M+3 wat houdt dat in?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Derosa

M+3 wat houdt dat in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 09:14

Goedenmorgen allemaal,

Ik ben de achtergrond van een uit holland geimporteerde pony aan het uitzoeken voor kennisen. Nu heb ik vernomen van KNHS dat de pony M+3 gesprongen heeft. Pony is een D pony. Wat houdt dat in dan M+3?

Hoe lopen de springwedstrijden? licht, middel, zwaar?? Welke katogorien in deze lichte, middel, zware? Ik weet helemaal NIETS van het wedstrijdsysteem in nederland. Wie wil me het uitleggen?

Groetjes Jacq

reeskees

Re: M+3 wat houdt dat in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:20

De hoogte M voor d-pony's houdt in dat de hindernissen op eenhoogte gebouwd ztaan van 90 cm - 100 cm

+3 betekent dat de pony(combinatie) daar 3 winstpunten in heeft gehaald.

Voor meer info over het wedstrijdsysteem verwijs ik je naar www.knhs.nl en dan kijken onder de link van wedstrijdreglementen

succes!

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:32

Hoi Derosa,

Het systeem in Nederland gaat als volgt.

Voor een D- pony,

DB (= Beginnersklasse) 80 cm (Barrage over verkort parcour op stijl)
DL (= klasse licht) 90 cm (Barrage over verkort parcour op snelheid)
DM (= klasse midden) 100 cm (idem)
DZ (+ klasse zwaar) 110 cm (idem)
DZZ (= Klasse zeer zwaar) 120 cm (idem)

Als een combinatie in de klasse B begint, en deze loopt een foutloos parcours, dan krijgen zij twee winstpunten.
Een afgeworpen hindernis levert 4 strafpunten op.
De eerste weigering levert 4 strafpunten op, de tweede weigering 8, en bij de derde weigering wordt de combinatie uitgesloten, en moet het parcour verlaten. Dit geld alleen voor de klassen B en L. Voor de M, Z, en ZZ is de regeling anders, dan wordt je bij de tweede weigering al uitgesloten. Als je niet foutloos bent, maar tot 4 strafpunten bent gekomen, krijg je 1 winstpunt.
Deze winstpunten worden geregistreerd door de KNHS.
Als je genoeg winstpunten hebt verzameld, mag je een klasse hoger starten. Volgens mij mag je bij 10, en moet je bij 30. In de klasse L, M, Z, ZZ, kun je ook verliespunten krijgen, doordat je uitgesloten wordt. Die worden dan van je totaal afgehaald.
Misschien heb je hier wat aan. Anders stuur maar een pm. Misschien heb ik dan nog andere antwoorden op je vragen. Veel succes

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:09

wat casirask zegt.. Ik denk dat je het nu wel weet

Derosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 23:03

Dank jullie wel voor jullie hulp! Ben een beetje aan het wijsworden in wedstrijdland in nederland:)

Groetjes Jacq

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:07

nou ben ik toch ook wel nieuwsschierig geworden hoe het in zweden gaat?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:24

Kun je mij wat meer vertellen over de pony? (mag ook via pm)

Ik weet niet via wie ze naar Zweden geïmporteerd is, maar een handelaar hier in de buurt doet heel veel die kant op. Die pony's komen vaak hier uit de omgeving weg en ik weet er de afgelopen maanden wel een aantal die die kant opgegaan zijn.

Misschien kan ik je dus nog wel wat meer vertellen over de pony.

(een pony van ons is twee jaar terug naar Finland gegaan via die handelaar)

Derosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 12:01

Missnycke en iedereen die nieuwschierig is hoe het in zweden wedstrijdland gaat:)

Hier heb je
**klubwedstijden (ld, lc, lb,la 10 cm hoogte verschil in de hinders, makkelijk parcours)

**Lokale wedstrijden (zelfde als bij klubbwedstrijden maar dan moeilijker parcours)

**regionale wedstrijden (zelfde als hierboven maar weer moeilijker parcours kombinatie hinders zijn er nu ook)

vanaf reginaal ga je punten verzamelen en mag je ook maar 2 weigeringen hebben in plaats van 3 op de klubb en lokale wedstrijden) als je op de regionale wedstrijden een bepaald aantal punten hebt behaald dan mag je doorstromen naar middel zwaar b...daarna naar middelzwaar A en daarna naar elit och nationaal.

Ld, lc, lb, la voor d ponys is: resp: 80, 90, 100, 110 cm. Vanaf La zit er een twee kombinatie in. Vanaf regionaal zit er een driekombintion in het parcours.

Groetjes Jacqueline