Strikjes in de manen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Strikjes in de manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 17:50

Hoi allemaal,
Ik rijd vaak op wedstrijden tegen iemand, waarbij de pony knotjes heeft. In die knotjes zitten allemaal strikjes, aan beide kanten.
De manen zijn dus bedolven van de strikjes. De staart ook. Nu heb ik toch altijd gedacht dat dit niet mocht. In het reglement staat het volgende:

*Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van onnatuurlijke dingen, zoals linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan. De manen en de staart van het paard mogen evenwel ingevlochten worden*

Mogen strikjes uit de paardenwinkel nou wel of niet?

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:45

Het mag wel, maar de meeste jury's hebben het liever niet. Soms bij een kleine pony is het wel leuk, maar ik vind dat je het niet moet overdrijven.

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:02

Ik heb ook een keer strikjes in mijn pony zijn manen gedaan maar heb die wel gewoon bij een Ruitersport zaak gekocht, het zijn strikjes met elastiekjes.
Ik heb er dus mee gereden en de jury zij er niets van, volgens mij mogen ze gewoon (Of het zal er aan liggen hoe erg het is ).

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:10

Die strikjes zijn voor op shows en ze heten showbows. Het mag niet op een wedstrijd, maar de ene jury is wat meegaander dan de ander...

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 19:44

Kris25 schreef:
Die strikjes zijn voor op shows en ze heten showbows. Het mag niet op een wedstrijd, maar de ene jury is wat meegaander dan de ander...

Ja, dat dacht ik dus ook. Afgelopen zondag had ik selecties en de pony met de strikjes was er weer zelfs tóen is er niks van gezegd, terwijl ik mn papieren nog een extra keer moest halen..

(Niet dat dat er wat mee te maken heeft, maar ze controleerden dus wel alles enzo)

_maritjuh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:31

Das toch hardstikke leuk die strikjes.
Dat moet toch gewoon kunnen.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:32

ik vind het zelf niet zo mooi eerlijk gezegt.. tenminste.. ligt eraan bij wie

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:46

_maritjuh_ schreef:
Das toch hardstikke leuk die strikjes.
Dat moet toch gewoon kunnen.

Hartstikke leuk, maar ik vind het wel leuk om er grote rode linten aan te hangen en te laten wapperen..... Doe ik toch ook niet omdat ik weet dat het niet mag? Ik vind dat een jury het ruitertje hierop moet aanspreken. (en zeker op selectie wedstrijden)

OemmiejO

Re: Strikjes in de manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 17:42

Duss.. Niemand weet hoe het nou wél zit?

haan

Re: Strikjes in de manen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:51

Ons ponyuitertje (meisje van 8) heeft voor elke wedstrijd haar pony ingevlochten en om het mooi af te maken doet ze bij haar pony kleine witte strikjes in. We hebben er nog nooit commentaar op gehad, maar de doet er strikjes in omdat ze het gewoon mooi vind. En voor een meisje van 8 in de B dressuur op een c pony vind ik persoonlijk dat het best mag. Laat de kids er gewoon lekker mee tutten en als een jury er op tegen is dan horen we het vanzelf wel.

Lange wapperende slierten gaat mij ook te ver hoor, maar kleine strikjes .....................

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:56

Iemand van mn vorige stal had ook een keer een strikje gedaan, alleen in het voorknotje. Ze dacht dat ze het juist meer op prijs zouden stellen
Maar op haar protocol stond dus, dat een strikje totaal overbodig/niet nodig was oid.

Maar denk idd wel dat het een beétje per jury is..

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:01

Idd niet overdrijven.
En je moet ook een lintje in wanneer de pony slaat, dus jah.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:03

volgensmij mag het niet.
vroeger toen ik m'n eerste wedstrijd ging rijden, had ik een kleine b pony met hele lange manen. ik had er toen vlechten in gemaakt met aan het uiteinde een rood lint eromheen en daar een strik van gemaakt. ondanks dat ik wel de proef mocht rijden werd ik er wel op gewaarschuwd dat ik dit nooit vaker moest doen. maarja wist ik dat dat niet mocht als je je eerste wedstrijd gaat rijden.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:02

Volgens de reglementen mag het niet, linten en strikken vormen versiering.

Maar op het Koninginnedagconcours in onze kring zie je veel pony's met rood-wit-blauwe strikjes en/of oranje lint in de staart. Dat is de enige uitzondering die ik ken, er wordt daar ook echt niet moeilijk over gedaan.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:06

Klopt idd Karin. Weet idd dat wij vroeger ook oranje linten erin bonden met Koninginnenconcours.
Maar verder vind ik strikjes en dergelijk afschuwelijk

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:08

Fun_Fun schreef:
Idd niet overdrijven.
En je moet ook een lintje in wanneer de pony slaat, dus jah.

Tijdens de proef moet dat lintje uit de staart gehaald worden trouwens. Het mag er alleen met losrijden in.

Van mij zouden ze trouwens voor de secties ABC best die lintjes toe mogen staan, die kinderen vinden het juist zo leuk om hun pony mooi te maken en later gaat die lintjes- en strikjesdrang er vanzelf uit
*heeft zelf ooit een onderlinge dressuurwedstrijd op een manegepaard met showbows gereden *