Starten met een hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fryskhynder

Starten met een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:53

Ik heb een Friese hengst (1,5 jr). In de toekomst wil ik misschien met hem gaan starten in de dressuur. Nu heb ik gehoord dat je alleen met een hengst mag starten als je met een ander paard L2 geweest bent.

Kan iemand dat bevestigen? Klopt dit?

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:54

ja je moet minstens L2+1 zijn, voordat je met een hengst mag starten.

Only_Tom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:59

Er zijn hier al zoveel topics over

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:01

Of L-springen

En compensatie kun je over het algemeen wel vergeten...Voor het geval dat je volgende vraag is

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:04

(compensatie of dispensatie ?? )
enneh je moet minimaal 14 jaar zijn voor een paarden-hengst toch??

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:14

Ik bedoel dispensatie ja

Was net een heel stuk aan het lezen over decompensatie van het hart, dan ga je dat soort dingen net verwarren

MInimaal 12 voor een pony, dacht 14 of 16 voor een paard. Dat is geloof ik pas veranderd.

Elskevree

Re: Starten met een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:20

Fryskhynder schreef:
Ik heb een Friese hengst (1,5 jr). In de toekomst wil ik misschien met hem gaan starten in de dressuur. Nu heb ik gehoord dat je alleen met een hengst mag starten als je met een ander paard L2 geweest bent.

Kan iemand dat bevestigen? Klopt dit?

Met een Friese hengst kun je meedoen in de barokke competitie zonder dat je winstpunten hebt. De barokke competitie organiseert ongeveer 6 wedstrijden (misschien meer) per jaar. Je moet 10 punten in de B halen en 1 in de L1 en dan kun je je startkaart aanvragen bij KNHS met behoud van punten. De wedstrijden staan vermeld in het blaadje Paard en sport. Bij opmerkingen staat dan #barok.

Je kunt hier dus alleen met een barokke hengst starten niet met KWPN-ers

Groetjes Elske

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:38

gomir schreef:
Of L-springen

En compensatie kun je over het algemeen wel vergeten...Voor het geval dat je volgende vraag is

Voor het springen moet je toch eerst een winstpunt halen in de dressuur, die je dus niet kunt starten.

@ TS: je kunt wrs met een hengst starten op barokke wedstrijden, en dan tot de L rijden met winst en dan over naar de KNHS.
Met een arab in elk geval wel zo...

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:44

Oh antwoord was al gegeven.
Moet je bij barokke wedstrijden 10 wp halen om over te kunnen? Bij arab-wedstrijden maar 6

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:57

griebels schreef:
Voor het springen moet je toch eerst een winstpunt halen in de dressuur, die je dus niet kunt starten.

Als je een paard hebt om L-springen mee te worden dan kun je daar toch eerst een B-proefje mee doortuffen (als je er een beetje slag in hebt en een fijn paard onder je kont hebt ben je veel vlugger L-springen dan L2-dressuur )

En om L2 te worden zul je ook een paard moeten lenen

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:03

gomir schreef:
Of L-springen

Dus als je een hengst heb.En je wilt er mee gaan springen .Moet je met een andere paard L+ wp zijn geweest?

En ja voor dat je zoiezo kan gaan springen moet je ooit een wp hebben gehaald in de b

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:26

Als je met een hengst wil starten op KNHS-wedstrijden dan moet je ooit met een ander paard L-springen of L2-dressuur geweest zijn.
Maakt geen barst uit of je met die L-kwalificatie in het springen wil gaan dressuren of andersom, je moet gewoon ooit eens L geweest zijn voor je met een hengst rond mag rijden op een concoursterrein.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:30

oh oke.Bedankt voor de uitleg.