Wedstrijd in Erichem: Vreugde en teleurstelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BJuwel

Wedstrijd in Erichem: Vreugde en teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:14

Afgelopen weekend wedstrijd in het L1, want ja de laatste winstpunt was eindelijk gehaald . Dus goed getraind en op naar de wedstrijd.
Op de heen weg ging het laden goed. Daar aangekomen twee fijne proeven gereden. Maar toen het inladen, dat lukte dus echt niet (1,5 uur geprobeerd). Maar er was een vrije stal en mocht hem daar laten, omdat ik de volgende ochtend weer moest rijden. Het reslutaat was wel goed 154 en 159 punten.
De volgende dag vol goede moed naar de wedstrijd. Een fijne eerste proef gereden maar de tweede viel tegen (1e proef 156 en 2e proef 148 punten).
Maar toen het laden weer wilde ze haar twee achter benen niet in de trailer zetten. Na weer een uur te hebben geprobeerd ben ik maar gaan lopen naar huis. Dus ruim 15 km lopen, na twee uur eindelijk thuis.

Dus twee winstpunten , maar veel spierpijn .

En maar weer veel oefenen met laden.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:40

Wat balen zeg!
Super van je winstpunten, maar echt zwaar k.lote van dat laden. Ik vind Erichem al ver om te fietsen, laat staan om te wandelen....
Is er wat gebeurd de keer ervoor dat het laden opeens niet meer wilde?
Succes met oefenen!

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:56

Hej Debbie,

ik hoorde het idd dat je weer lopend naar huis moest.
erg balen idd.
Wel fijn dat we een stal over hadden voor je, idd.

Succes ermee, en waarschijnlijk zie ik je in januari wel weer.

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:11

@ gaby ze is in februari een keer uitgegleden toen er ijs in de trailer lag en sinds die tijd gaat het moeilijk.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:57

Fijn dat je proeven goed gingen. maar wel kl*te dat ze de trailer niet in wil. Misschien kan je de volgende vriendelijke manier proberen.
Met een zachte longe!!!
leg het midden van de longe op de schoft doe de uiteinden aan beide kanten van achter naar voor tussen de benen door en dan door de voorkant van het halster. Houd ook een gewone lijn aan het halster. Probeer het dan nog maar eens. Ik heb het bij een aantal paarden al heel goed zien gaan. als je paardje nu zijn hoofd omhoog brengt dan voelt hij druk op de schoft.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:59

Ja idd met een longe kan je het eens proberen!
Maar goed, gefeliciteerd met je 2 winstpunten!

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 18:37

Bedankt voor de tip maar ik doe het al op de zachte manier want als je haar wil dwingen wordt ze alleen nog maar banger. Maar ik kan het eens proberen.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:09

BJuwel schreef:
Bedankt voor de tip maar ik doe het al op de zachte manier want als je haar wil dwingen wordt ze alleen nog maar banger. Maar ik kan het eens proberen.

Zou het inderdaad eens proberen.
Deze manier werkt bv bij het paard van Masja erg goed. Is absoluut niet gemeen iod, ze kan alleen het hoofd niet ver omhoog doen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:29

Leuk stukje Deb, stond je nog in de Culemborgse Courant? (Wij krijgen hem namelijk al een tijdje niet meer)

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 16:21

Ja stond ik in. Met een subtiele zin: dat ze zich niet laat dwingen. Willen jullie de krant graag hebben wij hebben hem namelijk over, omdat hans ze rond brengt.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:44

Was vandaag nog even op het werk en heb de krant even ingezien: wel komisch dat ze Juwel temperamentvol noemen , koppig lijkt me beter op z'n plaats.

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:44

Ja dat vind ik ook.

Maaiikii

Re: Wedstrijd in Erichem: Vreugde en teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:05

Mijn paard is ook een keer uit de trailer gevallen. Durfde daarna ook niet echt meer in de trailer, we hadden toen een paar keer de longe gebruikt en nu gaat het weer goed!
Maar wel super dat je 2 winstpunten hebt hoor!!

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:12

Hey,

Goed gereden man, sh*t van je laadkunsten.

Heb je wel eens geprobeerd om een deken over haar hoofd te doen een paar rondjes te draaien en dan gewoon erin te lopen, doe het wel voorzichtig want ze kan nu niks zien heh, wij hebben ook een pony gehad die er alleen zo in wilde.

Gelukkig heb ik nu een paard die zo alleen naar binnen loopt