fries op wedstrijd uit brengen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

fries op wedstrijd uit brengen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:27

hallo,

ik zou heel graag een fries kopen en dan beleren voor in de dressuur. Nu heb ik wel al meerdere keren horen zeggen dat ze friezen minder punten geven dan andere paarden (warmbloeden). Is dat eigenlijk juist?

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:50

Nee, das onzin. Er zijn veel topic geweest over dit soort onderwerpen. Kijk ook eens op het jury-subforum

rhijnauwen

Re: fries op wedstrijd uit brengen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:58

n goede jury beoordeelt wat hij/zij ziet, wat voor ras het ook is! er zijn helaas nog steeds juryleden die andere rassen niet zien zitten in de dressuursport, dat wordt langzaam steeds minder, omdat je ook steeds meer andere rassen in de ring ziet. kijk ook eens op: www.friezen.messageboard.nl

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:00

geen probleem , friezen hebben vaak al een goed ontwikkelde front en achterhand,(ook natuurlijk ligt het aan de ruiter en training)
julien beersma reed vorig jaar alle friezen eraf in de m , op de nederlandse kampioenschappen in ermelo,

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:31

Er zijn Friezen en Friezen.
Een Fries met veel aanleg voor de dressuur is niet te betalen voor de meeste mensen.
Ik heb de ervaring dat er meestal objectief gejureerd wordt. Helaas zijn er ook juryleden die beoordelen met een KWPN-beeld voor ogen. En ja, dan kom je vaak veel te kort.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:45

Ach ja, soms is het ook andersom
Dat juryleden juist Friezen meer punten geven dan "gewone" paarden

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:55

De meestje juryleden vinden het niet leuk een fries in de ring te zien en gaan daar naar punten. Er zijn wel steeds meer concoursen voor friezen alleen!

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:58

mijn vriendin had ook een fries en die had zij in de Z uitgebracht in 2 jaar dus het moet lukken.. maar ik dnek dat het jouy ook wel gaat lukken hoor..

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:00

Kris25 schreef:
De meestje juryleden vinden het niet leuk een fries in de ring te zien en gaan daar naar punten. Er zijn wel steeds meer concoursen voor friezen alleen!

Dan hebben ze hier wel mooi pech. Bijna de helft van de ring afgelopen weekend was fries

Gewoon doen

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:03

vind ik ook

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:37

Een vriendin van mij start ook met een Fries en is pas begonnen hiermee. Ze rijdt de ene punt na de andere en zat binnen no time in het L2. Als jij graag een fries wilt moet je je niet laten beïnvloeden door anderen, maar gewoon lekker doen!

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:49

Je hebt ook speciale friezen wedstrijden dus dan weet je zeker dat je niet wordt achtergesteld. Als jou fries net zo netjes loopt als de kwpn'er van een ander zie ik niet in waarom ze jou minder punten zouden geven.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:16

Mijn instructrice start ook een fries in de Z1, ze is heel vaak eerste dus volgens mij valt het met die andere puntentelling wel mee hoor

Tja je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk..

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:28

De friezen van tegenwoordig worden steeds luxer en fijner gebouwd en dus ook perfect voor de dressuur sport.... Ga het lekker doen man!! komt echt wel goed!!

loes-freke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:30

gewoon kopen en starten.

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:01

een stalgenoot van mij zit nu in de M1 met der fries

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:08

Er zijn zat KWPN-ers die hartstikke beroerd lopen, net als Friezen! En daarentegen heb je ook zat KWPN-ers die wel correct gereden worden en fijn lopen, net als Friezen...
Dus... als jij netjes rijdt en je paard goed voor elkaar hebt dan maakt het niet uit waarmee je in de baan komt. Gewoon laten zien wat je in huis hebt, dan kan de jury er niet om heen! Ik heb zelf ook een Friese hengst in de sport uitgebracht en heb nooit het gevoel dat ik benadeeld werd, ben over het algemeen altijd correct beoordeeld.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 02:19

Heb bij een Jury in de auto gezeten die tegen mij zei dat friezen op friezenwedstrijden horen daar zijn speciale wedstrijden voor..maar ik vind dat dikke onzin maar net wat hier al word gezegd een GOEIE jury kijkt naar het gereden zijn in het algemeen en niet naar het Ras .
Maar je kan zulke jury's tegen komen maar dat is ook het tegen overgestelde heb bij mij in de baan gehad dat de eerste 6 prijzen alleen maar naar friezen gingen.
het is en blijft jurysport.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 02:20

Daniella schreef:
Heb bij een Jury in de auto gezeten die tegen mij zei dat friezen op friezenwedstrijden horen daar zijn speciale wedstrijden voor..maar ik vind dat dikke onzin maar net wat hier al word gezegd een GOEIE jury kijkt naar het gereden zijn in het algemeen en niet naar het Ras .
Maar je kan zulke jury's tegen komen maar dat is ook het tegen overgestelde heb bij mij in de baan gehad dat de eerste 6 prijzen alleen maar naar friezen gingen.
het is en blijft jurysport.

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:57

Stravero schreef:
mijn vriendin had ook een fries en die had zij in de Z uitgebracht in 2 jaar dus het moet lukken.. maar ik dnek dat het jouy ook wel gaat lukken hoor..

sorry hoor maar als dit over anne gaat dan is dat niet waar die was L1 geworden met haar fries en is pas verkocht.

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:59

Juryleden die er niet van houden zul je altijd tegenkomen maar daar moet je je niet door laten tegenhouden!!

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:00

ik vind zelf dat friezen tegenwoordig niet lager gepunt worden dan de kwpners
bij mij op stal staat er een meid en zei rijd nu L2 met haar fries en gaat heel goed
Mathilde Vink heeft ook een fries en rijd er mee in het Z2 dus het maakt niks uit

Kehylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:10

Ik rijd zelf ook met een fries op wedstrijd nu nog L1 maar nog 1 puntje en dan mogen we naar het L2. Er zijn vast jury's die een fries helemaal niks vinden maar over het algemeen kom je die bijna nooit tegen of je merkt daar niks van. Als jij je fries lekker aan het lopen heb en in de ring goed laat zien dan rij je ook met een fries je winstpunten en dan kan je zat andere paarden verslaan.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:13

Nee hoor, ik zie ook vaak friezen lopen die hoger eindigen dan de warmbloeden. Ik zag laatst een leuke door de bak gaan en die werd ook mooi 2 keer 1e in de L1 met meer dan 170 punten

eefje_rudmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:16

ik start ook met een fries en ik rij geregeld de kwpnners eruit hier in zuid holland dus gewoon starten en het is juiste een uitdaging om met een fries ver te komen want je moet je net ff iets meer bewijzen dan bij de kwpnners, en das een goed gevoel als het lukt hoor!!

ohwja ik start L2 met mijn friesje