maakt

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:13

Ik zou ook voor optie B gaan, het van hand veranderen in contragalop komt dan wel goed uit (zelfde als op de andere hand)

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:18

Het is inderdaad een fout, was hem vorig jaar ook al tegengekomen, en ik zie het gewoon als normale galop en geen contragalop, dit is gewoon de goede manier (zoals jij het zegt optie B dus)

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:55

in proef 61 zit die fout volgensmij ook al.
ik zou ook gewoon contragallop-stap-contragallop doen. optie b dus.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:09

ik heb de proef is doorgelezen..maar je moet gewoon een gallopwissel rijden en dan geen contragallop. lees de proef maar is veder. anders rijd je in contragallop middengallop. en dat ben ik nog nooit tegengekomen. k moet die proef vanavond ook rijden dus zou wel even aan de jury vragen wat de oplossing is.

Iwandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:43

heidehofs schreef:
ik heb de proef is doorgelezen..maar je moet gewoon een gallopwissel rijden en dan geen contragallop. lees de proef maar is veder. anders rijd je in contragallop middengallop. en dat ben ik nog nooit tegengekomen. k moet die proef vanavond ook rijden dus zou wel even aan de jury vragen wat de oplossing is.

veel suc6!
zou je de oplossing die je met de jury hebt gevonden hier nog even willen posten als je weer terug bent?
Ik ga er eigenlijk al vanuit dat je na die eenvoudige wissel gewoon in de goede galop zit en die halve volte in de goede galop moet rijden i.p.v. contragalop maar als jouw jury nou een hele andere oplossing vindt... ja je weet maar nooit laten we maar zeggen

nelcon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:28

jullie hebben het over proef 62 maar ik rij zelf ook Z2 bij de pony's maar wij hebben de nieuwe proeven hoor 57a 58a en 59a en meer zijn er voor ons bij de Z2 nie

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 00:11

Als je in 20x40 baan rijd rij je de proeven die in het proevenboekje staan, in 20x60 baan inderdaad 57a, 58 a en 59a

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:37

Iwandy schreef:
11. H-B van hand veranderen in uitgestrekte stap
12. B verzamelde stap
F Keertwending om de achterhand naar rechts, daarna middenstap.
(dan zit je dus op de linkerhand)
13. (B-F-B de stap)
14. B verzamelde galop (staat niet welke)
B-E Halve grote volte links
15. E-F van hand veranderen in contragalop
16. A eenvoudige galopwisseling
17. E-B Halve grote volte
in contragalop

18. K-B Van hand veranderen in contragalop
19. C Eenvoudige galopswisseling.
20. h-k middengallop

ik heb even een oefening dr bij gezet. h-k middengallop.die staat in het boekje ook op oefening 20, en als je de halve grote volte in contragallop doet..kom je met de middengallop niet goed uit want dan moet je die in contra gallop doen.
de oplossing is: het woordje contragallop weglaten in oefening 17. je moet gewoon in de rechter gallop een halve grote volte rijden.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:24

Dat lijkt mij dus ook. FOUTJE in het boekje.... maar kop op... we krijgen volgend jaar nieuwe proeven staan deze foutjes er dus niet meer in!!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:28

ohw nee, de beruchte proef ik ging altijd van te voren naar de jury toe, het is gewoon de bedoeling dat je die halve volte in ''normale'' galop rijdt en dan de rest volgens het boekje doet