Pony officieel laten meten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Pony officieel laten meten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 16:27

Om volgend jaar tussen de pony's te mogen starten heb ik gehoord dat mijn pony officieel gemeten moet worden.

Hoe doe ik dat en hoe gaat dit in zijn werk?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aangezien er een beetje haast achter zit

XXGerlienXX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:30

Bij ons komt er elk jaar in januari op de club iemand meten die dat ook officieel mag. Als je een pony hebt die 8 of jonger is en wedstrijden rijd moet bij ons gemeten worden. Ik weet niet wat de officiele regels ofzo zijn maar zo is et bij ons geregeld.

OemmiejO

Re: Pony officieel laten meten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:34

bij ons ook, alleen dan moet je een pony boven de 8 jr. ook laten meten (hoeft maar een keer, een jongere pony moet elk jaar ofzo)

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:41

Bij ons moeten altijd de pony's tot 8 jaar gemeten worden, en als je een pony nieuw hebt gekocht boven de 8 jaar moet hij ook eenmalig gemeten worden. (Bij ons komt ook in Januari iemand op de vereneging).

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:29

Iedere regio heeft eigen ponymeters, die zijn officieel geregistreerd bij de KNHS. Even informeren bij je ponyclub, daar weten ze vast wel een ponymeter in de regio.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 17:34

Karin schreef:
Iedere regio heeft eigen ponymeters, die zijn officieel geregistreerd bij de KNHS. Even informeren bij je ponyclub, daar weten ze vast wel een ponymeter in de regio.

Tja ik ben niet lid bij een ponyclub
Ik moet nog lid worden, maar welke vereniging ben ik nog niet helemaal uit.
Maar een dierenarts oid mag dat dus niet doen?
Zijn er nog kosten aan verbonden? etc..

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:35

Als je een startkaart wilt aanvragen, zul je op het aanvraagformulier ook de naam van de vereniging moeten opgeven. Dus die zul je dan ook op korte termijn moeten kiezen.

Een DA mag idd niet meten voor een KNHS-startkaart. Voor een FEI-paspoort mag dat wel, maar dat is van een heel andere orde (internationaal starten).

Er zijn wel wat kosten verbonden aan het meten, misschien staan die op de KNHS-site?

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 17:49

De kosten kon ik helaas niet vinden op de site.
Ik moet inderdaad een vereniging opgeven voor een startkaart, ik ben dan ook hard op zoek maar terwijl ik daarnaar zoek wil ik alvast mijn pony gemeten hebben. Dat is wel zo makkelijk. Ik wil alles namelijk deze week nog geregeld hebben.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:10

De kosten zijn 5 euro als je bij de meter komt.
Als de meter bij jou komt kost dit zo rond de 50 euro(geloof ik).

Dat is dus wel hel veel meer.

Maar dit kan denk ik wel per meter verschillen.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:30

Ik zag net dat de club waar ik interesse in heb, paarden- en ponymeten hebben in Januarie. gezamelijk, inderdaad €5,00.
Helaas is dit dus in januari, en dan zou ik het liefst mijn startkaart al in huis willen hebben...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:42

In het Hippos Vadeceum (of zo iets degelijks) staan alle ponymeters. Die kan je gewoon bellen, komen ze langs.

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:24

Heey Coco, net iemand van de Boekhorst aan de lijn gehad. Op de site van de KNHS staan de ponymeters. Ene Slotjes uit Lisse schijnt langs te komen, misschien eens bellen? Echt leuk dat jij en Rhea gaan starten!!

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:42

Jaaa heb info op de KNHS site gevonden! Nét voordat ik dit topic dus weer lees Nikkigioa!
(offtopic: wat een onoverzichtelijke site heeft de KNHS trouwens Veel te veel opgepropt..)

Ik ga even kijken in dat ene boekje van Sjonniej, die heb ik hier liggen. (Komt het ooit nog eens van pas.. had het al bijna weg gegooid )

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:48

De pony van mijn zusje was ook nog niet officieel gemeten. Ons wedstrijdsecretariaat heeft toen een startkaart aangevraagd en daarop gezet dat de pony door ons zelf gemeten was op 1,54 en dat de pony bij de volgende meetdag officieel gemeten zou worden. Allemaal in orde gekomen en gewoon een startkaart gekregen. Toen de pony's in januari geloof ik collectief gemeten werden, bleek de pony 1,53 te zijn. Doorgegeven aan de KNHS met het officiële meetbewijs en toen is het aangepast.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:30

Bij ons komt af en toe een officieel meter langs. Laatste keer kwamen we heb toevallig tegen op een selectie wedstrijd van onze kring. Hebben we onze pony's meteen laten meten voor de Gelderse.

Annemiekbram

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:49

MissSisa schreef:

Dit klopt niet, de meter kwam bij mij en dat koste me ook 5 euro

Maar ik zou, als ik jou was, eerst lid worden van een club en dan kunnen ze je daar vast meer vertellen!
Volgens mij moet het iig vóór 1 april als ik me niet vergis

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:05

Ja, bij de Boekhorstruiters komt een meter in Januari. Ideaal, want scheelt enorm in de kosten als dat je een meter voor één paardje moet laten komen. Kan vast ook als je geen lid bent hoor, de Boekhorstruiters is wel een heel relaxte vereniging . Even bellen dus.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:21

Annemiekbram schreef:

Mijn vader is meter en komt niet voor 5 euro bij iemand langs. Alleen als het in een rit mee kan of het erg dichtbij is.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 15:04

astridastrid schreef:
Ja, bij de Boekhorstruiters komt een meter in Januari. Ideaal, want scheelt enorm in de kosten als dat je een meter voor één paardje moet laten komen. Kan vast ook als je geen lid bent hoor, de Boekhorstruiters is wel een heel relaxte vereniging . Even bellen dus.

Ja heb al gebeld, alleen er neemt steeds niemand op.
Helaas is Rhea nu zwaar kreupel dus ik wacht dat liever nog even af, hoop niet dat het ernstig is. Als het maandag namelijk niet verbeterd is moet ze direct naar de kliniek zei de DA gisteren.

Opzich lijkt het wel in de kosten te schelen als ik het bij de Boekhorstruiters doe (daar ga ik trouwens ook lid van worden), maar dan moet ik alsnog met Rhea daar naar toe. Dat betekend trailer ophalen uit Voorhout, dan naar Lisse mij halen, en dan weer naar Voorhout, dan weer naar Lisse en weer de trailer terug brengen naar Voorhout.
Dus ik denk dat ik niet veel duurder uit ben als ik de meter langs laat komen, aangezien hij toch ook in Lisse woont.

Maar.. eerst die man eens aan de lijn krijgen

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:56

Voorhout = Noordwijkerhout??

En sinds wanneer is Rhea kreupel??? Ik bel je even.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 19:08

Sinds vrijdagavond. Stuur je wel een pb

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:18

Annemiekbram schreef:
MissSisa schreef:

Hier is het wel zo.. dan is het zelf 75 euro.
Maar volgens mij is dat gewoon omdat hij altijd met een bepaalde tijd komt, met het voorjaar geloof ik.
Dus als je het nu wil is het dan 75 euro, dat denk ik teminste.. denk dat als je het in de tijd komt dat hij het zelf doet wel gewoon minder is..