tienus63 schreef:Gaat het klassieke parcours niet over altijd over één omloop, en dat daar dan eventueel een barrage bijzit.
dat hoeft niet, je noemt zelf al het voorbeeld van B/L met 2 manches.
Citaat:
Volgens mij kan een wedstrijd uit meerdere manches bestaan, dus sowieso eerst een klassiek parcours en dan een progressief/jacht/speel-uw-spel en dat de prijzen dan verdeeld worden onder de beste ruiters over alletwee of 3 de onderdelen, of dat de beste zoveel over 2 parcoursen zich plaatsen voor een finale.
Je haalt nu een paar dingen door elkaar. Een wedstrijd kan bestaan uit meerdere manches, zoals het B/L dat je hieronder noemt, en de foutloze combinaties over beide manches plaatsen zich voor de barrage. Over die rubriek (want daar gaat het om) worden prijzen uitgereikt. Daarnaast kan er een soort klassement worden opgemaakt over ruiters die in meerdere rubrieken zijn gestart.
Citaat:
Volgens mij moet het in het vraagprogramma van de organiserende vereniging staan of de wedstrijd in aanmerking komt voor winstpunten.
Klopt, maar dat wist ik al wel
Citaat:
En wat viefdepief noemt over de afmeting van de rijbaan klopt idd. In een 20 *40 bak, komen alleen de B en L starters in aanmerking voor winstpunten.
Ik heb dit geprobeerd terug te vinden in het reglement (springen en algemeen), en ik kom het nergens tegen terwijl ik ook die regel ken van vroeger. Dit staat er in het springreglement:
artikel 201 schreef:Artikel 201 - AFMETINGEN EN AARD VAN DE TERREINEN De ring moet afgesloten zijn. Gedurende de wedstrijd moeten, wanneer een paard in de ring is, alle in- en uitgangen gesloten zijn. De ring en het oefenterrein moeten aan onderstaande afmetingen voldoen.
Minimale afmetingen
- Code
OUTDOOR Oppervlakte korte zijde oefenterrein Korte zijde
Wedstrijd Cat. 1 5400 m2 60 m 1200 m2 25 m
Wedstrijd Cat. 2 4800 m2 60 m 1000 m2 25 m
Wedstrijd Cat. 3 3200 m2 40 m 800 m2 20 m
INDOOR Oppervlakte korte zijde oefenterrein Korte zijde
Wedstrijd Cat. 1
1.30/1.35 m 1200 m2 20 m 800 m2 25 m
1.40/1.50 m 1500 m2 25 m 800 m2 25 m
Wedstrijd Cat. 2 1200 m2 20 m 450 m2 25 m
(overdekt t/m cat 2)
Wedstrijd Cat. 3 800 m2 20 m 450 m2 20 m
categorie 3 zijn de basiswedstrijden (t/m iig Z)
Citaat:
Maar vogens mij heb je al winstpunten als je maximaal 4 strafpunten hebt in het klassieke parcours, progressief doet er niet toe met winstpunten.
0 fout 2 winstpunten, tussen de 1 tot max. 4 fout één winstpunt
Klassieke verhaal klopt, progressief kan idd niet voor winstpunten worden uitgeschreven.
Traormina, jouw redenering klinkt helder maar er zit toch een vorm van onrechtvaardigheid in in mijn ogen. Dat komt vooral omdat voor mij de 2e fase als barrage geldt (zo wordt het ook altijd uitgeschreven hier) en dan vind ik het heel raar dat alleen het 2e deel meetelt voor winstpunten en beide delen voor verliespunten. Als je het als een geheel ziet is het wel logisch, dat is ook weer waar.
Maar dan kun je dus beter als je een balk hebt in het 1e deel stoppen, want wp'en kun je niet meer halen, je loopt alleen het risico op verliespunten. Hoewel, dat geldt natuurlijk ook als je 2 balken hebt in een gewoon parcours.
Hoe meer ik erover nadenk, zit er wel wat logica in en toch voelt het onrechtvaardig.
Beber, dat paard merkt dat niet