met pony ook paarden starten, mag ik dan...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

met pony ook paarden starten, mag ik dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 01:46

Ik zit dus met de volgende vraag en vroeg me af of jullie hier antwoordt op weten te geven.

Ik was vandaag Mad Jamie (D-pony) aan het trainen (1ste x sinds een maand wegens tijdgebrek) en nog steeds zaten alle knopjes (Z-klaar) er nog perfect op, nog steeds super aan het been enzo, je snapt dat ik hier erg blij mee ben en dan begint het toch wel weer te kriebelen om te starten. Ik heb ook nog wel een startkaart met hem (heb in de zomer wel nog ponywedstrijden gereden), maar dat is een ponystartkaart. Ik heb met hem 1 wedstrijd in het M2 gestart, zonder wp. Omdat ik heb besloten om alleen nog maar bij de paarden te starten (dit is mijn 2e seizoen bij de paarden) zou ik Mad Jamie ook graag bij de paarden uit willen brengen. Maar ik heb dus wel al met m'n paard wedstrijden gereden t/m het L2. Mag ik nu evengoed nog met Mad Jamie in het M1 beginnen, dus 1 klasse lager starten dan bij de pony's?

En hoe kan ik dit het beste regelen met de startkaart, gewoon om laten zetten naar een paardenstartkaart neem ik aan. Ik ga er dan vanuit dat dit voor de helft van de kosten is van een normale startkaart (is oktober geweest)?

Ik ben er eigenlijk bijna zeker van dat ik gewoon M1 mag starten, maar ik vraag het hier toch maar ff. Om het 100% te weten, moet ik natuurlijk de KNHS bellen, maar ik dacht probeer het eerst hier eens.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:45

Volgens mij mag dat wel gewoon hoor, maar zou voor de zekerheid wel de KNHS bellen want ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:08

Je moet je startkaart van bij de pony's omzetten naar de paarden, en dan in de M2 doorrijden volgens mij. Het zou toch raar zijn als je een klasse terug mag alleen maar omdat je naar de paarden gaat? De proeven zijn gewoon hetzelfde.

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 16:55

Maar Kylan, normaal gesproken als je met een pony overstapt naar de paarden, mag je 1 klasse lager beginnen...Het zijn zeker dezelfde t/m het Z1, maar de concurrentie bij de paarden is wel anders als bij de pony's

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:58

Ik rijd met mijn pony ook tussen de paarden. Maar dat komt omdat ik 22 ben. Dan moet je wel. Soms lastig hoor, maar wel een uitdaging.
Veel suc6

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:54

Ik rij ook met een pony tussne de paarden in het L1 en mag bijna L2 gaan starten.
We waren L1+1 toen we bij de pony's weggingen naarde paarden en mocht omdat ik een puntje had bij het L1 paarden verder.

Jij hebt bij de pony's M2 geen winst gereden en als je nog geen 20 winstpunten hebt gereden (je winst punten blijven staan) mag je nog gewoon in het M1 paarden starten.

Ik ben trouwens dit jaar 19 geworden en het jaar dat ik 18 werd heb ik uitgereden bij de pony's.

Voor je startkaart zou ik de vereniging of het knhs bellen..
Bij mij hadden ze altijd al de fout gemaakt dat ik "paarden" start coupons had en zelf in moest vullen dat ik onder de pony's reed.

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:22

Ik weet dat het niet altijd even makkelijk is met een pony tussen de paarden, maar ach ik kan het niet meer als proberen, tenminste als mijn vader ook nog toestemt . (en de eigenaar van de pony)

@marfiek, bedankt daar heb ik nou wat aan, dan mag ik dus gewoon M1 starten en dan heb k 12 wp staan , dat is mooi, kan ik altijd nog overgaan naar het M2 dus