Grijze cap in de dressuur gedoogd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Grijze cap in de dressuur gedoogd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:57

Een vriendin van mij gaat in februari starten. Nou heeft zij een grijze cap.
In het disciplineregelement dressuur staat dat alleen een zwarte of donkerblauwe cap is toegestaan.

Dus ik haar een berichtje gestuurd dat het niet mag.

Maar bij haar op de manege waren mensen die Wel dressuur rijden met een grijze cap, en er nog nooit commentaar op hebben gehad.

Nou is mijn vraag wordt een grijze cap gedoogd?

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:32

Denk dat hier hetzelfde voor op gaat als met een grijs/donkergrijs dressuurjasje. Zolang een jury denkt ach....wat geeft t, zal er niets aan de hand zijn. Je loopt echter te allen tijde het risico een waarschuwing te krijgen, dan heb je (dacht ik) 60 seconden om een juist hoofddeksel of jasje te zoeken, anders word je uitgesloten.

Het mag dus niet!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 14:37

Dat het niet mag wist ik al, maar toch bedankt.

Ze moet het natuurlijk helemaal zelf weten, t is alleen wel zo dat ze op mijn paard start, en ik eigenlijk liever het zekere voor het onzekere neem.

Vandaar dat ik deze vraag stel, om te horen of er meer mensen zijn die met zon cap starten (of iemand weten die start) en er ervaringen mee hebben.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:42

Een vriendin van mij start dus met een antraciet grijs dressuurjasje, vandaar dat ik dit weet! DIe is gewaarschuwd toen ze m kocht, want je loopt gewoon een risico! In het ergste geval wordt ze dus gewoon een keer gediskwalificeerd, maar in de meeste gevallen zal ze gewoon mogen starten hoor!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:49

daffodil schreef:
Een vriendin van mij start dus met een antraciet grijs dressuurjasje....

Dat vind ik ook heel erg mooi, maar ik zou het lef niet hebben om daarmee te starten denk ik . Ik ben totaal niet zenuwachtig voor een wedstrijd, alleen de eerste 10 minuten in de auto (dan denk ik altijd dat ik wat vergeten ben, maar heb altijd een lading te véél mee haha), maar met zo'n jasje zou ik toch altijd 'bang' zijn dat ik niet kan starten dan. Zelfde met een grijze cap. Wat je dan wel kunt doen is zorgen dat je nog een zwarte set extra bij je hebt, maar lijkt me toch niet zo goed voor je concentratie als je plots moet gaan wisselen...

OemmiejO

Re: Grijze cap in de dressuur gedoogd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:25

Ja, dat heb ik ook Remember.. En hoe vind je in vredesnaam in 1 min. een anders jasje/ cap..

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:26

Lenen of zo ..

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:35

Ik heb ook een donkergrijze cap, maar er is nog nooit wat over gezegd!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:15

Ik zou er niet aan beginnen Meestal worden zulke dingen wel gedoogd, maar je hebt er jury's bij zitten die je wel de baan uit sturen...

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:25

daffodil schreef:
Een vriendin van mij start dus met een antraciet grijs dressuurjasje, vandaar dat ik dit weet! DIe is gewaarschuwd toen ze m kocht, want je loopt gewoon een risico! In het ergste geval wordt ze dus gewoon een keer gediskwalificeerd, maar in de meeste gevallen zal ze gewoon mogen starten hoor!

Heb ik ook van Kentucky. Juryleden hebben het bij mij nog nooit opgemerkt. Maar overeen cap, dan mogen de mensen ook niet met de GPA Pikeur starten (behalve wanneer je een blauwe hebt ).

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 13:26

Ik heb haar overgehaald, de cap is te koop, en er komt een mooie zwarte

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 13:27

Barbara_m schreef:
daffodil schreef:

Heb ik ook van Kentucky. Juryleden hebben het bij mij nog nooit opgemerkt. Maar overeen cap, dan mogen de mensen ook niet met de GPA Pikeur starten (behalve wanneer je een blauwe hebt ).

Hmmzz zit wel wat in ja.
Maar het blijft een (imo onnodig) risico.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:28

Ja dat klopt. Maar bij de mijne moet je wel héél dichtbij komen om het te zien. Maar het staat nu wel heel mooi met mn GPA.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:30

Ik start al jaren met mijn GPA, nog nooti wat over gehoord. Nou is die ook wel heel donker grijs.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:33

Ja precies, maar als je echt naar de regelementen kijkt, mag het dus niet! Ik vind dat ze de regelementen weleens wat zouden mogen wijzigen. In Dtsl bijvoorbeeld, zijn al veel meer kleuren jasjes toegestaan (lees blauw-zwart-bruin-aubergine-grijs-streepjes-blokjes etc). Echt heel gaaf om te zien. kentucky bijvoorbeeld heeft nu ook een supergaaf (kanarie) geel wedstrijdjasje.

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:07

ik heb dus een tijdje terug ook een GPA helm gekocht een donker grijze met zilvere streep maar nu ik dat lees begin ik ook te twijfelen of het wel mag.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 17:18

Maar dees is echt Grijs Grijs zeg maar. Zit niet eens tegen het zwarte aan.
Dus ja.
Ik had de KNHS trouwens een mail gestuurd of het gedoogd was, en dat er toch best mensen mee starten.
Antwoord:

Beste Gjilke,

In het dressuurreglement staat vermeld dat het een donker blauwe of zwarte cap moet zijn. In het springreglement staat dit niet apart vermeld.

Hopende u zo voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Kirsti Berendschot
Medewerkster Basisdienstverlening
Regio Gr, Fr, Utr, NH en ZH

RenskeG

Re: Grijze cap in de dressuur gedoogd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:48

Ik heb de Harry's horse pro plus cap in het grijs en heb ook nog nooit commentaar erop gehad. Maar nu met de selectiewedstrijd wil ik geen risico nemen en rij ik met mn oude casco-cap die dus wel zwart is..