moest er weer onder de man heen en meneer had helemaal geen zin. de dag ervoor met les ging het dramatisch en kon meneer weer niet normaal doen, dus ik zag de bui al hangen.
eenmaal aangekomen op stal(de anderen waren net aan het losrijden) snel even me apepakkie aangetrokken en de binnenbak in.
willem moest uiteraard even laten weten datie er was en hinnikte in het rond. hij was lekker relaxt, helemaal niet kijkerig.. het was net alsof hij nooit weg is geweest.
losrijden ging erg lekker.
ik moest als 1e en met eigenlijk veel fouten(verkeerd aanspringen, daardoor de volte missen, dronken lijnen) had ik toch nog 139 punten. das weer 6 punten hoger dan mijn debuut. en er zat nog een -2 bij die niet nodig was geweest als meneer niet had willen steigeren toen ik hem wilde corrigeren omdatie verkeerd aansprong. dus eerlijke punten voor de proef. 1e plaats was maar 152, dus ze was niet vrijgevig met de punten.
2e proef ging veel beter. ik zat relaxter, wijken ging beter, galop goed aangesprongen. het was niet genoeg om winst te rijden, maar we zouden wel in de buurt komen.
voor de 2e had ik dus 149. ik erg blij. de goeie dingen werden beloond met een 7 en de minder goeie dingen met een 5.
het is gewoon overbekend dat willem in de ring zijn impuls compleet verliest(door mijn gezenuw) dus de middengalop en uiteraard demiddendraf was niet voldoende. halsstrekken ging voor mijn gevoel heel netjes, maar vond zij minder, dat kan. en heb zowaar een 6 voor me wijken rechterbeen gehad

al met al weer een geslaagd dagje, heb lang niet meer zo fijn gereden als vandaag. dus blijer kon ik al niet zijn. die punten komen vanzelf. we komen steeds een stukje dichterbij. ben allang blij dat ondanks de drama week(heb donderdag en vrijdag niet kunnen rijden) hij alsnog goed heeft gelopen.