Mn eerste (onderlinge) wedstrijd na lange tijd....help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Mn eerste (onderlinge) wedstrijd na lange tijd....help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 15:45

Ik heb nu voor de tweede keer in mn leven een onderlinge wedstrijd op 11 december (ben niet echt een wedstrijdruiter), de eerste was op de manege waar ik toen reed jaaaren geleden, en nu op de pensionstal waar ik met mijn pony sta. Ik heb voor deze dag speciaal rijlaarzen gekocht, want ik rijd normaal gesproken alleen maar met chaps. Deze wedstrijd moeten we verkleed gaan, en dan staan rijlaarzen toch wat beter onder een spaanse jurk, maar nu heb ik een probleem en dat is dat ik mijn benen absoluut niet stil kan houden met de draf, ik probeer echt mijn best te doen (en heb al stevige spierpijn), maar met die laarzen aan lukt het me gewoon niet echt. Heeft iemand toevallig hier iemand ervaring mee, of tips hoe ik het kan verbeteren? Anders kan ik echt niet met laarzen rijden 11 december, ziet er niet uit natuurlijk . Ik heb al mijn beugels één gaatje korter gedaan, en dat zit wel beter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:53

je schijnt speciale laarzenlijm te hebben, die heb ik iig gebruikt tijdens mijn zitlessen in Duitsland. Maar heb je geen les ofzo dat je het even aan je instructrice kan vragen..

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 15:56

Luckey schreef:
je schijnt speciale laarzenlijm te hebben, die heb ik iig gebruikt tijdens mijn zitlessen in Duitsland. Maar heb je geen les ofzo dat je het even aan je instructrice kan vragen..

Nee ik heb geen les (meer), maar er is wel een meisje op stal die er verstand van heeft, maar die heb ik er nog niet over gesproken.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:12

Zowieso les nemen kan helpen.

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:56

Fun_Fun schreef:
Zowieso les nemen kan helpen.

Hmm les nemen, en dan binnen zes dagen leren hoe mn benen stil te houden? Ik denk niet dat ik het red om zo snel iemand te vinden die me een spoedcursus kan geven van zes dagen of korter.......

OemmiejO

Re: Mn eerste (onderlinge) wedstrijd na lange tijd....help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:12

je hakken uitdrukken en met de bal van je voet op je beugel leunen. En onspannen!! Als je stijf gaat zitten, ga je alleen maar meer hobbelen.
Succes

Angeliekje

Re: Mn eerste (onderlinge) wedstrijd na lange tijd....help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 18:15

OemmiejO schreef:
je hakken uitdrukken en met de bal van je voet op je beugel leunen. En onspannen!! Als je stijf gaat zitten, ga je alleen maar meer hobbelen.
Succes

Ja ik zat er wel stijf op, maar die laarzen zijn ook nog zo stijf en zitten (nog) niet echt lekker , maar dat zal ik idd eens gaan proberen! Bedankt voor de tip!