Maar ondertussen heb ik dus een kladblokpagina vol met namen van juryleden die ik heb bereikt met daarachter de aantekening 3 x niet. Met moeite is het me gelukt om voor de wedstrijden in oktober en november jury's te vinden en heb ik een Z-jury voor 11 december weten te strikken (geen onbekende op Bokt). Ik was helemaal blij omdat ik dacht dat de andere twee juryleden makkelijker zouden zijn (L en M juryleden).
Maar helaas; tientallen en tientallen telefoontjes. En ik neem het ook niemand kwalijk: blijkbaar is 11 december gewoon een drukke datum, veel juryleden zitten al ergens, of starten zelf. Anderen hebben het gewoon druk, met familie enzo, het is tenslotte de feestmaand.
En dan te bedenken dat ik ook wel eens van juryleden hoor dat ze wel eens wat vaker gevraagd willen worden... Waar zitten die mensen als je ze nodig hebt?
Nou ja, groot en almachtig Boktforum, wie o wie wil er 11 december komen jureren in Benningbroek? Accomodatie is mooi, juryhok is verwarmd en ik zal alleen maar zeer ervaren schrijfsters regelen...
(ga ik weer verder bellen