Superproef met springharnacement, zeer lage score...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Superproef met springharnacement, zeer lage score...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 08:49

Ik moest zondag noodgedwongen weer starten met bruin springzadel en mexicaanse neusriem... (mijn dressuurzadel past niet en wordt vermaakt...)
Ik heb, na een week niet gereden te hebben, zondag dus concours gehad, en hij liep echt helemaal super, eerlijk waar, hij heeft (bij mijn weten) geen fout gemaakt, hij liep echt zo super Dit was echt zijn beste proefje ooit
Iedereen zei dat ik wel in de prijzen zou vallen...
Haal ik mijn punten op heb ik niet eens een wp!!! (151 pnt )

Bleek dezelfde man te zijn die me vorige keer (ook met springspullen) ook zo belachelijk weinig punten had gegeven (149)... (meisje met twee keer verkeerde galop, paard was waanzinnig met z'n hoofd aan het schudden en liep bij alledrie de onderdelen bij het stilstaan achteruit, die had 15 (!!!) punten meer dan ik gekregen...

Af en toe, staan je de tranen in de ogen bij zulke jury's...
Ik reed zo lekker, mijn paard was heerlijk los door zijn lijf, mooi tactmatig en nageeflijk en superbraaf...

(even een voetnoot: tussen die twee wedstrijden door van die man heb ik een "normale" jury gehad, resultaat: een rode lint...)

Wat moet ik hier nu mee?

Sim

Re: Superproef met springharnacement, zeer lage score...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:07

Tis heel vervelend voor je, maar ik ben bang dat je er niks aan kunt doen.
Trouwens, mag een mexicaanse neusriem wel met dressuur? Ik weet niet zeker hoor, maar ik dacht dat dat alleen met springen mocht.
Anders had dat jurylid je er op aan moeten spreken.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:01

Sorry maar wordt zo langzamerhand een beetje ziek van al dit soort topics.

Mensen die denken dat ze omdat ze een spring-outfit hebben geen hoge punten krijgen.
Mensen die denken dat ze met een fjord/haf/geen spectaculair paard geen hoge punten krijgen.
Mensen die denken dat ze met een rabobank-dekje een positieve invloed heeft op de score.
Mensen die denken dat ze lage punten krijgen omdat ze met een pony tussen de paarden rijden.
Mensen die de jury een rotjury noemen omdat er geen één winstpunt is uitgedeeld, maar er eigenlijk gewoon slecht werd gereden.
Enz, enz, enz, enz, enz......

Natuurlijk zijn er juryleden die het niet allemaal even helder zien, die zullen er altijd blijven, en die leer je ook wel kennen. Maar denk je nu echt dat als jij een super proef neer zet met een springzadel dat je dan lage punten krijgt? No way

Juryleden trekken het soms sneller in het negatieve dan het positieve, maar als jij echt foutloos en goewoon goed rijd, dan komt dat eigenlijk nagenoeg altijd wel naar boven.

Ik zou zeggen: Leg je erbij neer. Gewoon pech gehad, of gewoon niet zo goed gereden als je denkt.
Volgende keer beter, maar geef niet je springzadel er de schuld van

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:13

Idd Bettine
Ik ga helemaal met je opsomming mee.

Ik heb met springoutfit (wel een gewoon hoofdstel)
tot de M2 gedressuurd
En gewoon in de punten en vaak in de prijzen gereden en mijn 1e M2 wedstrijd was ik ook nog ff eerste, met dat oerlelijke springzadel van me
Daarna vond ik het pas tijd worden voor een dresuurzadel.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:51

Bettine schreef:
:O

Mensen die denken dat ze omdat ze een spring-outfit hebben geen hoge punten krijgen.
Mensen die denken dat ze met een fjord/haf/geen spectaculair paard geen hoge punten krijgen.
Mensen die denken dat ze met een rabobank-dekje een positieve invloed heeft op de score.
Mensen die denken dat ze lage punten krijgen omdat ze met een pony tussen de paarden rijden.
Mensen die de jury een rotjury noemen omdat er geen één winstpunt is uitgedeeld, maar er eigenlijk gewoon slecht werd gereden.

Natuurlijk zijn er juryleden die het niet allemaal even helder zien, die zullen er altijd blijven, en die leer je ook wel kennen. Maar denk je nu echt dat als jij een super proef neer zet met een springzadel dat je dan lage punten krijgt? No way

Juryleden trekken het soms sneller in het negatieve dan het positieve, maar als jij echt foutloos en goewoon goed rijd, dan komt dat eigenlijk nagenoeg altijd wel naar boven.

Ik zou zeggen: Leg je erbij neer. Gewoon pech gehad, of gewoon niet zo goed gereden als je denkt.
Volgende keer beter, maar geef niet je springzadel er de schuld van

Amen. Ik ben het er helemaal mee eens. (Net zo erg als: wat als je van een jury standard 130 punten krijgt... Tijd voor een andere hobby zou ik zeggen).

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:52

Bettina ik ga met je mee, je moet gewoon rijden voor wat je waard bent en niet zeiken over een jury of een andere oorzaak de zchuld geven. We weten met zn allen dat dressuur toch wel iets een jurysport is en daar leg je je bij neer als je dressuur rijdt.

Mexicaanse neusriem is toegestaan in de dressuur

btw ik dressuur ook altijd in springoutfit.
Ennuh als je met een springoutfit geen fatsoenlijke dressuurproef neer kunt zetten, kun je dat in de dressuuroutfit ook niet...!

Eigenlik zouden ze die ruiters met een springzadel hoger moeten belonen, die kunnen tenminste normaal en stil zitten op een (plat)springzadel... In zo'n dressuurstoel wordt je in een bepaalde houding gedwongen en dan zijn er ook nog die dan nóg een leren zitvlak in hun broek nodig hebben om te blijven zitten...
Of ga ik nu net iets te ver...?

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:15

Wat ben ik blij met de reacties die ik hier lees, ben dus niet de enige de vreselijk moet zuchten bij al dit soort verhalen!

Het is allemaal zo onnozel dat ik niet eens weet waar te beginnen met een offensief-betoog. Echt vreselijk irritant.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:28

Bettine schreef:

Weten jullie wel hoe overspannen ik hiervan als jurylid raak
Ik moet eerst heel het lijstje van Bettine afwerken en kan dan pas een keer gaan zitten beoordelen
Tegen de tijd dat ik alle vooroordelen heb afgewerkt is de proef al beeindigd

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:34

OMG...

Natuurlijk heeft ELKE jury ALTIJD gelijk, en ze zijn NOOOOOIT partijdig...

N.B. Ik heb er ook bijgezet (voor de zwartkijkers onder ons) dat ik andere keren wel normaal beoordeeld ben en dat het probleem zich alleen bij deze desbetreffende man voordoet....

En.. Ik heb mijn proefje laten opnemen en na de wedstrijd mogen terugzien, afgezien van dat mijn paard iets naast de AC stond en achter niet vierkant en van een gebroken lijn die wellicht iets groter had gemogen was het echt een zeer nette proef...
Een vriendin van mij was mee (is jury) en gokte op een 165-170...
Zij stond ook met haar oren te klapperen bij dit puntenaantal.
Het gaat mij ook niet om het zeiken over dingen (doe ik ook niet, heb alleen blijkbaar iets wat deze man niet mag) en ik weet dat ik volgende keer mijn punten zat weer kan pakken, maar ik vind het erg jammer dat ik tot 2 keer toe bij 1 iemand word benadeeld.

Als jullie daar geen andere reacties op kunnen geven als gutte gut kind wat sneu dat de hele wereld in je ogen tegen jou is, dan vraag ik bij deze een slotje...

Oh, enne, die eerste en tweede prijs zijn ook gehaald met springzadel, ik weet dat het mag en dat de MEESTE jury's er geen punt van maken en me geven wat ik verdien, maar DEZE man dus niet...

Geen klaagzang dus tegen ALLE jury's...

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:42

Ik snap eerlijk gezegd het nut niet zo van dit soort topics.
Wat denk je hier nou wijzer van te worden?

Accepteer het zoals het is. De ene keer rijd je je punten wel, de andere keer niet.
Kun je je daar niet invinden, ga dan gewoon springen en loop niet te mekkeren.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:46

Fitzroy schreef:
Ik snap eerlijk gezegd het nut niet zo van dit soort topics.
Wat denk je hier nou wijzer van te worden?

Accepteer het zoals het is. De ene keer rijd je je punten wel, de andere keer niet.
Kun je je daar niet invinden, ga dan gewoon springen en loop niet te mekkeren.

En zo is het. Punt.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:48

Ik mekker niet...

Ik vraag me gewoon af wat ik in zo'n geval moet doen.
Kan ik verhaal halen? Moet ik er iets van zeggen?
Zoiets... Ik had gehoopt op een normale reactie van wat ik kan doen bij deze man (mocht ik hem weer als jury krijgen) that's it, alle andere jury's hebben verder altijd punten gegeven die ik verdiende.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:57

Wat staat er op je protocol voor commentaar? Werk daaraan.
En verder: loop naar de jury toe als je het niet begrijpt, dan kan hij uitleggen waarom hij dat zo ziet.

Ik jureer nu al weer een aantal jaren en in totaal hebben 2 mensen om uitleg gevraagd.
Dat kan 2 dingen betekenen: of mijn commentaar is duidelijk genoeg of mensen gaan achteraf zitten mekkeren.
In het eerste kan ik me natuurlijk prima vinden maar in het tweede geval zou ik dat echt heel jammer vinden.
Je wordt niet opgegeten hoor door de juryleden

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:59

Dat is het hem juist...
Er staat geen commentaar...
Alleen bij het groeten, wat ik al zei, dat ik iets scheef stond, verder niets...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:59

Dressuur moet er nou eenmaal mooi uitzien... ga toch lekker springen

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:03

Twee keer bij het groeten een 5: scheef.
verder een 5 voor het weglopen na het groeten; geen commentaar
een 5 voor het gereden zijn in het algemeen en verder alleen maar 6-jes...
Maar nergens commentaar, daar kan ik dus ook niks mee...
Blijkbaar vindt hij me stukken minder dan dat andere jury's mij beoordelen, maar laat dan in elk geval weten waarom, toch?

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:05

Maar je bent dus niet naar hem toegelopen?
Dat lijkt mij nl. veel zinvoller dan een topic op Bokt openen

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:11

En wat moet ik dan zeggen tegen diegene?
Waarom krijgt die slecht-rijdende dressuurmuts meer punten dan ik met mijn nette proef?
Of commentaar vragen bij de onderdelen?
Ik zou niet weten hoe ik netjes mijn boodschap moet overbrengen...

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:13

Tsja zoals al meer zeggen denk niet dat je hier veel aan kan doen maar het is wel heel banketstaaf van die jury

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:14

Simpel.
Zeggen dat je je punten niet helemaal snapt omdat je zelf toch een redelijk gevoel had.
Dan kan hij je vast wel uitleggen wat hij ervan vond....

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:16

Dank je.
Ik hoop dat als ik hem volgende keer weer tref als jurylid ik de punten krijg die ik verdien, en anders zal ik idd vragen waar het door komt
(heb nooit eerder dit probleem gehad, dus ik ben ook nooit eerder naar de jury gelopen om uitleg )

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:21

' Dag meneer, ik heb zojuist een proef bij u gereden. Ik had er zelf een heel goed gevoel bij, dus ik vond mijn punten wat tegenvallen. Heeft u tips voor mij waar ik aan kan werken zodat mijn score omhoog gaat? '

Zoiets kun je toch prima vragen?

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:24

Bedankt, ik weet nu wat ik volgende keer kan doen als dit weer bij hem gebeurt

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:22

Urielle schreef:
' Dag meneer, ik heb zojuist een proef bij u gereden. Ik had er zelf een heel goed gevoel bij, dus ik vond mijn punten wat tegenvallen. Heeft u tips voor mij waar ik aan kan werken zodat mijn score omhoog gaat? '

Alina schreef:
Bedankt, ik weet nu wat ik volgende keer kan doen als dit weer bij hem gebeurt

Super en ook al een heel andere toon. Waar ik (en ik vermoed veel mensen hier met mij) van gaan stijgeren zijn die houdingen van 'foutloze proef gereden, iedereen langs de kant zei ook bladiebla en die doos van hiernaast zit als een zakaardappelen en haalt toch meer punten en die jury is blind etc, etc..'. Natúurlijk denk ik dan... >;)

Houd in je achterhoofd dat een proef (als jury! dat zijn we ook niet allemaal) punt voor punt bekijken en ieder afzonderlijke oefening beoordelen een ander puntentotaal kan geven dan het globaal bekijken en vinden dat '`ie wel lekker liep'. En bedenk daarbij ook dat de jury er niet zit om jou eens even lekker met te weinig punten naar huis te sturen, kom op daar doen we het niet voor hoor. Wel zit hij of zij er om met een kritisch oog en op een abstracte manier jouw rijden te beoordelen. En ja, de een is misschien kritischer dan de ander of vindt, op details, het ene belangrijker dan het ander, terwijl een andere jury weer...enz. Jurysport doen is je daar bij neerleggen.
En laten we eerlijk zijn, we krijgen ook allemaal wel eens winstpunten die we niet helemaal verwachtte omdat het naar ons gevoel niet zo lekker ging. Hier geldt exact hetzelfde verhaal voor maar hoor ik toch een stuk minder mensen over klagen.

Ohja, als je je klacht écht kracht bij wil zetten en geloofwaardig over wil komen: begin dan niet over een foutloze proef. Ten eerste bestaat die wsl niet en ten tweede wordt een proef die het foutloze benaderd door geen enkele jury met 151 punten beoordeeld.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:39

O oh, ik ga vanaf januari met een springzadel starten , heb daar onlangs een topic over geopend en daaruit bleek dat de meesten toch geen negatief commentaar op het springzadel kregen.

reeskees schreef:
Eigenlik zouden ze die ruiters met een springzadel hoger moeten belonen, die kunnen tenminste normaal en stil zitten op een (plat)springzadel... In zo'n dressuurstoel wordt je in een bepaalde houding gedwongen en dan zijn er ook nog die dan nóg een leren zitvlak in hun broek nodig hebben om te blijven zitten...
Of ga ik nu net iets te ver...?

Hier ben ik het wel mee eens , de eerste keer dat ik op zo'n plat springzadel zat, was ik al bang dat ik eraf zou vallen als het paard 1 stap opzij zou zetten . En dat terwijl het dressuurzadel waar ik mee reed ook een vrije zit had...