Vrijestap rijbaan verlaten en te groot wat te doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Vrijestap rijbaan verlaten en te groot wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 00:11

Ik heb een vraag waar ik nu eindelijk is duidelijk in wil hebben.
Als laatste onderdeel heb je "in vrijestap de rijbaan verlaten".
Nu is bij iedere jury een ander commentaar als ik gewoon het zelfde doe :S
Voor de een laat ik hem te los dan denk ik dan pak ik hem wat meer op en dan moet die weer losser...
Ik weet nu dus echt niet hoe je een goede voldoende kunt halen voor dat onderdeel...???

En dan mijn tweede vraag:
Hoe kijken jury's tegen je aan als je te groot wordt voor je pony?
Heeft dit invloed op je punten?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:22

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:31

Thnx nu alleen nog mijn grootte weten

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:27

Met die grootte..
Dat is persoonlijk.

Als jouw pony het duidelijk niet aankan dat er iemand op zit die veel te groot is, dan zou ik het niet doen.
Kan hij het wel aan, dan mag een jury er in mijn ogen geen probleem van maken.
Het kan soms alleen het beeld iets storen, maar als jij gewoon correct rijdt moet er niks aan de hand zijn.

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:30

Zo lang jouw groote de pony niet hinderd vind ik persoonlijk dat de jury geen punten aftrek kan geven

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 15:04

Oke dat zou idd ook niet mogen maar wij hebben een kennis en die heeft bij de KNHS gewerkt(welke afdeling weet ik niet)en die zegt dat je daar wel op afgerekend kunt worden omdat ik ongeveer 1.80 ben en men pony 1.55

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:52

Ik reken er niemand op af. Niet dat ik het mooi vind als iemand veel te groot voor zijn pony is, maar als je netjes rijdt dan krijg je gewoon de punten die je verdient.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 08:34

Als je zelf al post op Bokt met deze vraag, denk ik dat je zelf al aan het twijfelen bent.

Het grote nadeel van pony's is nou eenmaal dat je eruit groeit!

Je moet echter zelf de beslissing nemen om door te rijden en het risico te lopen dat je punten minder worden. Of een grotere pony te gaan starten.

Een jury heeft daar verder geen rol in. Als je benen duidelijk een stuk langer zijn dan de buik van je pony wordt het gewoon lastig om nette beenhulpen te geven, je hebt eigenlijk alleen je kuit over. Wel erg lastig om het tempo te bepalen.
Daarbij steek je er dan ook aan de bovenkant misschien wel zo'n end uit dat je te ver voorover moet gaan zitten voor je evenwicht.
Dan kom je niet zo gemakkelijk aan je punten. Maar daar kan een jury niks aan doen.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 18:21

Aha oke bedankt..
Maja aangezien ik best wel groot word maar ik heb een pony van 1.55/1.57 hij springt alles en ik heb alleen op hem het meeste vertrouwen met springen dat ik ooit heb gehad..
Alleen daarbij moet ik ook nog eens dressuuren van men vader?
Ik moet over 1,5 jaar (als ik over ga ) ook nog naar deurne en daar heb je een paard van minimaal 1.60 nodig en daar wil ik hem op laten in meten aangezien ik me op een ander paard niet geweldig veilig voel als ik een parcours moet springen...