Wel of niet starten met dit weer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XLC70

Wel of niet starten met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:34

Hallo,

Morgen heb ik concours in Nijkerk waar ik graag naartoe wil. Vanwege dit rotweer zit ik nu te twijfelen of ik wel of niet moet gaan. Het is drie kwartier rijden, maar is dat nu wel zo verantwoord???

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Gaan jullie wel of niet met dit weer op concours?

Edit: En dan bedoel ik of je het verantwoord vindt om te rijden met trailer, niet het starten zelf. Daar heb ik vrij weinig last van met 2 binnenmaneges...
Ik heb trouwens wel een 4x4 terreinwagen, dus dat scheelt wel iets. En heb mijn E-rijbewijs al een aantal jaren en rijdt overal naartoe met mijn trailer.

Maar, hoe denken jullie fanatieke wedstrijd-bokkers hierover???

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:36

Ik ga morgenmiddag springen, en zoals het er nu hier uit ziet, ga ik wel. We rijden snelwegen en een paar grote doorgaande wegen, dus dat moet wel lukken. Daar zou ik het dus van laten afhangen.

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:54

Het weer zou morgen beter zijn gelukkig, anders ga ik hem thuis in de binnenbak alvast losrijden.
Wij starten trouwens in Oudewater.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:57

Ik zit nog zwaar in twijfel, de sneeuw blijft liggen en een ongeluk is dan zo gemaakt. Ik ga echt mn paard niet wagen omdat ik zonodig een wedstrijd wil rijden(ook in Oudewater )

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:01

Melanie15 schreef:
Ik zit nog zwaar in twijfel, de sneeuw blijft liggen en een ongeluk is dan zo gemaakt. Ik ga echt mn paard niet wagen omdat ik zonodig een wedstrijd wil rijden(ook in Oudewater )

Huh sneeuw?
Hier in Bodegraven hoost het, maar sneeuw?

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 17:04

Ik hoop ook dat het weer morgen beter is. Ik hoef pas 's middags te starten dus dat scheelt weer. Verder bestaat mijn route naar Nijkerk uit snelweg en 80 km wegen met bochten...
Gelukkig is mijn paard weer-proof! Die gaat niet gauw uit haar dak als het keihard regent op het dak van de binnenmanege!

Ik denk dat ik morgenochtend maar beslis.....

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:06

Eusebio schreef:
Melanie15 schreef:

Huh sneeuw?
Hier in Bodegraven hoost het, maar sneeuw?

In Bilthoven ligt er al een laagje, en in de bilt niet, nederland is echt te raar

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:38

Als er sneeuw ligt zou ik niet gaan vanwege eventuele gladheid, maar door de regen wel gewoon.
Maar de grote wegen zullen wel goed gestrooid worden verder, dus maakt de sneeuw niet veel uit. Bij veel achteraf weggetjes durf ik het nooit aan

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 17:51

Grmbl, ik kijk net naar buiten en het is nu helemaal wit van de sneeuw...

*zucht*

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:23

idd...super wit hierzo! en t lijkt erop alsof t voorlopig nog niet stopt..

BiancUgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:53

XLC70 schreef:
Grmbl, ik kijk net naar buiten en het is nu helemaal wit van de sneeuw...

*zucht*

Heb ik mazzel gehad dat ik er gisteren moest starten en wij alleen nog maar last hadden van de regen aahh ook niet echt een pretje hoor!

Maar als ik vandaag had moeten starten had ik absoluut niet gegaan, en jij moet morgen middag dus ik zou als ik jou was het nog even aankijken en wij moesten binnendoor vanuit voorthuizen naar nijkerk en jij hebt dan de mazzel dat je over de snelweg komt en daar redelijk goed gestrooid wordt als je via hoevelaken rijdt iedergeval.

Ik zou het in jou toestand idd nog even aankijken en morgen beslissen, mischien lassen ze het zelf wel af?
Succes iedergeval als je nog wel gaat rijden.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:58

Hier regent het alleen heel erg hard. Heb alleen een buitenbak (die tot nu toe nog steeds geen plassen vertoont), maar ik ga vanavond in de binnenbak op mijn werk rijden.
De zware trailer mee en flinke auto ervoor en rustig rijden, allemaal in bebouwde kom, dus veel huizen en minder wind.

Morgen wedstrijd R'daal, naja even afwachten of het nog veel gekker wordt.

DiLiberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:10

wij twijfelen ook of we gaan vanavond. (hellendoorn)
Hier is er geen drup water of vlokje sneeuw gevallen vandaag. Maar in Overijssel schijnt het flink te sneeuwen..
Binnen half uurtje moeten we wel beslissen anders is het te laat.. Op het knmi staat wel weeralarm.. dus ik denk dat we het wedstrijdje maar voorbij laten gaan.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:13

Ik weet bijna zeker dat ik thuis blijf, het is echt ontzettend glad en Oudewater zijn allemaal weggetjes

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:16

ik ''moet'' in principe ook starten(heb opgegeven he ) maar ik zit ook nog hevig te twijfelen, als de wind gaat liggen(of iig minder wordt) ga ik wel, regen maakt me niks uit, ohwja, sneeuw en hagel op de weg dan ga ik ook niet. Ik kijk morgenochtend even hoe het is, als ik uit mn bedje stap

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:20

sorry maar ik snap niet dat het bij jullie slecht weer is..
bij ons is dr geen vlokje sneeuw gevallen..zelfs nog geen druppel regen. t is wel koud en t waait wel ..maar veder hardstikke droog..als het morgen net zo weer is ga ik gewoon op concour..anders meld ik me gewoon af..

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:22

Dan heb jij echt supermazzel, hier is het ontzettend glad, sneeuw, hagel, regen en wind

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:27

Hier is het zelfs de hele dag droog gebleven, tot een uurtje terug dat het ging regenen. Het stormde wel gruwelijk hard!

livo

Re: Wel of niet starten met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:29

Ik had vanavond concours in hellendoorn, mijn paardje blijft lekker op stal....los van het feit dat we er nooit op tijd zullen zijn neem ik t risico niet...dat is het me niet waard....ook al was het mijn eerste concours met mijn nieuwe peerdje

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:33

Ik moet zondag, in Waspik. Het weer zal dan toch wel redelijk opgeknapt zijn? Beetje regen op zich met losrijden maakt me niet zo veel uit, maar ben eerder benieuwd hoe de bodem zich daar heeft gehouden

Waar ik bang voor zou zijn met de trailer is inderdaad gladheid en die enorme rukwinden.

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:00

Hier in de Achterhoek zou ik maar thuisblijven! Dik pak sneeuw! Veel te gevaarlijk.

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:08

Ik denk dat het thuisblijven wordt... Ben net even bij mijn paardje geweest maar de wegen zijn zo ontzettend slecht (dik pak sneeuw)!
Ik wil het risico niet nemen. Nee, tenzij morgen de zon schijnt en alle sneeuw verdwenen is, maar anders blijft mijn paardje lekker warm op stal! Jammer van de selectie-wedstrijd, maar veiligheid gaat voor!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:10

Ik zou het morgen even aankijken. Ik had vandaag eigelijk les op lokatie, maar ben thuis gebleven. Het risico is me echt te groot voor, eigelijk, zoiets onnozels (als je bekijkt wat er kan gebeuren).

Mocht je starten: veel succes!

meikemarieke

Re: Wel of niet starten met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:12

Ik zou het ook niet doen, maar eht ligt er natuurlijk maar net aan waar in Nederland je moet rijden.
Hier in de achterhoek is het echt verschrikkelijk, ik heb vandaag 2 uur en 3 kwartier vastgestaan in terborg, geen treinen, geen bussen........
verschillende wegen zijn hier afgesloten vanwege het gevaar van vallende takken. Je kunt hier echt met maximaal 40 km per uur maar rijden. Nee, ik zou het wel weten hoor. Blijf maar lekker thuis.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:14

hier in de achterhoek is het niet te doen,
dus...
Maar weet niet hoe het daar zit